معروف کردن برندمان در ۱۵ دقیقه

معروف کردن برندمان در ۱۵ دقیقه

شاید برای برند خود برنامه ریزی های بلندمدتی انجام داده و هزینه های مختلفی را برای این منظور اختصاص داده باشید اما همواره به این نکته توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی این پتانسیل را دارند تا به میزان زیادی در زمان شما صرفه جویی کرده اما در مقابل تاثیرات مثبتی بر برند تجاری شما داشته باشند امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی برای این منظور وجود دارند لینکدین از جمله این موارد است

شاید برای برند خود برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی انجام داده و هزینه‌های مختلفی را برای این منظور اختصاص داده باشید. اما همواره به این نکته توجه داشته باشید که شبکه‌های اجتماعی این پتانسیل را دارند تا به میزان زیادی در زمان شما صرفه‌جویی کرده اما در مقابل تاثیرات مثبتی بر برند تجاری شما داشته باشند. امروزه شبکه‌های اجتماعی مختلفی برای این منظور وجود دارند. لینکدین از جمله این موارد است.

مقاله‌ای که آن‌را مشاهده خواهید کرد، اولین بار توسط Muse The منتشر شد، Muse The سایتی است که در ارتباط با فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیز و همچنین ارائه مشاوره‌های تخصصی به افراد به فعالیت مشغول است. تابستان برای بسیاری از افراد فصل گرم و البته پر کاری به شمار می‌رود. با این توصیف چه کسی زمان اضافی دارد که برای لینکدین اختصاص دهد؟

اگر دوست دارید، همه کارهایی که در ارتباط با ساخت برند تجاری انجام داده‌اید با شکست مواجه نشوند، بهتر است به مطالبی که در این مقاله به شما می‌گویم توجه کنید. برای دنبال کردن این مقالات نیازی نیست از تفریحات خود صرفنظر کنید، بلکه کافی است تنها چند دقیقه از وقت خود در طول روز را صرف انجام این امور کنید.

6 دقیقه صرف تعامل، تعامل و تعامل

ابتدا اجازه دهید به سراغ وقت‌گیرترین بخش داستان برویم. تعامل با افراد مختلف را در صدر فهرست کارهای روزانه این مقاله قرار دهید. خبر خوب این است که در این شش دقیقه نیازی نیست از مسیر اصلی خود منحرف شده و به سراغ شبکه خود رفته و شروع به بزرگ‌تر کردن آن کنید. تعامل با افراد مختلف (حتا آن‌هایی که در شبکه شما قرار ندارند) در دراز مدت نه تنها باعث می‌شود تا اطلاعات موجود در ارتباط با شما در ذهن مخاطبان هک شود، بلکه نشان می‌دهد شما به آن‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند؛ علاقه‌مند هستید. پست‌های آن‌ها را لایک بزنید، روی پست‌هایی که قرار می‌دهند نظر خود را بیان کنید و مها‌رت‌های آن‌ها را تایید کنید. ( این بخش به صورت دکمه‌های زرد رنگی در اختیار شما قرار دارد. Endorses)

این‌کار واقعا ساده است. بهتر است یک فهرست 20 نفره (یا بیشتر) از افرادی که تصور می‌کنید مناسب هستند را آماده کرده و هر دو یا سه هفته یک‌بار با آن‌ها به تعامل بپردازید. این‌کار نه تنها نشان می‌دهد شما یک فرد حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی هستید، بلکه مشاهده خواهید کرد که در دراز مدت مخاطبان شما به پست‌هایی که قرار می‌دهید از خود واکنش نشان خواهند داد. زمانی که در حال ساخت یک برند در عرصه دیجیتال هستید، اثبات یک شخصیت اجتماعی در قالب واکنش‌هایی که از خود نشان می‌دهید کلید موفقیت و کامیابی شما خواهد بود.

5 دقیقه صرف چک کردن مسائل مختلف

هیچ حسی بدتر از آن نیست که با پروفایلی روبرو شوید که مشخصات نه چندان جذاب و کاملی را در خود جای داده است. اندازه و طول پروفایل خود را تنظیم کنید. پرداختن به وضعیت پروفایل همچون ویرایش غلط‌های املایی، بررسی لینک‌های از دست رفته یا شماره‌های تماس قدیمی که دیگر در دسترس نیستند، بیش از اندازه با اهمیت هستند. یادداشت‌ نوشتن درباره هر تجربه‌ای که در گذشته به دست آورده‌اید، بیش از اندازه مهم است. زمانی که مشغول سازمان‌دهی این فرآیندها هستید، سعی کنید آن‌ها را هماهنگ با برند شخصی خودتان تصنیف کرده و مهم‌تر از آن به برند شخصی خودتان کمی فکر کنید. آیا برند شما هنوز هم پیام‌های درستی را ارسال می‌کند؟ اگر به دنبال کار هستید، آیا پروفایل شما به اندازه کافی شفاف و روشن و در عین حال ظریف است؟ اگر به دنبال جذب مشتریان جدید هستید، آیا این‌کار را به شیوه درستی انجام داده‌اید؟ برای این منظور بهتر است به تکنیک درخواست انجام فعالیت CTA (سرنام call to action) توجه بیشتری داشته باشید. (CTA تکنیکی است که می‌گوید پروفایل بازدیدکنندگان چطور، چرا و در چه مکانی باید قرار داشته باشد تا بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.) بیشتر کاربران در بخش Summary and Advice for Contacting چیزی شبیه به مطلبی که در ادامه مشاهده خواهید کرد را قرار می‌دهند:

من از هر فرصتی به عنوان یک مربی حرفه‌ای یا فرصتی برای چت کردن با دیگر متخصصان سراسر جهان به عنوان یک فرصت ارزشمند استقبال می‌کنم. بدون هیچ‌گونه احساس مزاحمتی با من در این‌ مکان یا در توییتر به نشانی [yourhandle]@ ارتباط برقرار کنید.

CTAها یک راه‌کار ساده اما قدرتمند در زمینه بازاریابی به شما می‌رود. نمونه دیگری از "درخواست انجام فعالیت" که البته ویژه سایت‌ها است را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

اما همواره در ارتباط با پروفایلی که در لینکدین دارید این سوال را از خود بپرسید، آیا موفق بوده‌اید، مردم را به‌طور مستقیم و سر راست به پلتفرمی هدایت کنید که در آن به راحتی توانایی برقراری یک تعامل سازنده با شما را داشته باشند؟ آیا موفق شده‌اید افراد درستی را انتخاب کنید که تعامل با آن‌ها به نوعی باعث افزایش ارزش برند شما شوند؟ آیا افرادی را پیدا کرده‌اید که به مباحثی علاقه‌مند باشند که شما نیز به آن‌ها علاقه دارید؟ اطمینان حاصل کنید، همه چیز هم‌طراز با اهداف شغلی شما باشند. در غیر این‌ صورت وقت با ارزش خود را بیهوده هدر داده‌اید.

2 دقیقه صرف به اشتراک‌گذاری

گام بعدی، اسکن کردن فیدهایتان و پیدا کردن جذاب‌ترین مقالاتی است که آن‌ها را پیدا می‌کنید. شما باید در جستجوی مطلبی باشید که در ارتباط با حوزه کاری و تخصص شما قرار داشته و مطلبی باشد که موردپسند افراد حاضر در شبکه شما باشد. بهتر است مطلبی که پیدا می‌کنید را همراه با یک توضیح کوتاه به اشتراک قرار دهید. به‌طوری که نشان دهد چرا فکر می‌کنید این مقاله برای شما ارزشمند است. بهتر است این مقاله متناسب با مشخصاتی که در پروفایل خود درباره آن نوشته‌اید و هماهنگ با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید باشد.

2 دقیقه صرف مرتب کردن ارتباطات (Connections)

قبل از آن‌که به سراغ این بخش بروید، باید به شما بگوییم که منظور من از این بخش این نیست که از معادله‌ای که در فیس‌بوک برای دوست‌یابی و مرتب‌سازی فهرست دوستان خود از آن‌ استفاده می‌کنید، پیروی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که بهترین و با کیفیت‌ترین ارتباطات را به عنوان یک منبع قابل اعتماد انتخاب کرده‌اید. شبکه شما یک بخش حیاتی در کسب و کار شما به شمار می‌رود، در نتیجه در انتخاب افراد و پرورش دادن شبکه خود باید نهایت دقت را به عمل آورید. خواه دوست داشته باشید یا نه، شما مسئولیت اداره شرکت خود را بر عهده دارید. کافی است دو دقیقه را صرف ارتباطات و افرادی که تمایل دارید به شبکه خود اضافه کنید اختصاص دهید. آیا فردی وجود دارد که شما هنوز هیچ گفت و گویی را با او انجام نداده‌اید؟ آیا هیچ پستی نوشته‌اید و در آن پست به فردی که به شما پاسخ داده است هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده‌اید؟ آیا با مخاطبانی که با آن‌ها در ارتباط هستید واقعا احساس راحتی می‌کنید؟ اکنون زمان یک پاک‌سازی فرارسیده است. البته اطمینان حاصل کنید که این پاک‌سازی را تنها از روی مشاهده پروفایل آن‌ها انجام نخواهید داد. آیا زبانه Connections دقیقا همان چیزی که شما به آن نیاز دارید را به شما نشان می‌دهند؟ ( صحبت کردن درباره این زبانه خود به مقاله جداگانه‌ای نیاز دارد.)

در حالی که سایت Muse The پیشنهاد می‌کند،  15 دقیقه از وقت خود را در طول هفته صرف این شبکه اجتماعی کنید، با این هدف که بهره‌وری سایت شما و برند تجاری شما بهبود یابد، اما به نظر می‌رسد، اگر این برنامه را بسط داده و به یک فعالیت روزانه تبدیل کنید، زمان خیلی زیادی از شما نخواهد گرفت. با توجه به این‌ نکته که این راه‌کار تقریبا برای شما رایگان است!

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر