بالاخره مایکروسافت راهی برای نه گفتن به ویندوز ۱۰ فراهم کرد

بالاخره مایکروسافت راهی برای نه گفتن به ویندوز ۱۰ فراهم کرد

هم رسان: مایکروسافت از هر ترفندی برای ترغیب کاربران به ارتقاء از ویندوز ۷ و ۸.۱ به ویندوز ۱۰ استفاده کرده و مثلاً به روز رسانی به ویندوز ۱۰ را رایگان کرده و همچنین یک نرم افزار برای ساده کردن فرآیند ارتقاء ارائه داده تا هر جور که شده کاربران را وادار به این به روز رسانی نماید؛ حتی اگر برخلاف میل باطنی آن‌ها باشد.

به گزارش هم رسان، آخرین رویکرد در مورد تغییر عملکرد علامت ضربدر پنجره دریافت ویندوز ۱۰ بود. افرادی که برای بستن این پنجره بر روی این علامت ضربدر کلیک می‌کردند تا از دریافت سیستم عامل جدید سر باز زنند، در واقع تحریم ارتقاء را سبب می‌شدند. حتی در برخی از موارد مایکروسافت این علامت ضربدر را حذف کرده بود تا مردم نتوانند پیام پاپ آپ دریافت ویندوز ۱۰ را ببندند. در نتیجه مجبور می‌شدند در همان لحظه به ارتقاء ویندوز ۱۰ روی آورند و یا در یک زمان مقرر شده توسط مایکروسافت دست به این کار بزنند. فریب کاربران به این طریق، از نظر بسیاری از افراد انتقاد برانگیز بود.
حالا که کمتر از یک ماه مانده تا ارتقاء رایگان ویندوز ۱۰ منقضی شود، به نظر می‌رسد که مایکروسافت وضع طرفداران ویندوز ۷ و ۸.۱ را درک کرده و دست از این روند اجباری برداشته است. گزارش شده این غول نرم افزار به زودی یک نسخه جدید از برنامه دریافت ویندوز ۱۰ (Get Windows 10) معرفی خواهد کرد که در آن گزینه‌ای برای رد کردن درخواست ارتقاء به ویندوز ۱۰ وجود دارد. بله درست است! به زودی به جای اینکه فقط دو گزینه داشته باشید (به روز رسانی در همین الان و یا انتخاب زمانی دقیق برای به روز رسانی) شما قادر به نه گفتن به ویندوز ۱۰ خواهید بود. فقط کافی است بر روی لینک “Decline free offer” کلیک کنید.

 


بدیهی است این برنامه جدید هم هنوز بر ارتقاء به ویندوز ۱۰ پافشاری داشته باشد و هشدار دهد آخرین مهلت به روز رسانی رایگان ویندوز ۱۰ تاریخ ۸ مرداد باشد اما باز هم جای امید وجود دارد که یک گزینه برای رد و نپذیرفتن ویندوز ۱۰ در حال حاضر فعال است.
فعلاً این برنامه به روز رسانی شده موجود نیست، پس نمی‌توان دقیقاً گفت اگر بر روی نپذیرفتن به روز رسانی ویندوز ۱۰ کلیک کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد (آیا هر گونه فایل‌های از پیش دانلود شده ناپدید می‌شوند؟ آیا خود این برنامه هم حذف می‌شود؟) بنابراین باید صبر کنیم تا ببینیم این تغییر چه چیزی را به ارمغان می‌آورد.
جالب اینجا است که مایکروسافت درست یک ماه مانده تا پایان وقت تعیین شده برای ارتقاء رایگان به ویندوز ۱۰، حرف از این گزینه به میان آورده است. این ماه حیاتی‌ترین زمان برای مایکروسافت و کسب حداکثر تعداد کاربران ویندوز ۱۰ است اما شاید این شرکت متوجه شده که زور هیچ وقت جواب نمی‌دهد و به همین دلیل به دنبال جلب اعتماد بیشتر کاربران است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر