آلکاتل TCL سازنده بعدی گوشی های بلک بری

آلکاتل TCL  سازنده بعدی گوشی های بلک بری

مدیر عامل بلک بری اعلام کرده است که این سازنده ماه دیگر از گوشی جدید خود رونمایی می کند و علاوه بر این امسال دو گوشی ارزان جدید ، یکی مجهز به صفحه کلید فیزیکی و دیگری با صفحه ای تمام لمسی ، را به میدان می فرستد .

مدل تمام لمسی احتمالا همان دستگاهی است که در ماه ژوئیه ( 11 تیر تا 10 مرداد ) نور خورشید را به خود می بیند و ظاهرا طبق گزارش های موجود سازنده چینی ، آلکاتل TCL ، ساخت آن را بر عهده دارد ؛ البته در این زمینه هنوز هیچ خبری به طور رسمی منتشر نشده است اما آنچه منبع بخشی از این شایعه ها محسوب می شود دستگاهی است با نام DTEK 50 و شماره سریال STH100-2 که اخیرا آلکاتل مجوز ساخت آن را از Wi-Fi Alliance گرفته و البته نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که تنها بلک بری در ساخت گوشی های خود از عبارت DTEK و چنین شماره سریال هایی استفاده می کند به این نحو که این سازنده در گذشته مدل پریو را با شماره سریال STV100-1 وارد بازار کرد . 

منبع دیگر تایید کننده این جریان یک قرارداد جدید همکاری دوطرفه بین آلکاتل و بلک بری می باشد که چند وقت پیش بسته شد . طبق آنچه که در فضای خبری منتشر شده اولین نتیجه این همکاری نوپا گوشی هوشمند بلک بری هامبرگ ( Hamburg ) می باشد که ظاهرا در ساخت آن از مدل آلکاتل آیدول 4 الهام گرفته شده است . ظاهرا هامبرگ شباهت های زیادی با آیدول 4 دارد . طبق اطلاعات موجود ، این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 5.2 اینچی 1080 پیکسلی لمسی و پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 615 ( آیدول 4 از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 617 بهره می برد . ) مجهز است و از نظر دیگر ویژگی های فنی نیز شباهت هایی با آیدول 4 دارد . 

با توجه به این نشانه ها می توان گفت که بلک بری هامبرگ چیزی به جز یک آلکاتل آیدول 4 نیست که ظاهر و برندی جدید را بر روی خود دارد و یا این که همه این شباهت ها تنها یک تصادف است و سازنده کانادایی مسئولیت ساخت این محصول را برعهده دارد ؛ برای نتیجه گیری بهتر تنها باید یک ماه دیگر صبر کرد تا همه چیز مشخص شود .

منبع خبر: gsmarena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر