چگونه راحت و آسوده ایکس باکس وان خود را تمیز کنیم ؟

چگونه راحت و آسوده ایکس باکس وان خود را تمیز کنیم ؟

کنسول های بازی هیجان زیادی را برای کاربران ایجاد می کنند اما پس از مدتی استفاده کثیف می شوند و ایکس باکس وان هم از این قاعده مستثنى نیست .

گرد و خاک به راحتی می تواند در نحوه عملکرد دستگاه های الکترونیکی اختلال ایجاد کنند ؛ به همین دلیل باید با نحوه درست تمیز کردن این دستگاه ها آشنایی داشته باشیم . در این نوشتار به شرح نحوه درست تمیز کردن یک کنسول بازی پرداخته شده است . 

-    استفاده از پارچه نخی برای گرد گیری

برای تمیز کردن یک ایکس باکس بهترین وسیله ای که می توانیم از آن استفاده کنیم یک پارچه نخی است زیرا تا آنجایی که سطح خارجی یک کنسول را تمیز نگه داریم مجبور نمی شویم که هزینه گزافی را برای تمیز کردن قسمت های داخلی آن و تعمیز چنین قسمت هایی بپردازیم . یک پارچه نخی به راحتی می تواند همه گرد و خاکی را که روی دستگاه شما نشسته است ، پاک کند .

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پارچه را روی پورت ها ، قسمت های رویی ، زیرین و جانبی دستگاه بکشید . بسته به میزان کثیف بودن کنسول باید بعد از مقداری پاک سازی ، پارچه خود را عوض کنید . 

-    هوای فشرده 

اگر که مدت زیادی از آخرین زمانی که کنسول خود را تمیز کرده اید ، گذشته باشد متوجه می شوید که گرد و خاک به همه جای کنسول شما نفوذ کرده است .  پارچه نخی می تواند به راحتی سطح خارجی ایکس باکس شما را تمیز کند اما برای پاک کردن قسمت های داخلی دستگاه و شبکه های آن به ابزارهای متفاوتی نیازمند هستید . 

خوشبختانه تمیز کردن این قسمت ها نیز چندان کار پیچیده ای نیست . برای تمیز کردن چنین قسمت هایی تنها باید به مدت چند دقیقه با استفاده از یک دستگاه دمنده هوا و یک نازل با قطر کم دهانه ، جریان هوا را به این بخش ها هدایت کنید . شما بدون باز کردن کنسول خود نسبت به تمیز شدن دستگاه مطلع می شوید زیرا جریان هوا باعث می شود که ذرات گرد و غبار از قسمت های جانبی دستگاه خارج شود . با استفاده از هوای فشرده همچنین می توانید داخل پورت های ایکس باکس خود را نیز تمیز کنید . 

استفاده از چنین ابزاری بدون شک مقداری گرد و غبار را وارد کنسول شما نیز می کند . برای پاک کردن این آلودگی باید بعد از چند دقیقه دوباره از یک پارچه نخی استفاده کنید .

-    از اعمال روش های پاک سازی مرطوب اجتناب کنید !

امروزه مردم به میزان زیادی برای تمیز کردن سطوح مختلف از جمله پیشخوان آشپزخانه ، نمایشگر تلویزیون ، پنجره ها و ... از پارچه هایی که با مواد شیمیایی و یا آب خیس و یا نم شده اند ، استفاده می کنند . استفاده کردن از این روش برای تمیز کردن چنین سطوحی مفید است اما در تمیز کردن یک ایکس باکس می تواند نتیجه خوبی را نداشته باشد زیرا چنین دستگاه هایی دارای شبکه های هوا هستند و استفاده از این روش ها می تواند باعث شود که محلول تمیز کننده به داخل دستگاه نفوذ کند . 

به طور کلی نباید از هیچ ابزار خیس و یا نمناکی برای تمیز کردن چنین دستگاه هایی استفاده کنید زیرا مواد مایع و اجزای دستگاه های الکترونیکی هیچ وقت رابطه خوبی با یکدیگر نداشته اند به همین دلیل توصیه می شود که تنها از یک پارچه نخی و هوای فشرده برای تمیز کردن کنسول خود استفاده نمایید . 

منبع خبر: windowscentral

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سامان ساید

شنبه, 28 دی 1398

lb و rb دسته گیر میکنه و میدونم خراب نیست بخاطر گرد و خاکه احتمال زیاد
چطور تمیزش کنم ؟

پاسخ

ثبت نظر