گوشی های هوشمند Android One نسل جدید، توسط Lava در 27 جولای عرضه می شوند

گوشی های هوشمند Android One نسل جدید، توسط Lava در 27 جولای عرضه می شوند

هدف گوگل از برنامه Android One اینست که به دارندگان اندروید رده پایین که قدرت خرید Nexus یا سرویس های Google Play را ندارند، خدماتی ارائه دهد. این غول بزرگ جستجو، ابتدا در هند، بازاری با مشتریان بالقوه، این پروژه را عرضه کرد. پس از آن، شرکت های محلی مانند MicroMax، Karbonn، Lava یا Spice با ارائه ی خدمات ارزان، بازار گوشی های Android One را در دست گرفتند.


با اینکه گوشی های Android One توسط بعضی از شرکت های تولید کننده ی تجهیزات اصلی هندی تولید می شوند، ولی فروش تا حدی ناامید کننده است.
البته از آنجایی که ظاهرا، گوگل قصد دارد نسل بعدی Android One را نیز در هند، عرضه کند؛ به نظر نمی رسد که نتایج ناراضی کننده ای دریافت کرده باشد.
پیش از این، در اوایل همین ماه نیز، شنیده شد که گوگل گوشی هوشمند Android One، تولید شده توسط Lava را در 14 جولای در هند، عرضه می کند؛ حتی ویژگی های این گوشی هم مشخص شد ولی هیچ خبری از عرضه ی این محصول به گوش نرسید.
حال، گوشی نسل بعد Android One، احتمالا در چند روز آینده به بازار می آید. به نظر می رسد که در هفته آینده از این گوشی پرده برداری شود. بنابر آنچه در گزارش ها آمده است، Lava دعوت نامه هایی برای مراسم رونمایی گوشی در 27 جولای، پخش کرده است. احتمالا گوشی که در این مراسم ارائه می شود، Iris X5 4G خواهد بود که جزئیات آن قبلا به بیرون درز کرده است. این گوشی مبتنی بر اندروید 5.1 است و ویژگی هایی بهتر از گوشی های Android One فعلی دارد.
این گوشی یک صفحه نمایش لمس 4.6 اینچی IPS دارد که از وضوح تصویر HD (720 پیکسل) پشتیبانی می کند و مجهز به یک پردازنده ی چهار هسته ای 1.3 گیگاهرتزی MediaTek و کارت گرافیکی Mali-T720 و دو گیگ رم می باشد.
این گوشی Lava دارای حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی است اما کاربران می توانند آن را از طریق کارت microSD تا 32 گیگابایت توسعه دهند.
به عنوان آخرین ویژگی مهم، این دستگاه یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، فلش LED و ضبط ویدئوی 4 کیلوبایتی در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو دارد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر