فناوری ناسا در خدمت سرطان

محققین با استفاده از فناوری ویژه ناسا در اتاق های فضاپیما به مطالعه بیشتری بر روی سرطان سینه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققین آزمایشگاه «جت رانش» ناسا در «کالیفرنیا»  آمریکا در حال مطالعه بر روی میکروب هایی هستند که منجر به سرطان سینه می شود.

در این پژوهش با استفاده از الگو بردار ی روش تحلیل و بررسی باکتری های موجود در اتقاق های مونتاژ فضاپیما به مطالعه بیشتر بر روی سرطان سینه پرداخته شده است.

این شیوه برای جلوگیری از آلوده شدن سیارت دیگر توسط میکروب های زمینی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته محققین از این روش می توان برای محافظت مجاری پستان برای جلوگیری از آلوده شدن به باکتری های سرطان زا استفاده کرد.

در مطالعات انجام گرفته مشخص شد که در بافت سینه، رابطه ای بین باکتری هایی موجود و سرطان سینه وجود دارد.

در واقع میکرو اورگانیزم هایی در بافت سینه وجود دارد که با سرطانی شدن سلول ها، تغییرات معنا داری در آنها ایجاد می شود.

پی بردن به این موضوع با روشی پیشرفته تحت عنوان توالی ژنوم بررسی شد که از آن برای آزمایش باکتری‌ها در تاسیسات مونتاژ فضاپیمای ناسا استفاده می‌شود.

نتایج این تحقیق می تواند منجر به مطالعات بیشتر بر روی نقش میکروب ها در ایجاد و جلوگیری سرطان سینه شود.

بر اساس مطالعات انجام گرفته، در حدود ۲۰ درصد از علت سرطان های بدخیم در جهان میکروب ها هستند.

نتیجه این تحقیق در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.