موزیلا فایرفاکس 2017 به طور پیش فرض فاقد Adobe Flash خواهد بود !

موزیلا فایرفاکس 2017 به طور پیش فرض فاقد Adobe Flash خواهد بود !

از سال دیگر کاربران مرورگر فایرفاکس باید برای فعال کردن پلاگ این فلش روی صفحه وب کلیک کنند زیرا موزیلا در جنگ با آدوب فلش چند قدم دیگر هم پیشروی کرده است .

بنجامین اسمدبرگ ، مدیر بخش مهندسی موزیلا ، در قالب یک پست اینترنتی اعلام کرد که در سال 2017 مرورگر موزیلا کاربران را مجبور می کند تا برای دیدن کلیپ های ویدئویی و دیگر مطالب پشتیبانی کننده فلش روی آیکون مرتبط با نرم افزار فلش کلیک کنند . این امر یعنی مطالب پشتیبانی کننده نرم افزار فلش به طور پیش فرض نمایش داده نمی شوند تا زمانی که کاربر روی یک آیکون یا لینک که عبارت " Activate Adobe Flash " را در خود دارد ، کلیک کنند . کاربران در حال حاضر نیز می توانند این قابلیت را با فعال کردن آپشن " Ask to activate " در مرورگر فایرفاکس فعال کنند اگرچه که در سال آینده این تغییر به صورت پیش فرض در اختیار کاربران خواهد بود .

مدت زیادی است که آدوب فلش نقش یک ویژگی ضروری را برای طراحان وب در اجرای بازی ها ، کلیپ های ویدئویی و پخش مطالب رسانه ای از طریق مرورگرهای وب اجرا می کند با وجود این پلاگ این فلش ، که روی مرورگر نصب می شود ، به دلیل داشتن چاله های امنیتی زیاد و مشکلات عملکرد ، تا حد زیادی مورد نفرت کاربران قرار گرفته است ؛ در هر حال نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که صنعت وب سازی به سمت HTML5 روی آورده است ، اگرچه که این گرایش هم اکنون سرعت آهسته ای دارد .

فایرفاکس به طراحان وبی که از نرم افزارهای سیلورلایت ( Silverlight ) مایکروسافت و یا فلش به منظور پخش مطالب ویدئویی استفاده می کنند ، توصیه کرده است که هرچه زودتر به HTML5 روی آورند . اسمدبرگ گفته است که فایرفاکس در آینده نزدیک برای پخش فایل های ویدئویی رمزگذاری شده به جای پلاگ این فلش از آدوب پرایم تایم ( Adobe Primetime ) و یا گوگل واید وین ( Google Widevine ) استفاده می کند . 

سازنده فایرفاکس برای جایگزین سازی فلش تا سال آینده صبر نمی کند !

موزیلا از ماه آینده برخی از مطالب پشتیبانی کننده نرم افزار فلش را که تاثیری در بهبود تجربه کاربر در وب گردی ندارند ، بلاک می کند ؛ البته بعد از انجام این کار مرورگر این سازنده همچنان مطالبی را که با نرم افزار دیگری به جز فلش اجرا نمی شوند ، پخش می کند . موزیلا انتظار دارد که این حرکت بهبود عملکرد باتری دستگاه ، ارتقاء امنیت ، بارگذاری سریع تر مطالب وب سایت و پاسخ دهی بهتر مرورگر را به دنبال داشته باشد . اسمدبرگ علاوه بر این گفته است که موزیلا در نظر دارد برخی از مطالب پشتیبانی کننده فلش را که توسط کاربر دیده نمی شوند ، بلاک کند تا از این طریق تجربه وب گردی بهتری را در اختیار کاربر بگذارد .

وی می گوید : " به عنوان راهی متداول در اندازه گیری میزان تبلیغات اینترنتی ، از اواخر امسال اعمال سیاست ممنوعیت استفاده از فلش به گونه ای گسترده تر پیاده می گردد . این امر بهبود عملکرد مرورگر فایرفاکس و ارتقاء راندمان باتری دستگاه کاربر را به دنبال خواهد داشت . "

منبع خبر: cnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر