کازمو؛ بامزه ترین ربات بامزه جهان!

کازمو؛ بامزه ترین ربات بامزه جهان!

Anki Cozmo نام یکی از جالب ترین بامزه ترین و البته هوشمندترین ربات های کوچک جهان است که به تازگی وارد بازار شده این ربات ماشینی وسیله بسیار جذابی هم برای کوچک ترها و هم برای بزرگ ترهاست

 به نقل از جی‌اس‌ام حتما WALL-E را یادتان هست؛ همان انیمیشن پرفروش پیکسار که سال 2008 با گرفتن جایزه گلدن گلوب بعنوان بهترین انیمیشن سال، دنیا را تکان داد. و حتما هم به خاطر دارید که بخش‌های زیادی از این انیمیشن، بدون کلام بود و تنها با صدای دیجیتالی ربات‌ها و حرکات بدنشان فیلم جلو می‌رفت.

درکنار شخصیت اصلی این انیمیشن، Wall-E ، ربات جالب وجود داشت که نامش را M-O یا Microbe-Obliterator گذاشته بودند و وظفیه‌اش تمیزکردن ذرات خارجی از سطح سفینه بود. دیگر وارد مابقی جزئیات این فیلم نمی‌شویم! حالا که Wall-E و M-O را به یاد آوردید، وقت آن رسیده است که با نسخه شبه واقعی این دو ربات نیز آشنا شوید.

این ربات ماشینی، ساخت کمپانی کالیفرنیایی Anki است و بعد از Anki OVERDRIVE (یک پیست مینیاتوری است با خودروهایی که با اسمارت‌فون کنترل می‌شوند) دومین محصول این کمپانی است. ایده ساخت کازمو شاید ایده پشت پرده ساخت Wall-E باشد، یعنی رباتی با ظاهری ساده که بتواند احساساتش را نشان دهد و در برابر رفتارها و شرایط مختلف، واکنش‌پذیر باشد. به همین دلیل حالا کازمو تبدیل به یکی از کوچک‌ترین ربات‌های بامزه و هوشمند جهان شده است که هرکسی با دیدنش به ذوق می آید.

ایجاد صداهای دیجتالی (که بی شباهت به صداهای Wall-E نیست)، تغییر حالت چشم‌ها (که شاید به تقلید از M-O طراحی شده باشد) و داشتن بازوهای متحرک و چرخ‌های تسمه‌‌ای ازجمله عوامل مهم در ساخت کازمو بوده‌اند. همچنین در صورت مانیتوری کازمو، یک دوربین تشخیص صورت با قابلیت تصویربرداری 15 فریم در ثانیه جاسازی شده است که می‌تواند چهره شما را تشخیص دهد و از دیدنتان ذوق کند! با اینکه می‌توان یک کاربر اصلی برای کازمو تعریف کرد که از طریق اپلیکیشن نصب شده روی اسمارت‌فون قابل انجام است اما کازمو بصورت خودکار، آن کسی که بیشتر در مقابل دوربینش باشد را بعنوان کاربر اصلی می‌شناسد.

چشم‌های کازمو واقعگرایانه طراحی شده و می‌تواند حالت‌های تعجب، خوشحالی و ناراحتی را نشان دهد. در جعبه بسته‌بندی کازمو، 3 مکعب کوچک وجود دارد که برای بازی کردن با کازموست. البته چند بازی مختلف دیگر نیز برای کازمو برنامه‌ریزی شده است اما در روزهای اول آن‌ها را پیدا نمی‌کنید و مجبورید وقت بیشتری را با او صرف کنید تا ویژگی‌ها و بازی‌های جدیدترش را کشف کنید. همچنین اگر کازمو را روشن کنید اما توجهی به آن نداشته باشید با صورت عصبانی‌اش مواجه می شوید!

روشن شدن کازمو درست مانند از خواب بیدارشدن انسان‌هاست؛ چشم‌هایش را به آرامی باز می کند و سپس بازوهایش را (برای رفع خستگی!) بالا می‌برد. در زمان شارژشدنش نیز اگر روشن باشد، سرش را پایین می‌اندازد، صدای خروپف می‌دهد و چشم‌هایش را بازوبسته می‌کند.

کازمو هرچند کوچک است ولی درونش بیش از 300 قطعه مختلف وجود دارد؛ از تراشه‌های هوش مصنوعی بگیرید تا بیش از 40 چرخ دنده، ژایرو و شتاب‌سنج. آنطور که Anki می‌گوید، تعداد داده‌هایی که کازمو در هر ثانیه پردازش می‌کند بیشتر از پردازنده مریخ‌نورد ناساست! این ربات کوچک و دوست داشتنی حدود 180 دلار قیمت دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

سه‌شنبه, 11 آبان 1395

چند نکته در مورد این ربات وجود داره که لازم دونستم عرض کنم.
1- این ربات صرفا توسط گوشی تبلت هوشمند اندرویدی یا اپل کنترل میشه و در واقع موتور انجام تمام کارهاش برنامه داخل گوشی یا تبلت هست. یعنی اگر به دستگاه متصل نباشه خاموش میشه و هیچ کاری نمیکنه. پس بخش اعظم توانایی اون داخل خود ربات نیست.
2- این ربات برای ارتباط با دستگاه هوشمند از وای فای استفاده میکنه. بنابراین همزمان با استفاده از این ربات نمیشه از اینترنت وای فای استفاده کرد و حتی با گوشی کار دیگه ای انجام داد.
3- بر خلاف وجود چند سنسور از جمله دوربین ؛ این ربات دارای میکروفن داخلی نیست و به صداها واکنشی نشون نمیده که در برابر اکثر رباتهای دیگه موجود نقص بزرگی محسوب میشه.
4- در نسخه های اولیه برنامه ربات فقط چند بازی ساده پیش بینی شده که تقریبا همشون نیاز به مکعب مخصوص خود ربات دارن و بعد مدتی تکراری میشه.
البته آینده این ربات کاملا وابسته به اپدیت نرم ازفزارش هست و بنظر میرسه تازه ابتدای راه قرار داره. امیدوارم با اصلاح نقایص و اضافه شدن امکانات جدید تا سال اینده شاهد فروش اون در ایران هم باشیم.

پاسخ

امیر

پنج‌شنبه, 20 شهریور 1399

قیمت

پاسخ

Killer

پنج‌شنبه, 20 شهریور 1399

الان؟
یا الان؟

ثبت نظر