روتر وای‌فای Plume

روتر وای‌فای Plume

اغلب روترهای وای‎فای ظاهر زیبایی ندارند و همه ما ترجيح می‎دهیم آن را در محلی خارج از دید قرار دهیم. در همین راستا گوگل سال گذشته تصمیم گرفت روتر اختصاصی خود را روانه بازار کند، اما با این وجود ظاهر آن هنوز هم چندان خوشایند نبود و بیشتر شبیه به یک فنجان قهوه یا یک اسپیکر کوچک بود. شرکت Pinterest نیز چندین مدل قاب محافظ برای مخفی کردن روتر طراحی کرد، اما آنها هم بیشتر شبیه به جلد کتاب یا جعبه‎های داخل قفسه کتاب هستند. اما حالا در شهر سانفرانسیسکو یک روتر زیبای جدید به نام Plume توسط شرکت Branch Creative ساخته شده است تا مشکل ظاهر زشت روترهای سنتی را برای همیشه برطرف کند.

روتر وای‌فای Plume سبک، جمع وجور و بدون سیم است. خود این دستگاه شبیه به دستگاه‎های خوشبو کننده هوا یا چراغ خواب مخصوص کودکان یک دو شاخه دارد که به پریز برق متصل می‎شود.

بیشتر به این دلیل که Plume بخشی از نسل جدید روترهای وای‎فای است که دیگر با ظاهر جعبه مانند معمول ساخته نمی‎شوند و از طراحی وب ۲ بهره می‎برند و دیگر خبری از چراغ‎های چشمک زن در آنها نیست، سازندگان از آن به عنوان «نمادی از یک اتصال شبکه ظریف» یاد می‎کنند. بنیانگذار شرکت Branch Design و مدیر طراحی Plume، جاش مورستین می‎گوید: «شما دیگر به چراغ‎های چشمک‌زنی که به شما اعلام کنند همه چیز خوب است، نیاز ندارید.»

Plume می‎تواند به طور همزمان چندین دستگاه را به یک‌دیگر متصل کند و این توانایی را دارد که تا 230 مترمربع از خانه شما را تحت پوشش امواج بی‎سیم قرار دهد. هریک از این دستگاه‎ها که سازنده نام آن را pod  گذاشته است با سرعت ۱۲۰۰ مگابیت در ثانیه یک حافظه قابل استفاده دارد که در اتاق‎هایی که شما بیشتر از اینترنت استفاده می‎کنید، سرعت بیشتری را به شما ارائه می‎کند. در روترهای خانگی معمولی قدرت سیگنال وای‎فای در اتاقی که دستگاه در آن قرار دارد بیشتر است، اما Plume در همه جا و در هر اتاق که یک pod در آن قرار داشته باشد، همچنان سرعت بالای خود را حفظ می‎کند. سازندگان این دستگاه می‎گویند این اولین بار است که یک سیستم وای‎فای خانگی می‎تواند چنین کاری را انجام دهد و این توانایی به واسطه الگوریتم‎های مبتنی بر کلاود امکان‌پذیر شده است.

این شرکت در حال حاضر سفارشات پیش خرید این محصول را می‎پذیرد و قرار است تا پاییز امسال آن را روانه بازار ایالات متحده کند.

مورستین می‎گوید: «همه ما در مواجهه با روترها تجربه‎های تلخی را پشت سر گذاشتیم، ما سیم‎ها را از پریز جدا کرده و مجددا آن را متصل می‎کنیم و به این امید که اتصال به اینترنت برقرار شود، منتظر چراغ‎های چشمک زن می‎نشینیم.» اما Plume قرار است فرایند نصب روتر را ساده‎تر کند، به این شکل که تنها کافی است شما podها راه به یک مودم کابلی یا DSL متصل کرده و بلافاصله از آن استفاده کنید (در این دستگاه هم چند چراغ تعبیه شده اما تنها زمانی چشمک می‎زنند که شما در حال انجام تنظیمات باشید یا مشکلی به وجود آمده باشد.)

یکی دیگر از موسسان شرکت Branch Design و طراح این دستگاه، نیک کرونن می‎گوید: «حالا دیگر وقت آن رسیده که بدون زشت کردن محل کار یا اتاق خود به شبکه وای‎فای دسترسی داشته باشید. هدف اصلی این بود که به یک شی کوچک کاربردی دسترسی داشته باشیم که مثل ماهواره‎های موجود در فضا داده‎های مورد نظر شما را مستقیم به نقطه مشخصی در خانه شما منتقل کنند.»

این دستگاه‎ها که سازندگان آن نام podها و جواهرات را روی آن گذاشتند، از ماهواره‎ها الهام گرفته شده است، به این معنا که امواج به صورت یکپارچه و شناور در کل خانه شما در جریان هستند و در هر اتاقی به دور لپ‎تاپ و تلفن هوشمند شما در حال گردش هستند. کرونن می‎گوید: «گروه مهندسین ما سخت تلاش کردند تا podها تا حد ممکن کوچک طراحی شود و در زمان اتصال به پریز جای سایر پریزها را اشغال نکنند. با اتصال مستقیم آن به یک پریز شما دیگر نیازی به سیم و لوازم جانبی نخواهید داشت.»

Plume چندان ارزان نیست و برای پیش خرید مدل استاندارد آن که شامل شش pod است باید 234 دلار هزینه کنید. قیمت نهایی این روتر بعد از عرضه به بازار 294 دلار خواهد بود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر