برجام ورود گردشگران خارجی را به کشور 30 درصد افزایش داد

برجام ورود گردشگران خارجی را به کشور 30 درصد افزایش داد

مدیر مجموعه گردشگری حقاگشت شیراز گفت: پس از توافق ایران و کشورهای 1+5 و امضای توافق نامه برنامه جامع اقدام مشترک، ورود گردشگران خارجی به کشور 30 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، محمدرضا خندان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برجام راههای ورود گردشگران خارجی را به کشور تسهیل کرد، افزود: با توجه به اینکه سیاست دولت این بود که ورودی گردشگران به کشور نسبت به خروجی ها بیشتر باشد، تلاش مجموعه های گردشگری هم بر تحقق این سیاست متمرکز شد و باعث شد در بحث خروج گردشگران ما روند نزولی را شاهد باشیم.
وی به ورود سرمایه گذاران به بحث گردشگری پس از برجام اشاره کرد و گفت: هم اکنون 12 هتل در حال بهره برداری است تا بتوانیم ضمن جذب گردشگر، آسایش و رفاه بیشتری را برای آنان فراهم کنیم.
مدیر مجموعه گردشگری حقاگشت شیراز با بیان اینکه استان فارس یک استان غنی در موضوع جذب گردشگر است، اظهار کرد: باید از ظرفیتهای مختلف استان برای توسعه و رونق گردشگری بهره ببریم که در این راستا گردشگری تاریخی را ویژه اروپایی ها و غربی ها و گردشگری پزشکی را برای مردم کشورهای حوزه خلیج فارس پیش بینی کرده ایم.
خندان اعلام کرد: در سال 94 شرکت حقاگشت بیش از 890 الی 950 گردشگر را در قالب تورهای یک تا ده روزه به کشور وارد کرده است که این آمار بسیار مطلوب است.
وی بیان کرد: اخیرا هیئتی از سوی این مجموعه به روسیه اعزام شدند و و راههای جذب گردشگر را بررسی کردند و به زودی شاهد سیل گردشگران روسی به ایران خواهیم بود.
مدیر مجموعه گردشگری حقاگشت شیراز با بیان اینکه میانگین سنی گردشگرانی که وارد کشور می شوند بالای 50 سال است، تاکید کرد: باید راههای مختلف جذب گردشگران بین 15 الی 30 سال را بررسی کنیم تا شاهد حضور نوجوانان و جوانان به کشور باشیم.
وی تصریح کرد: صنایع دستی ارزشمندی در استان فارس وجود دارد اما متاسفانه کسانی که به شیراز می آیند در بازارهای این شهر هزینه نمی کنند که این مشکل باید به صورت جدی بررسی و رفع شود

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر