ازبکستان پنجمین کشور گران‌قیمت اینترنت در دنیا

ازبکستان پنجمین کشور گران‌قیمت اینترنت در دنیا

ازبکستان از میان ۱۰۰ کشور در دنیا از نظر قیمت اینترنت پس از اتیوپی، آنگولا، میانمار و ترکمنستان در رده پنجم قرار گرفت.

 به گزارش راسخون به نقل از فارس ، ازبکستان پنجمین کشور گران‌ از نظر قیمت اینترنت است.

بر اساس این گزارش، پس از تحقیق کارشناسان بر روی 100 کشور در دنیا از نظر قیمت اینترنت و درآمد ناخالص ملی مشخص شد که ازبکستان در این رده در مقام پنجمین کشور دنیا از نظر قیمت اینترنت می‌باشد.

ازبکستان پس از کشورهای اتیوپی، آنگولا، میانمار و ترکمنستان در رتبه پنجمین کشور با گران‌ترین قیمت اینترنت قرار گرفته است.

بر اساس آمارهای چند شرکتی که در ازبکستان خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند هزینه ماهیانه اینترنت در این کشور به طور متوسط تقریبا 80 دلار با سرعت اینترنت محدود می‌باشد.

بنا به این گزارش، این نظر سنجی در 100 کشور بر اساس سرعت اینترنت 10 مگابایت با ترافیک نامحدود در نظر گرفته است در صورتی که شرکت‌های اینترنتی ازبکستان توان ارائه ترافیک نامحدود را ندارند.

گران‌ترین قیمت اینترنت 10 مگابایتی در ثانیه با هزینه ماهیانه تقریبا 198 دلار متعلق به اتیوپی است. اوکراین با 3 دلار و 44 سنت هزینه ماهیانه اینترنتی ارزان‌ترین کشور ارائه دهنده اینترنت شد.

پس از اوکراین ، روسیه از لحاظ ارزانی اینترنت با 10 مگابایت در ثانیه در رتبه دوم قرار دارد  که هزینه ماهیانه اینترنت به طور متوسط 5 دلار و 55 سنت است.

در کنار 5 کشور گران‌ترین اینترنت در دنیا پس از اتیوپی ترکمنستان با 169 دلار، آنگولا با 166 دلار، میانمار با 150 دلار و ازبکستان با 144 دلار نیز قرار گرفته اند.

در تمام این کشورها هزینه ماهیانه برای استفاده از اینترنت کابلی با سرعت 10 مگابایت در ثانیه بیش از 100 دلار است.

هم اکنون ازبکستان از لحاظ تعداد کاربران اینترنتی در رده 37 در دنیا قرار دارد. در این کشور بیش از 15 میلیون و 400 هزار شهروند یعنی نزدیک به نصف جمعیت ازبکستان از اینترنت استفاده می‌کنند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر