هر آنچه که باید درباره بازی Pokémon GO دانست

هر آنچه که باید درباره بازی Pokémon GO دانست

بازی موبایلی جدیدی که نینتندو ساخته است حسابی ترکانده طوری که در کشورهایی که بازی Pok eacute mon GO در آن عرضه شده امکان ندارد در خیابان کسی را گوشی به دست و مشغول بازی کردن این بازی نبینید با این حال برای اینکه ما هم بتوانیم این بازی را امتحان کنیم باید استفاده از یکی دو ترفند را پیشه کنیم

احتمال اینکه در خیابان‌های مملکت خودمان و در میدان‌ها یا پارک‌ها، شخصی را گوشی به دست و در حالی که مشغول Pokémon Go بازی کردن دیده باشید، هنوز زیاد نیست، چون این بازی چند روزی است که راه افتاده و مردم ما هم اصولا با پوکمون آشنایی زیادی ندارند؛ اما منتظر باشید تا در آینده‌ای بسیار نزدیک،‌ با دوستان‌تان ساعت‌ها درباره‌ی پوکمون صحبت کنید؛ چون این بازی موبایلی آن‌قدر خوب از آب درآمده که پیش‌بینی کرده‌اند تعداد کاربران فعال Pokémon GO از کاربران توییتر بیشتر شود.

Pokémon GO، بازی موبایلی جدید نینتندو است. این بازی، تنها دو روز پس از عرضه‌اش در ایالات متحده، روی ۵٫۱۶ درصد تمام دستگاه‌های اندرویدی این کشور نصب شده بود و توانست به صدر جدول بازی‌های محبوب اپ‌استور اپل برسد. ارزش سهام نینتندو به بالاترین مقدار خود از سال ۱۹۸۳ رسیده است. تقاضا برای بازی کردن Pokémon GO آن‌قدر زیاد است که سرورهای جواب نمی‌دهند؛ با این حال محبوبیت زیاد این بازی کاری کرده است تا یکی از مسوولان بالارده‌ی آمازون به نینتندو پیشنهاد استفاده از سرورهای آن‌ها را بدهد.

 

پوکمون چیست؟

مجموعه بازی‌های پوکمون،‌ یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ هستند. این بازی‌ها ۲۰ سال پیش روی کنسول دستی گیم‌بوی کارشان را شروع کردند. ایده‌ی اصلی بازی هم از علاقه‌ی خالق این مجموعه بازی‌ها به جمع کردن حشرات گرفته شده است. در این بازی‌ها، هیولاهایی به اسم پوکمون را پیدا می‌کنید، جمع می‌کنید، تمرین می‌دهید و در نهایت آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازید. مجموعه‌ی پوکمون آن‌قدر بزرگ شده است که از روی آن انیمه، مانگا، کارتون، بازی کارتی و خیلی چیزهای دیگر ساخته‌اند.

بازی Pokémon GO چیست؟

در بازی‌های اصلی پوکمون، یک دنیای بزرگ در مقابل‌تان است. ماجراجویی‌تان را در این بازی‌ها، با یک شخصیت و یک پوکمون آغاز می‌کنید و هدف اصلی بازی هم، پیدا کردن تمام پوکمون است. این بازی‌ها داستانی هم دارند و در آن، شخصیت‌های مختلفی می‌بینید و پوکمون‌های‌تان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهید.

نینتندو بازی Pokémon GO را با عبارت “یک ماجراجویی در دنیای واقعی” توصیف کرده است. این بازی موبایلی از قابلیت GPS گوشی و دوربین آن استفاده می‌کند تا مکانی که در آن هستید را تبدیل به یک نقشه‌ی بازی پوکمون کند. مثل بازی‌های پوکمون، خودتان باید در دنیا، اما این بار دنیای واقعی، بگردید و پوکمون پیدا کنید. همانطور که راه می‌روید، ممکن است یک پوکمون پیدا کنید.

بازی به شما می‌گوید که برای مثال، در فاصله‌ی دور یا نزدیک شما، فلان پوکمون قرار دارد. شما خودتان باید راه بروید و آن پوکمون را پیدا کنید. فاصله‌ی دور یا نزدیک، با استفاده از یک ردپا مشخص شده است. اگر یک ردپا در کنار عکس پوکمون دیدید، یعنی به شما خیلی نزدیک است. دورترین فاصله هم سه ردپا است. در تجربه‌ای که ما از بازی داشته‌ایم، سه ردپا ممکن بود حتی دو سه خیابان آن‌ور تر باشد.

وقتی که یک پوکمون در نزدیکی‌تان پیدا شد، روی آن اشاره می‌کنید. حالا باید گوی‌های معروف این مجموعه بازی‌ها که Pokéball نام دارند را به سمت پوکمون‌ای که پیدا کرده‌اید پرتاب کنید. برخی پوکمون‌ها قوی‌تر از دیگری هستند و گرفتن‌شان کار راحتی است. بهترین زمان برای گرفتن یک پوکمون، زمانی است که دایره‌ی رنگی دورش کوچک شده است. باید Pokéball را در این دایره پرتاب کنید.

به موضوعی هم باید توجه کنید: پوکمون‌ها فقط برای شما روی نقشه نمایش داده نمی‌شوند و تمام کسانی که در اطراف شما Pokémon GO بازی می‌کنند، می‌توانند این جانورها را برای خودشان بگیرند؛ یعنی ممکن است به یک پوکمو‌ن برسید و همان لحظه کسی در نزدیکی شما باشد و آن پوکمون‌ را زودتر از شما بگیرد.

راهنمای بازی کردن Pokémon GO در ایران:

بازی موبایلی جدیدی که نینتندو ساخته است، حسابی ترکانده؛ طوری که در کشورهایی که بازی Pokémon GO در آن عرضه شده، امکان ندارد در خیابان کسی را گوشی به دست و مشغول بازی کردن این بازی نبینید. با این حال، برای اینکه ما هم بتوانیم این بازی را امتحان کنیم، باید استفاده از یکی دو ترفند را پیشه کنیم.

در اولین حرکت، باید IP خود را با استفاده از هر ابزاری که خودتان دوست دارید، تغییر دهید.

در حالی که قرار بود Pokémon GO در تمام دنیا عرضه شود، محبوبیت بالای این بازی مانع از این موضوع شد. سرورهای بازی آن‌قدر شلوغ شده‌اند که حتی بازی‌کننده‌های فعلی هم نمی‌توانند به راحتی آن را بازی کنند. بازی Pokémon GO در حال حاضر فقط در کشورهای ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند عرضه شده است.

نینتندو گفته که به زودی و پس از رفع مشکلات بازی، آن را در تمام دنیا عرضه خواهد کرد. با این حال، ممکن است تمام دنیا، شامل مملکت ما نشود؛ به همین دلیل هم چندان تفاوت زیادی نمی‌کند اگر بخواهیم از همین حالا این بازی را استارت بزنیم. ما یکی دو روزی است که مشغول بازی کردن Pokémon GO هستیم و می‌خواهیم شما را هم به انجام این بازی دعوت کنیم.

در اولین حرکت، باید IP خود را با استفاده از هر ابزاری که خودتان دوست دارید، به یکی از کشورهای ایالات متحده یا استرالیا تغییر دهید. حالا باید بازی را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنید.

پس از دانلود بازی، بازی باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر قبلا کنسول نینتندو داشته و پوکمون بازی می‌کرده‌اید، با همان اطلاعات Pokémon Club در بازی وارد شوید، اگر نه، می‌توانید از حساب کاربری گوگل خود استفاده کنید.

Pokemon-GO-Server-Issues

اگر پس از وارد کردن اطلاعات‌تان، با خطای “سرورهای‌مان مشکل دارند؛ خواهشا بعدا برگردید” مواجه شدید، مشکل از اینترنت شما نیست و به شلوغی سرورهای بازی باز می‌گردد. با این حال، اگر روی صفحه‌ی لودینگ بازی به مشکل اتصال برخورد کردید، نگاهی به وضعیت ایتنرنت‌تان بیندازید. در نظر داشته باشید که در حال حاضر و حداقل تا زمانی که بازی در آسیا و اروپا هم عرضه شود، باید IP خودتان را به هنگام بازی کردن هم عوض کنید.

    نینتندو گفته که به زودی و پس از رفع مشکلات بازی، آن را در تمام دنیا عرضه خواهد کرد.

پس از اینکه بازی را شروع کردید، اگر می‌خواهید به عنوان اولین پوکمون خود، «پیکاچو» را بگیرید، سری به مطلب کامل ما درباره‌ی Pokémon GO بزنید. در مطلب‌مان تمام و کمال از مکانیک‌های بازی و قابلیت‌های مختلف آن صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم آن را کاملا بخوانید.

بد نیست چند موضوع را هم در نظر داشته باشید. بهتر است که بازی را خارج از خانه آغاز کنید؛ چون پس از پیدا کردن اولین پوکمون، مطمئنا دل‌تان می‌خواهد به بازی کردن ادامه دهید و برای بازی کردن، باید راه بروید. بازی در اولین اجرای‌اش، از شما اجازه‌های مختلفی می‌خواهد. این اجازه‌ها، شامل دوربین، حافظه و مکان می‌شوند؛ با همه‌ی آن‌ها موافقت کنید.

به غیر از فروشگاه گوگل‌پلی، امکان دانلود فایل APK بازی هم وجود دارد. با این حال اگر فایل APK را دانلود کردید، مطمئن شوید که بازی فقط از شما چهار اجازه را درخواست کند؛ چون محبوبیت بالای بازی کاری کرده است تا فایل‌های APK هک شده‌ی زیادی در اینترنت پیدا شوند.

بازی Pokemon Go تا به امروز بیش از 14 میلیون دلار در آمد داشته است

سازندگان Pokemon Go، هنوز بازی خود را در بسیاری از نقاط جهان عرضه نکرده اند، با این حال به نظر می رسد تا اینجای کار هم پول زیادی به جیب زده اند. اگر هنوز از عرضه این بازی و شور و شوقی که بازیکنان پس از تجربه آن از خود نشان داده اند بی خبر هستید، احتمالا چند روز گذشته را در کما گذرانده‌اید. این بازی با دنیای واقعیت مجازی خود هم اکنون به صدر جدول پر طرفدار ترین بازی های iOS راه پیدا کرده است و سهام کمپانی نینتندو را به رقمی رسانده که از دهه ی 80 میلادی تا کنون بی سابقه بوده است.

بر اساس اطلاعات فاش شده از SuperData، این بازی از زمان عرضه خود بر روی Android و iOS، بیش از ۱۴.۰۴ میلیون دلار درآمد به دنبال داشته است. این بازی تا اینجای کار از دیگر عناوین موبایلی این فرنچایز جلوتر افتاده و همچنین Pokemon Shuffle Mobile را با شاخص 14.03دلاری، آن هم از زمان عرضه اش در سال 2015 تا به امروز، پشت سر گذاشته است.

با توجه به فراگیر شدن بازی‌‌های موبایلی بر روی iOS و اندروید، بسیاری از شرکت کنندگان این صنعت سعی می کنند با دست گذاشتن بر روی برندها و فرنچایزهای جا افتاده، هزینه های بازاریابی خود را کاهش دهند.

حاشیه های بازی Pokemon Go به سناتورهای آمریکا هم رسید!

محبوبیت سریع و گسترده بازی پوکمون گو در سراسر دنیا منجر به پدید آمدن نگرانی های از سوی برخی کاربران و متخصصان شده است از جمله آنکه در ایالات متحده به رانندگان هشدار داده شده است که از انجام این بازی در حین رانندگی به شکلی جدی پرهیز کنند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر