سه زبان برنامه نویسی برتر برای کار با بردهای الکترونیکی

سه زبان برنامه نویسی برتر برای کار با بردهای الکترونیکی

مقاله ای به تازگی توسط Hackster io منتشر شده که زبان های برنامه نویسی پرکاربرد بردهای توکار را رده بندی کرده است

اگر قصد دارید وارد دنیای الکترونیک شده و با بردهای الکترونیکی مانند رزبری پای، آردوینو یا بردهای مشابه دیگر کار کنید، نیاز به یادگیری برنامه نویسی دارید. اخیرا مقاله ای منتشر شده که سه زبان برنامه نویسی که بیشترین کاربرد در این حوزه را دارد، معرفی کرده است.

در این مقاله، از پرسشنامه ای استفاده می شود که توسط 3000 نفر، در سراسر دنیا، پر شده است. پرکاربردترین زبانی که برای کار با بردها استفاده می شود، زبان برنامه نویسی C و C++ است. بعد از آن زبان پایتون و سپس زبانهایی مانند جاوااسکریپت، جاوا، و سی شارپ در رده های بعد قرار گرفته اند.

در مورد سخت افزارها نیز، برد آردوینو در رده اول و سپس بردهای رزبری پای و پارتیکل قرار گرفته اند. بدیهی است که زبان برنامه نویسی مورد استفاده و مورد نیاز بستگی به پروژه دارد ولی برای شروع کار زبان های C و C++ بسیار مناسب هستند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امید

شنبه, 09 فروردین 1399

سلام ،علاقه زیادی ب برنامه نویسی قطعات الکترونیکی دارم ،نمیدونم با چی شروع کنم و با چ نرم افزار مطالعاتی باید شروع کرد !

پاسخ

محسن میهن دوست

شنبه, 30 فروردین 1399

سلام دوست عزیز،پیشنهاد من این است که با آردوینو شروع کنید.

پاسخ

سعید

یک‌شنبه, 15 تیر 1399

سلام آیا می شود با سی شارپ کد نویسی کنیم؟؟؟؟

پاسخ

ثبت نظر