معرفی بودهی لینوکس

معرفی بودهی لینوکس

بودهی لینوکس (به انگلیسی: Bodhi Linux)، توزیعی سبک از بین توزیع‌های گنو/لینوکس است که بر پایه‌ی اوبونتو می‌باشد و از محیط دسکتاپ اینلایتنمنت استفاده می‌کند.

در ماه مارس سال 2011، بودهی لینوکس برای اولین بار انتشار پیدا کرد. بعد از پنج سال، بودهی لینوکس 3.2.1 به عنوان آخرین نسخه‌ایست که مبتنی بر Ubuntu 14.04 LTS  است.

بودهی لینوکس به‌خاطر کم حجم بودنش شناخته شده است. باهم با چند ویژگی بودهی لینوکس آشنا می‌شویم:


سازگاری: بودهی لینوکس با سیستم های 64 بیتی جدید و 32 بیتی و همچنین سیستم‌های Non-PAE سازگار است. شما به‌راحتی می‌توانید بودهی لینوکس را در محیط‌های کاری، نوت‌بوک‌ها، پی‌سی‌های خانگی و غیره نصب کنید. 


کم حجم: بودهی لینوکس یکی از بهترین توزیع‌های سبک در دسترس جهان است. حجم این توزیع در حدود 500-550 mb است. با وجود کم حجم بودنش، تمام ویژگی های مورد نیاز روزانه‌تان را فراهم می کند.


محیط دسکتاپ: بودهی لینوکس در ابتدا از محیط دسکتاپ اینلایتنمنت استفاده می‌کرد. اما آخرین نسخه‌ی آن یعنی بودهی 3.2.1 از موکشا به عنوان محیط دسکتاپش استفاده می‌کند. 


عملکرد و پایداری: عملکرد بودهی لینوکس به خوبی هر توزیع دیگری است. بودهی به 128 مگابایت رم و یک پردازنده‌ی 300 مگاهرتزی نیاز دارد تا عملکرد قدرتمندی را ارائه دهد. همچنین سه گیگابایت از فضای دیسک سخت را نیاز دارد. بودهی لینوکس 3.2.1  از هسته‌ی لینوکس 4.2 استفاده می‌کند. 

 

سفارشی‌سازی: بودهی لینوکس بسیار قابل سفارشی‌سازی است. شما می‌توانید از طریق تم‌ها، فونت‌ها و هر چیزی را تغییر دهید. در بودهی، پنلی برای تنظیمات اختصاصی سفارشی‌سازی تعبیه شده است.

منبع خبر: techphylum

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر