برای آینده ای بدون Internet Explorer آماده شوید

برای آینده ای بدون Internet Explorer آماده شوید

برای آینده ای بدون Internet Explorer آماده شوید


مایکروسافت سال های طولانی را صرف ترغیب شرکت ها برای انتقال به جدیدترین نسخه ی IE نموده است. در عوض استفاده از Google Chrome، Apple Safari و Mozilla Firefox افزایش پیدا کرده تا جایی که بسیاری از شرکت ها از IE برای مصارف قدیمی و از Chorme برای مصارف مدرنشان استفاده می کنند.
پس اکنون مایکروسافت یک قدم تازه برای ویندوز ده بر داشته است و این قدم معرفی یک مرورگر جدید با نام Edge است (اسم رمز این پروژه، پروژه ی Spartan) است، که از شر تکنولوژی های قدیمی راحت شده و از بسیاری از ویژگی های HTML مدرن پشتیبانی می کند. این مرورگر موتور رندر HTML ترایدنت (Trident) را با تمرکز بر روی مشخصات HTML به روز ساخته و بسیاری از ویژگی های قدیمی را حذف نموده است. می توان گفت که این مرورگر کروم یا سافاری مایکروسافت است.
با ارایه ی ویندوز 10 و با امیدی که این شرکت نسبت به جایگزینی ویندوز XP، Vista، 7 و 8 با این ویندوز جدید دارد، به نظر می رسد که قرار است نسخه های نا توان و پرخطای IE را دیگر نبینیم. موتور رندر قدیمی Trident هنوز هم برای IE11 موجود خواهد بود ولی اگر ویژگی های پیش فرض ویندوز 10 را دستکاری نکرده باشید، Edge مرورگر پیش فرض این ویندوز است. واضح است که IE11 هنوز هم به منظور فراهم آوردن بستری مناسب برای انتقال بر روی ویندوز 10 در نظر گرفته شده است. ولی به نظر می رسد که عمر آن طولی نخواهد کشید.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر