13 ویژگی جدید سیستم عامل تایزن 2.4.0.4 !

13 ویژگی جدید سیستم عامل تایزن 2.4.0.4 !

آخرین بروز رسانی جامعی که سامسونگ برای سیستم عامل تایزن ارائه کرد ، نسخه 4.2 بود که برای اولین بار بر روی گوشی هوشمند سامسونگ Z1 قرار گرفت . از آن زمان به بعد سازنده کره ای بروز رسانی هایی جزیی را برای این سیستم عامل عرضه کرد ، هر چند که این بروز رسانی ها تقریبا هیچ ویژگی جدیدی را در خود نداشتند ؛ با وجود این به نظر می رسد که در نسخه جدید که قرار است ماه آینده با نام تایزن 2.4.0.4 وارد بازار شود ، تغییرات کاربردی بسیار زیادی اعمال شده است .

نسخه جدید سیستم عامل تایزن 13 ویژگی جدید را در خود دارد و انتظار می رود که کاربران از این تغییرات تا حد زیادی استقبال کنند زیرا تیم تحقیق و توسعه سامسونگ این تغییرات را با در نظر گرفتن بازخوردها و نظرات کاربران ایجاد کرده است . در این نوشتار به معرفی این تغییرات و عملکرد آن ها پرداخته شده است .

-    گزارش تحویل پیام 

این ویژگی به ما می گوید که آیا پیام ارسالی به مخاطب تحویل داده شده است یا خیر . کاربران می توانند این قابلیت را از قسمت تنظیمات پیام خود فعال کنند .

-    هشدار دهنده وضعیت شارژ باتری

به واسطه این قابلیت زمانی که شارژ باتری گوشی به یک حد تعیین شده قبلی رسید ، یک پیام دریافت می کنید ؛ از این رو متوجه می شوید که گوشی شما برای چه مدت زمانی می تواند همچنان فعال باقی بماند .

-    حالت Outdoor Mode

این ویژگی خوب کاربر را قادر می سازد تا بدون باز کردن قفل دستگاه به قابلیت Outdoor Mode و تنظیمات آن دسترسی داشته باشد . زمانی که در خارج از خانه خود هستید ، در هنگام روز به دلیل روشنایی زیاد خورشید به سختی می توانید مطالبی را که بر روی نمایشگر گوشی ظاهر می شوند ، ببینید ؛ به همین دلیل سامسونگ این آپشن را بر روی صفحه اصلی قرار داده تا بتوانید با استفاده از آن تنظیمات نمایشگر را مطابق با وضعیت مورد نظر خود تغییر دهید .

-    یادداشت های رنگارنگ

در سیستم عامل جدید کاربران می توانند یادداشت های خود را با رنگ های مختلفی ذخیره کنند و آن ها را به هر نحوی که می خواهند تنظیم نمایند . با استفاده از این ویژگی از این به بعد می توانید به واسطه رنگ ها احساسات ، حالت کلی خود و درجه اهمیت یادداشت ها ، را نیز مشخص کنید .

-    شدت نور متغیر چراغ قوه

اگر که شارژ باتری گوشی به اندازه ای نیست که بتوانید از تمام نور چراغ قوه گوشی استفاده نمایید و اگر که می خواهید بدون بیدار کردن هم اتاقی خود در اتاقتان وسیله ای را پیدا کنید ، تنها باید با استفاده از این قابلیت جدید شدت نور چراغ قوه را به اندازه مورد نیازتان تنظیم سازید .

-    تنظیم سازی میانبر نرم افزارهای صفحه لاک اسکرین

برخی از کاربران نمی خواهند که میانبر یک نرم افزار خاص بر روی صفحه لاک اسکرین ظاهر شود ؛ عده ای دیگر هم تنها می خواهند که میانبرهای نرم افزارهای مورد نیازشان در این صفحه نمایش داده شود ؛ با استفاده از این ویژگی شما می توانید در مورد این که میانبر کدام نرم افزار بر روی صفحه لاک اسکرین نمایش داده شود ، تصمیم بگیرید .

-    اضافه شدن آپشن " Select All " برای انتخاب کردن همه فایل های موجود در قسمت " My Files "

در سیستم عامل جدید می توانید همه فایل های موجود در حافظه گوشی خود را در یک مرحله جا به جا کنید و یا به اشتراک بگذارید . برای استفاده کردن از این ویژگی تنها باید در هنگام دادن یک فرمان گزینه " select all " را نیز فعال کنید .

-    تنظیم سازی زنگ گوشی مطابق با سلیقه خود

سامسونگ در سیستم عامل جدید این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند یک فایل صوتی را مطابق با سلیقه خود به عنوان صدای زنگ گوشی انتخاب کنند و یا آن را به هر نحوی که می خواهند ، تنظیم نمایند .

-    فضای بیشتر کادر برای پیام رسانی

گاهی یک تغییر کوچک می تواند تاثیر بزرگی داشته باشد . بزرگ تر کردن فضای کادر پیام ها یکی از این تغییرات می باشد که پیام رسانی و خواندن پیام ها را تا حد زیادی تسهیل می کند .

-    اضافه سازی حالت " Beauty Face " به آپشن های دوربین

اگر که فکر می کنید که خوش عکس نیستید و یا این که می خواهید تصاویر خود را قبل از گذاشتن در یک شبکه اجتماعی کمی بهتر کنید ، می توانید از حالت Beauty Face استفاده نمایید . این قابلیت زیبایی تصاویر شما را بیشتر می کند .

-    امکان بلاک سازی پیام ها

این ابزار شما را قادر می سازد تا برخی از شماره هایی که نمی خواهید از آن ها پیامی را دریافت نمایید ، بلاک کنید . برای استفاده کردن از این ویژگی تنها باید به قسمت تنظیمات پیام گوشی خود بروید .

-    امکان تنظیم سازی حالت های ذخیره سازی

در سیستم عامل جدید می توانید به واسطه این قابلیت راحت تر از گذشته مکان ذخیره سازی فایل های خود را تعیین کنید و یا در اشغال کردن مقدار حافظه گوشی خود صرفه جویی نمایید .

-    یادداشت برداری سریع ( Quick Memo )

این ویژگی شما را قادر می سازد تا در اسرع وقت یک متن را از روی مرورگر گوشی خود انتخاب نمایید و آن را در نوت های دستگاه یادداشت و ذخیره سازید . 

منبع خبر: sammobile

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر