فرودگاه‌های ویتنام هک شدند.

فرودگاه‌های ویتنام هک شدند.

هکرهای چینی پس از هک 21 فرودگاه ویتنام، موفق به سرقت اطلاعات 411 هزار نفر از مشتریان این هواپیمایی شدند.

به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربان؛ بررسی‌های کارشناسان امنیتی نشان می‌دهد که برخی از فرودگاه‌های ویتنام، 29 جولای موردحمله هکری قرارگرفته‌اند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد هکرها پس از حمله به فرودگاه‌های بین‌المللی Noi Bai و Tan Son Nhat یک پیام توهین‌آمیز ضبط‌ شده را توسط سیستم پخش این دو فرودگاه پخش کردند. مقامات ویتنام بر این باورند که درمجموع 21 فرودگاه در این حمله مورد هجوم هکرها قرار گرفتند. این در حالی است که با تلاش کارشناسان امنیت سایبری، فعالیت فرودگاه‌ها پس از چند ساعت به حالت اولیه خود بازگشت.

 

بررسی‌های اخیر از منابع ویتنام نشان‌دهنده این است که گروه چینی 1937CN، با گرایش‌های ملی‌گرایانه، مسئولیت حملات اخیر علیه فرودگاه‌های ویتنام را به عهده گرفت. این در حالی است که حملات گسترده دیگری روی وب‌سایت‌های ویتنام صورت گرفته است که این گروه مسئولیت این حملات را نیز به عهده گرفته است.

به خطر افتادن اطلاعات مشتریان هواپیمایی ویتنام
پس‌ازاین اقدام، مهاجمان با قرار دادن یک تصویر روی وب‌سایت هواپیمایی ویتنام فعالیت مخرب خود را به پایان رساندند. اطلاعات به سرقت رفته توسط مهاجمان، شامل آدرس و شماره کارت‌های اعتباری 411 هزار نفر از مشتریان این هواپیمایی بود. به دنبال این افشاگری، دو بانک ویتنام برای جلوگیری از تقلب در حساب‌های کاربری که به سرقت رفته بودند اقدامات فوری را انجام دادند.
بررسی‌های اخیر موسسه امنیتی IBM حاکی از آن است که امروزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌طور فزاینده‌ای در معرض حملات سایبری قرارگرفته‌اند؛ و از این زیرساخت‌ها به‌عنوان یکی از مهترین اهداف هکرها نام‌برده می‌شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر