چگونه بدون باز کردن قفل گوشی اندروید خود خبرهای مورد نظرمان را بخوانیم ؟

چگونه بدون باز کردن قفل گوشی اندروید خود خبرهای مورد نظرمان را بخوانیم ؟

مطلع شدن از جدیدترین خبرها در این عصر دیگر کار چندان سختی نیست زیرا هم اکنون نرم افزارهای خبری زیادی در بازار عرضه شده اند اما با وجود این انتخاب یک نرم افزار خوب به دلیل تعدد زیاد اپلیکیشن های عرضه شده کمی پیچیده می باشد .

برای این که بتوانید این انتخاب را کمی ساده تر کنید ابتدا باید چند معیار برای خود در نظر بگیرید . به طور مثال باید بدانید که در یک نرم افزار خبر رسان چه فاکتورهایی برای شما اهمیت بالایی دارند . این فاکتور ها می توانند به طراحی ، طرح بندی و یا آپشن های نرم افزار مرتبط باشند اما در هر حال در بیشتر این نرم افزارها کاربر باید برای خواندن خبر مورد نظر خود ابتدا قفل گوشی را باز کند .

کورگی ( Corgi ) شما را از انجام دادن این کار هم معاف می کند . این نرم افزار مدتی است که وارد بازار شده و در طول حیات خود بهینه سازی های زیادی را دریافت کرده است ؛ به طور مثال از جمله ویژگی های برتر این نرم افزار می توان به نصب و عملکرد ساده آن ، هماهنگی کورگی با شبکه های اجتماعی فیدلی و اینستاگرام و همچنین میانجی کاربر خوب آن اشاره کرد . در این نوشتار به توضیح نحوه استفاده از این نرم افزار پرداخته شده است .

زمانی که کورگی را نصب کردید از شما خواسته می شود که قفل نمایشگر گوشی هوشمند خود را غیر فعال سازید اگرچه که باز هم می توانید با استفاده از اسکنر اثر انگشت و یا ویژگی های امنیتی داخلی کورگی نظیر حرکت دادن نمایشگر ، پین کد و یا الگوها رمزی قفل گوشی خود را باز نمایید . زمانی که مراحل اولیه نصب را به اتمام رساندید می توانید نرم افزار را به گونه ای که می خواهید خبرها را به شما نشان دهد ، تنظیم کنید . کورگی آپشن های زیادی ندارد اما می تواند به دو روش مجله ای و سر تیتری خبرها را در اختیار کاربر بگذارد .  

نمایش خبرها به صورت سر تیتری 

عده زیادی از کاربران و سایت های خبری خبرهای خود را به این طریق نمایش می دهند . کورگی در این حالت همه چیز را همان گونه که سیستم عامل اندروید ارائه می کند در اختیار کاربر می گذارد ، به این نحو که کاربر می تواند با حرکت دادن صفحه نمایش در جهت های مختلف ، انجام دادن فرامین مختلفی را از گوشی خود بخواهد . کورگی در این حالت یک ابزار بسیار کاربردی اما اختیاری دیگر را نیز با نام " Hot News Widget " ارائه می کند . این قابلیت می تواند جدیدترین خبرها را در پایین صفحه نمایشگر نمایش دهد و همچنین کاربر را قادر سازد تا با حرکت دادن صفحه به سمت چپ و یا راست تیترهای بیشتری را دریافت کند . 

نمایش دادن خبرها در حالت کارتی مانند آنچه که گوگل در نرم افزار Google Now ارائه می کند ، قابلیت دیگر کورگی می باشد . در این حالت با لمس کردن هر کارت ، خبر در مرورگر داخلی نرم افزار و یا هر مرورگری که کاربر انتخاب کند ، باز می شود . کاربر همچنین می تواند خبرهای مورد نظر خود را از این طریق با مخاطبانش به اشتراک بگذارد .

زمانی که در حال مشاهده لیست بی انتهای خبرها هستید می توانید با لمس کردن گزینه " Top " به ابتدای لیست خبرها باز گردید . کورگی یک حافظه داخلی نیز دارد که صفحه یک خبر را حفظ می کند تا کاربر بتواند با گوشی خود کارهای دیگری را نیز انجام دهد و سپس بعد از اتمام کار خود ، قفل کردن نمایشگر و باز کردن نرم افزار به خواندن مطلب مورد نظر خود ادامه دهد . کاربر همچنین می تواند از یک تصویر به عنوان تم پیش زمینه مطلبی که در حال خواندن آن است ، استفاده کند .

نمایش خبرها به صورت مجله ای

سازندگان کورگی سعی کرده اند تا با استفاده از این روش تجربه خواندن یک مجله عادی را در ذهن کاربر باز سازی کنند . در این حالت تمام مطلب یک خبر به همراه تصاویر آن در صفحه نشان داده می شوند و تیتر خبر نیز در قسمت پایین صفحه نمایش داده می شود . مقاله هایی که فاقد تصویر هستند نیز با رنگ هایی که به صورت تصادفی توسط نرم افزار انتخاب می گردند ، نمایش داده می شوند . کاربر می تواند از طریق منو آپشن ها رنگ های انتخابی نرم افزار را مشاهده و مطابق سلیقه خود آن ها را فعال و یا غیر فعال نماید . 

در حالت مجله ای با دو بار کلیک کردن بر روی یک تیتر خبر مورد نظر باز می شود و همه ابزارهای خواندن در اختیار کاربر قرار می گیرد . سازندگان کورگی برای اولین بار نرم افزار خود را با حالت مجله ای ارائه کردند و سپس بعد از مدتی این نرم افزار را ارتقاء داده و حالت دیگر را به آن افزودند . در حالت مجله ای هنگامی که کاربر صفحه اول خبر را رد کرد دیگر به منو پیغام ها دسترسی ندارد از این رو دیگر نمی تواند پیغام های خود را بخواند . این احتمال وجود دارد که سازندگان کورگی در آینده این محدودیت را نیز برطرف کنند . 

کورگی مدتی است که وارد بازار شده و از اولین باری که در اختیار کاربران گذاشته شد تا به حال از جهات مختلفی بهبود یافته است . این نرم افزار بهترین برنامه ای است که می تواند در حالت قفل بودن صفحه نمایش همه خبرها را در اختیار کاربر بگذارد . کاربران می توانند این نرم افزار را به طور رایگان از پلی استور دانلود نمایند .

 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر