مصاحبه خبری با شرکت فراهوش در نمایشگاه الکامپ شیراز

مصاحبه خبری با شرکت فراهوش در نمایشگاه الکامپ شیراز

در گزارش خبری نمایشگاه الکامپ شیراز با ما همراه باشید.

مصاحبه با  شرکت فراهوش

در حاشیه نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر، با آقای مهندس بوشهری، مدیر شرکت فراهوش به گفتگو نشستیم.

س: آقای مهندس، لطفا فعالیت های خود را در زمینه ارائه سرویس های اینترنت شرح دهید.

همانطور که اطلاع دارید شرکت فراهوش، سرویس ADSL  ارائه نمی دهد و به صورت تخصصی در زمینه سرویس های وایرلس فعالیت می کند. این شرکت در سال 1386، اولین شرکتی بود که مجوز ISTP را دریافت کرد. طبق مصوبه 206 و 211، کلیه شرکت های ISTP، voip و ... تا پایان سال 1395 اجازه فعالیت ندارند و بعد از آن دو شرکت FCP و ServCO مجوز برای ارائه سرویس را خواهند داشت. این دو شرکت کلیه خدمات ثابت را ارائه می دهند که در این صورت مخابرات نیز از حالت انحصاری خارج می شود.

شرکت فراهوش در سال گذشته موفق شد مجوز servco را دریافت کند که جزو 13 شرکت مجوزدار و نیز اولین شرکت در جنوب ایران می باشد.

س: در صورت امکان، بین شبکه های ADSL، وایرلس و شبکه های موبایلی مانند 4G و 3G مقایسه­ای داشته باشید.

شبکه های Acces به صورت کلی به سه دسته موبایل، ADSL و شبکه وایرلس تقسیم می شوند. سرویس ADSL در پایین ترین سطح قرار دارند، پس از آن شبکه wifi و سپس شبکه های موبایلی مانند 3G و 4G.  سرویس های ADSL هزینه پایین تری نسبت به دیگر سرویس ها دارد ولی کم کم از رده خارج خواهد شد. سرویس های LTE (سرویس های موبایلی)  نیز پوشش دهی کامل انجام نمی دهند و نیز دارای قیمت بالایی هستند. در واقع در این شبکه ها تا زمانی که ازدحام وجود ندارد، به خوبی عمل می کنند ولی در صورت شلوغی و ازدحام، با کاهش سرعت مواجه خواهید شد.

شرکت فراهوش برای رقابت با شبکه LTE چه برنامه ای دارد؟

ما از دو نظر با این سرویس ها رقابت می کنیم. یکی از نظر قیمت و هزینه و دیگری امکانات. سرویس LTE در صورتی که بخواهد امکانات خوبی ارائه دهد، هزینه بالایی را متوجه کاربر خواهد کرد.

آینده اینترنت کشور را چگونه می بینید؟

تعرفه های جدید که در اخیرا در کشور اجرا شده است، قیمت سرویس ها را کاهش داده و کیفیت آنها را بهتر خواهد کرد. کشور ما تابحال مصرف کننده اینترنت بوده است ولی اخیرا حرکت هایی صورت گرفته که می توان در بحث محتوا هم وارد شد و به عنوان یک تولید کننده عمل کنیم که طبعا سرمایه گذاری هایی صورت می گیرد و درآمد حاصل می شود که در این صورت کیفیت سرویس ها و امکانات اینترنت نیز افزایش خواهد یافت.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد سلاحی

شنبه, 09 مرداد 1395

سلام
متاسفانه شرکتهای فراهوش و گرین گلاب تعرفه های الزامی سازمان مقررات رادیویی را رعایت ننموده و تعرفه های اینترنت وایرلس خود را با ضوابط جدید وفق نداده اند و هنوز با تعرفه های قبلی به مشتریان خدمات می دهند نه از اینترنت پر سرعت خبری است و نه . . . فقط شعار

پاسخ

اشکان بلند همت

یک‌شنبه, 17 تیر 1397

دقیقا ، واقعا تعرفه های خوبی ندارند.

پاسخ

هاجر بهرانی

پنج‌شنبه, 11 بهمن 1397

توی سایتشون زده که پشتیبانی 24 ساعته دارن، من هر وقت ساعت 11 شب به بعد زنگ زدم ، میگه که شما نفر دوم صف انتظار هستید. چرا دروغ میگید که پشتیبانی 24 ساعته دارید. مشتری بیچاره با وعده و وعید به طرف خودتون جذب می کنید، بعد ولش می کنید، آقایونی که توی این شرکت نشسته اید ، انصافتون کجاست؟

پاسخ

ثبت نظر