توییتر توسط ویکی لیکس تهدید شد.

توییتر توسط ویکی لیکس تهدید شد.

نهاد ویکی لیکس طی پیامی شبکه اجتماعی توییتر و مدیران ارشد این شبکه اجتماعی را تهدید کرد که برای مقابله با آنچه «فئودالیسم سایبری» خوانده است، اقدام به راه اندازی سرویس رقیب توییتر میکند.

 

نهاد ویکی لیکس طی پیامی شبکه اجتماعی توییتر و مدیران ارشد این شبکه اجتماعی را تهدید کرد که برای مقابله با آنچه «فئودالیسم سایبری» خوانده است، اقدام به راه اندازی سرویس رقیب توییتر میکند.

به گزارش «تابناک» چندی پیش خبر از آن رسید که حساب کاربری Milo Yiannopoulosیکی از کاربران توییتر و سردبیر بخش تکنولوژی وب سایت محافظه کار Breitbart به دلیل حملات ترول که متوجه یک بازیگر سینمایی در این شبکه اجتماعی کرده بود مسدود شده است. اکنون ویکی لیکس در واکنش به این اقدام توییتر این شبکه را تهدید کرده و گفته است: به فئودالیسم سایبری پایان میدهیم.


در یک ارتباط آنلاین میان ویکی لیکس و مدیر عامل توییتر «جک دورسی» این نهاد نوشت: اگر این رویه تداوم داشته باشد ما اقدام به راه اندازی سرویس رقیب توییتر خواهیم کرد زیرا اکنون ویکی لیکس و حامیان ما از سوی یک عدالت فئودالی در حال تهدید شدن هستند.

این در حالی است که Yiannopoulos بعد از چندین بار گزارش شدن در مورد اهانت های توییتری علیه بازیگر و ستاره سینمایی و فیلم Ghostbusters با مسدود شدن حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی مواجه شد.

توییتر در پیامی که در این رابطه منتشر کرد نوشت: همه افراد حق این را دارند که نظرات متفاوت خود را بر روی توییتر منتشر کنند. اما هیچ کس نباید بر روی این شبکه اجتماعی مورد سوء استفاده قرار بگیرد و سیاست های ما اجازه برانگیختن و درگیر شدن کاربران در اهانت به دیگران را نمیدهد.

بر اساس گزارشی که نشریه Verge منتشر کرده است ویکی لیکس این اقدام توییتر را نوعی از «فئودالیسم سایبری» قلمداد کرده است و توییتر ار محکوم کرده که حساب کاربری Yiannopoulos را به خاطر نحوه سخن گفتن اشتباه با ستاره Ghostbusters یعنی «لزلی جونز» مسدود کرده است.

جک دورسی در پاسخ به این پیام ویکی لیکس نوشت: ما افراد را به خاطر اظهار نظرات و احساسات آنها مسدود نمی کنیم. اما سوء استفاده هدف دار و انگیزش برای سوء استفاده از افراد به هیچ وجه بر روی این شبکه اجتماعی مجاز نیست.

اما ویکی لیکس این اقدام توییتر را مشابه اقدامات اخیر اردوغان در دستگیری افراد و اقدام استالین در مورد تصفیه بزرگ در سال 1937 دانسته است.

این در حالی است که طی چند سال گذشته Yiannopoulos بارها کاربران مختلف در توییتر را با حملات ترول خود آزار داده بود و علیرغم آنکه توییتر چندی پیش تاییدیه حساب کاربری وی را ملغی کرده بود اما همچنان به وی اجازه استفاده از این شبکه اجتماعی را میداد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر