آیا می‌دانستید؟ استیو جابز فکر می‌کرد «هیچ‌کس» گوشی با صفحه بزرگ نمی‌خواهد

آیا می‌دانستید؟ استیو جابز فکر می‌کرد «هیچ‌کس» گوشی با صفحه بزرگ نمی‌خواهد

این روزها گوشی‌های بزرگ محبوب و رایج شده‌اند، ولی آیا می‌دانستید استیو جابز پیش‌بینی این روز را نمی‌کرد؟

هرچند اپل امسال دوباره از یک آیفون 4 اینچی رونمایی کرد، همه می‌دانیم که گوشی‌های هوشمند بزرگ با صفحه‌های 5 اینچی و بزرگ‌تر حالا محبوبیت بیشتری از مدل‌های کوچک‌تر دارند. اما مدیرعامل قبلی اپل، استیو جابز، یکی از مهم‌ترین چهره‌های چند دهه اخیر در تکنولوژی، اعتقادی به موفقیت این گوشی‌ها نداشت.

جولای 2010، در بحثی که مربوط به آشکارسازی آنتن آیفون 4 در جریان بود، استیو جابز در پاسخ به سوال‌های مربوط اشاره کرد که شاید در گوشی‌های بزرگ‌تر بتوان آنتن را پنهان کرد، یعنی گوشی‌هایی که «نمی‌توان دست را دورش حلقه کرد». جابز گفت اپل چنین گوشی‌هایی تولید نمی‌کند، چون «هیچ‌کس نمی‌خردشان». و به همین دلیل بود که آیفون 4، مثل آیفون سال 2007، همچنان صفحه 3.5 اینچی داشت.

شاید منظور استیو جابز این بوده که کسی آیفون بزرگ نمی‌خرد، چون گوشی‌های اندرویدی بزرگ‌تر (مثل گلکسی اس 4 اینچی، یا اچ‌تی‌سی Evo 4G که هر دو اوایل سال 2010 عرضه شدند) همان موقع هم مشتری‌های زیادی داشتند. هرچه باشد، استیو جابز کاملا در اشتباه بود. الآن بیشتر مردم گوشی‌های بزرگ می‌خواهند، هر چند سخت می‌توان دست را دورشان حلقه کرد. و به نظر نمی‌رسد فعلا تغییری در ذائقه مشتریان ایجاد شود.

سال 2012، دو سال بعد از انتشار آیفون 4، اپل (این بار بدون استیو جابز و به ریاست تیم کوک) آیفون 5 را تولید کرد؛ اولین گوشی 4 اینچی‌اش. دو سال بعد از آن آیفون 6 را با صفحه 4.7 اینچی و آیفون 6 پلاس را با صفحه 5.5 اینچی عرضه کرد؛ اعترافی به این‌که مردم گوشی‌هایی با صفحه بزرگ می‌خواهند.

به نظر شما اگر استیو جابز هنوز ریاست اپل را بر عهده داشت، حاضر به تولید گوشی‌های بزرگ‌تر می‌شد؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر