Apache Storm بر روی ویندوز Azure

Apache Storm   بر روی ویندوز Azure


Apache storm یک سیستم منبع باز تحلیلگرانه ی توزیع برای برنامه هادوپ می باشد. این سیستم توانایی پردازش میلیونها رخداد داده ای که سریع در حال تغییر هستند را دارا می باشد و بر روی Microsoft Azure HDInsight  منتشر می شود. قابلیت دسترسی عمومی Storm  بعنوان بخشی از آخرین بروز رسانی HDInsight بشمار می آید و در کنار این خبر گزارش شده است که HDInsight هم اکنون در لینوکس موجود می باشد.


انتشار HDInsight توسط الیور چیو در وبلاگ Azure بصورت زیر توضیح داده شده است :
"انتشار HDInsight یک تصمیم نهادی می باشد که به مشتریان این امکان را می دهد، حجم کاری داده ی بزرگ هادوپ را هم بر روی ویندوز و هم بر روی لینوکس اجرا نمایند"
Apache storm موجود در پیش نمایش بعنوان کلاسترهای HDInsight در اواخر اکتبر رونمایی شد و در حال حاضر شرکت مایکروسافت قابلیت دسترسی عمومی Storm   را بعنوان یک گزینه ی استقرار با هدف ساده تر کردن استفاده از هادوپ معرفی می کند.
این نسخه همچنین هادوپ2.6 و سایزهای جدید Virtual Machine  و کلاسترهای مقیاسی را تحت پوشش و پشتیبانی خود قرار می دهد و با  Azure DocumentDB ادغام می شود.
در شبکه ی ویدیوئی Data Exposed  اطلاعاتی راجع به سابقه و پیشینه ی خدمات Azure Storm  و آخرین ویژگی های آن بیان نمود:
جالب ترین جنبه برای توسعه دهندگان این نکته می باشد که Storm  در حال حاضر برای Net  و Java در دسترس می باشد و ادغام آن با Visual Studio  به کاربر این امکان را می دهد که در محیط VS  بر روی برنامه های Storm  کار کند.

stormvsint

جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کار در مقاله توپولوژی Develop c# برای Apache storm در HDInsight با استفاده از Visual Studio، که بخشی از اسناد و مدارک Microsoft Azure  می باشد، گنجانده شده است.
شرکت مایکروسافت با استفاده از قابلیت دسترسی شرکت Hortonworks  در HDP2.2  در صدد انتشار نسخه ی بعدی HDInsight ساخته شده  بر روی هادوپ 2.6 Hive  و Pig  برآمده است. این نسخه ی HDInsight شامل کار انجام شده بر روی Stinger  می باشد که منجر به افزایش سرعت نمایش داده ی هادوپ می شود. نسخه ی جدید شامل کلاستر مقیاسی در HDInsight Azure می باشد. بنابراین کاربر می تواند تعداد گره هایی که بر روی کلاستر HDInsight اجرا می شود را تغییر دهد بدون اینکه نیازی به حذف یا ساخت مجدد یک کلاستر جدید باشد.

stormsq


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر