چگونه ورزشکاران و رویدادهای المپیک 2016 ریو را دنبال کنیم؟

چگونه ورزشکاران و رویدادهای المپیک 2016 ریو را دنبال کنیم؟

اگر از طرفداران المپیک هستید و می خواهید رویدادهای مهم، ورزشکاران و کشور خود را دنبال کنید می توانید به راحتی با اپلیکیشن ها وبسایت های ساخته شده برای این منظور این کار را انجام دهید.

بازی های المپیک تابستانی 2016 در حال اجرا هستند و طرفداران خود را در سراسر دنیا سرگرم می کنند. مانند المپیک همه سال ها اتفاقات زیادی می افتد که دنبال کردن همه آن ها کار دشواری است. 
خوشبختانه تکنولوژی این کار را بسیار ساده کرده است. در حال حاضر با وجود اپلیکیشن های زیاد و متنوع هرچیزی که بخواهید را می توانید در مورد المپیک بیابید. اما اپلیکیشن های به درد نخوری نیز مثل اپلیکیشن رسمی المپیک وجود دارد که هیچ چیز به درد بخوری به شما نمی دهد. 
در اینجا بهترین اپلیکیشن ها و وب سایت ها را به شما معرفی می کنیم. اگر می خواهید بدانید مسابقه بعدی بازیکن مورد علاقه تان چه زمان است و یا کشورتان روز قبل چگونه عمل کرده است، این ابزارها به دردتان می خورند. 

گوگل المپیک (Google Olympics) ( وب)
بهترین راه برای دریافت اطلاعات در مورد ورزشکاران، رویدادها یا کشورها این است که کلمه " المپیک 2016" را در گوگل جست و جو کنید. این ابر موتور جست و جو از همه تکنولوژی گراف خود استفاده کرده است و یک مینی وبسایت برای المپیک درست کرده است که درون خود وبسایت Google.com کار می کند. 


رابط کاربری گرافیک رویدادهای مهم و زمان آن ها را به شما نشان می دهد. روی تب “On TV” کلیک کنید تا کانال های محلی ورزشی که المپیک را پخش می کنند را ببینید. 
تب “Athletes”  ورزشکارانی که در حال حاضر در حال ورزش کردن هستند را نشان می دهد و شما می توانید با توجه به کشور، ورزش و یا جنسیت ورزشکار مورد علاقه خود را بیابید. روی تب “Country” می توانید رویدادها و برنامه بازی های یک کشور را ببینید. 
در کنار آمار مدال ها و برنامه کامل گوگل به سوال های معمولی که کاربران ممکن است داشته باشند پاسخ داده است. از این نظر برای دریافت این اطلاعات نیازی نیست که به هیچ وبسایت دیگری سر بزنید. 

ریوکال (RioCal )( اندروید، Ios): تقویم ورزشکاران یا رویدادها
اگر خیلی به المپیک علاقه ندارید و فقط می خواهید بعضی رویدادها یا ورزشکاران را دنبال کنید ریوکال اپلیکیشن شماست. دانلود آن و استفاده از آن تا یک ساعت رایگان است اما پس از آن باید پول بپردازید. 


اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود کنید و می توانید ورزش ها و ورزشکاران را به عنوان دو بخش اصلی ببینید. روی یک ورزش ضربه بزنید، رویدادی که می خواهید را انتخاب کنید و تقویم را با آن همگام سازی کنید. همچنین می توانید روزشکار مورد علاقه خود را دنبال کنید. البته شما نمی توانید یک کشور کامل را دنبال کنید بلکه باید تک تک ورزشکاران مورد علاقه خود را دنبال کنید. 
می توانید ریوکال را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار رویدادها را به شما خبر دهد. 

آر/ المپیک (r/Olympics) ( وب) : جایی برای GIF ها
زیرگروه رسمی بازی های المپیک در ردیت تنها جایی است که می توانید GIF های بازی های المپیک را ببینید. کمیته بین المللی المپیک (IOC) رسما رسانه ها را از ساخت GIF ها منع کرده است، پس تنها جایی که می توانید آن ها را ببینید وبسایت ردیت است. 


زیر گروه r/Olympics مدام توسط مردم درحال به روز رسانی است. برعکس بیشتر سایت های خبری، مرکزیت آن امریکا نیست و بازیکن ها و رویدادها را به صورت جهانی پوشش می دهد. 

توییتر (Twitter) ( وب): بهترین لحظات کشورتان و لیست کامل ورزشکاران
این غول شبکه اجتماعی همه تلاشش را کرده است تا شما بتوانید المپیک را دنبال کنید. در این زمینه، توییتر بهترین روش را برای دنبال کردن یک کشور ایجاد کرده است. 


تب Twitter Moments هایلایت های مربوط به کشور شما را با توجه به جایی که از آن وارد شبکه اجتماعی شده اید به شما نشان می دهد. اگر از طریق اپلیکیشن رسمی توییتر وارد شوید حتی می توانید ورزش ها و رویدادها را نیز دنبال کنید. اما به یاد داشته باشید، می توانید بدون نیاز به ثبت نام در توییتر وب وارد شوید. 
تب Moments به شما نشان می دهد که برای دریافت جدیدترین خبرها چه کسانی را باید دنبال کنید. توییتر همچنین لیستی از همه ورزشکاران ریو تهیه کرده است، پس شما می توانید بفهمید که ورزشکار مورد علاقه شما در چه وضعیتی است. 

NBC  ورزشی روی یوتوب (NBC Sports on YouTube) ( وب) 
کمیته بین المللی المپیک همه ویدئوهایی که بدون مجوز روی یوتوب هستند را پاک می کند. بهترین جا برای دیدن بهترین صحنه های المپیک ریو شبکه ورزشی NBC است. 


NBCورزشی یک پلی لیست المپیک تهیه کرده است که مرتب به روز رسانی می شود. قابل اعتماد بودن کلیپ و کیفیت بالای ویدئوها باعث می شود که از دیگر منابع غیر رسمی خیلی بهتر باشد. 
البته کانال یوتوب NBC ورزشی فقط در امریکا قابل دیدن است، اما به راحتی می توانید محدودیت های منطقه ای یوتوب را برای دیدن هر کلیپی دور بزنید. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر