در نمایشگاه IFA 2016 چه انتظاری از کمپانی‌های بزرگ داشته باشیم؟

در نمایشگاه IFA 2016 چه انتظاری از کمپانی‌های بزرگ داشته باشیم؟

IFA دومین نمایشگاه بزرگ تکنولوژی پس از CES است که به سرعت در حال نزدیک شدن به آغاز آن هستیم و مشتاق‌تر از از هر زمان دیگری دوست داریم ببینیم که امسال در برلین چه محصولاتی رونمایی خواهند شد.

اغلب این رویداد فناوری مکانی برای قدرت‌نمایی سازندگان تلویزیون‌ها است اما سال گذشته شاهد رونمایی از ساعت‌های هوشمند با برند سامسونگ، موتورولا و هواوی نیز بودیم. همچنین تعدادی گوشی هوشمند نیز طی این مراسم معرفی شد که از آن‌ها باید به دو گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z5 Compact و Z5 Premium و همچنین Huawei Mate S و Huawei G8 اشاره کرد.

به صورت رسمی اعلام شده است که این نمایشگاه از تاریخ 2 الی 7 سپتامبر (12 الی 17 شهریور ماه) برگزار خواهد شد. بسیاری از بزرگان تکنولوژی در شهر برلین آلمان و در این نمایشگاه بین‌المللی حاضر خواهند شد و ما شاهد تازه‌ترین اخبار پیرامون محصولات در حال توسعه این شرکت‌ها خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم تحلیل کوتاهی را بر اخبار و شایعاتی داشته باشیم که از سوی شرکت‌های مختلف در ارتباط با این نمایشگاه به گوش می‌رسد.
Samsung

سال 2016، سال فوق‌العاده‌ای برای سامسونگ بوده است و آن‌ها اخیراً از پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند خود، گلکسی نوت 7 رونمایی کرده‌اند. اما کار سامسونگ هنوز هم در سال 2016 تمام نشده است. آن‌ها دو برنامه برای نمایشگاه IFA پیش رو در نظر دارند و ما می‌دانیم که هر دو آن‌ها بزرگ خواهند بود. آن‌ها 31 آگوست و 1 سپتامبر میزبان دو رویداد خبری هستند که به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها (31 آگوست) مربوط به ساعت هوشمند Gear S3 خواهد بود. این شرکت کارت‌های دعوت مربوط به کنفرانس خبری خود را برای اصحاب رسانه فرستاده است. با توجه به آن که در نمایشگاه IFA سال گذشته شاهد رونمایی از ساعت هوشمند Gear S2 بودیم، این حساسیت به وجود آمده است که سامسونگ قصد دارد از نسل آینده این ساعت‌ها رونمایی به عمل آورد. این شرکت پس از آن پوستر تبلیغاتی دیگری را نیز فرستاد تا رسماً مشخص شود این رویداد 31 آگوست مصادف با 10 شهریور ماه برگزار خواهد شد. نه تنها این زمان بر روی پوستر تبلیغاتی درج شده بلکه در زیر یک صفحه گرد همانند ساعت عبارت «صحبت در خصوص 3» و در انتهای صفحه عبارت “Gear” درج شده است تا دیگر رونمایی از این ساعت هوشمند تنها یک شایعه و حدس نباشد.

از آنجایی که دو دعوتنامه مختلف در ارتباط با این رویداد خبری ارسال شد، احتمالاً شاهد رونمایی از دو نسخه مختلف این ساعت هوشمند خواهیم بود که شایعات خبر می‌دهند سامسونگ در حال کار بر روی سه نسخه مختلف Gear S3 Classic، Gear S3 Explorer و Gear S3 Frontier Edition است. دیجیتایمز گزارش می‌دهد که ساعت هوشمند Gear S3 از یک فشارسنج بهره می‌برد. به لطف این امکان شما می‌توانید از وضعیت آب و هوایی مطلع باشید که این قطعاً یک ویژگی جذاب خواهد بود. علاوه بر این به نظر می‌رسد که ساعت هوشمند جدید سامسونگ امکاناتی نظیر رکاب شمار دوچرخه و همچنین نمایشگر سرعت دو را نیز به کاربران ارائه خواهد کرد.

اما همه چیز مربوط به ساعت هوشمند سامسونگ نیست. تبلت Galaxy Tab S3 واقعی‌تر از هر زمان دیگری است. ممکن است در ظاهر این تبلت نسبت به نسل گذشته آن (گلکسی تب اس 2) تغییرات زیادی رخ ندهد اما قطعاً با برخی از نوآوری‌ها در این محصول همراه خواهیم بود.
Sony

سونی همواره بهترین نمایش خود را در این نمایشگاه به ارمغان می‌آورد و امسال نیز به نظر می‌رسد این تولیدکننده کنسول بازی پلی استیشن 4 ما را نا امید نخواهد کرد. در حال حاضر دعوتنامه این کمپانی برای میزبانی از یک رویداد خبری در یکم سپتامبر (11 شهریور) ارسال شده است و ما می‌توانیم شاهد رونمایی از رنج مختلف دستگاه‌هایی نظیر هدفون، گوشی اکسپریا و همچنین هدست واقعیت مجازی PlayStation VR باشیم.

در حالی که سونی این رویداد خبری را محدود به رونمایی از چند محصول مختلف کرده است، ما انتظار داریم که یک گوشی هوشمند مدل اکسپریا نیز در نمایشگاه IFA 2016 رونمایی شود. تازه‌ترین بنچمارک‌ها حاکی از تولید یک گوشی جدید سونی مجهز به سخت افزاری رده بالا  است. این مشخصات شامل یک پردازنده اسنپدراگون 820، رم 3 گیگابایتی، دوربین اصلی 21 مگاپیگسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی و یک صفحه نمایش Full HD با سایز 5.1 اینچ است. همان‌طور که قابل مشاهده است، این گوشی هوشمند یک پرچم‌دار قدرتمند به حساب می‌آید و می‌تواند همان گوشی هوشمند معرفی نشده اکسپریا ایکس 2 (Sony Xperia X2) باشد.

sجدای این قضیه دو روز قبل Evan Blass در حساب کاربری توییتر خود با ارسال یک تصویر عنوان کرد که سونی در حال کار بر روی گوشی سونی اکسپریا ایکس کامپکت (Sony Xperia X Compact) است. این دستگاه دارای صفحه نمایشی با اندازه 4.6 اینچ (مشابه زد 5 کامپکت) است. همچنین گفته می‌شود که این دستگاه نسبت به مدل اصلی اکسپریا ایکس از حاشیه صفحه باریک‌تری برخوردار است و دارای دوربین سلفی قدرتمندتری نسبت به اکسپریا ایکس است.
Fitbit

بار دیگر ورق را به سمت گجت‌های پوشیدنی بازمی‌گردانیم و به شرکت فیت بیت اشاره خواهیم کرد که طی این مراسم از یک محصول جدید رونمایی می‌کند. این شرکت به نظر می‌رسد که قصد دارد از مچ‌بند سلامت Fitbit Flex 2 (دیوایسی همراه با طراحی باریک‌تر نسبت به نسل گذشته خود) پرده برداری کند. علاوه بر آن مچ‌بند Charge 2 نیز همراه با طراحی باریک‌تر و صفحه نمایش بزرگ‌تر معرفی می‌شود.
LG

در حالی که گوشی هوشمند V20، پرچم‌دار جدید ال جی ششم سپتامبر در سان فرانسیسکو رونمایی می‌شود، مشخص نیست که این تولیدکننده کره‌ای چه راهی را در برلین پیش خواهد گرفت. با این حال احتمال رونمایی این شرکت از گوشی LG G Flex 3 زیاد است. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها این محصول حاوی یک صفحه نمایش 5.5 اینچی Quad HD، پردازنده اسنپدراگون 820، رم 4 گیگابایتی، دوربین 16 مگاپیکسلی و همچنین یک طراحی ماژولار است.
Lenovo and Motorola

لنوو که اینک موتورولا را در اختیار دارد، تیزرهای تبلیغاتی جدیدی را برای نمایشگاه IFA 2016 شامل موتو مودهای جدید برای گوشی هوشمند موتو زد، تبلت جدید و همچنین نوع جدید از کیبوردها درکی منتشر کرده است. این شرکت احتمالاً از ساعت هوشمند Moto 360 نیز طی این مراسم رونمایی خواهد کرد. بر اساس شنیده‌ها کنفرانس خبری این شرکت در تاریخ 10 شهریور ماه برگزار خواهد شد.
Asus

برای رویداد خبری Zenvolution ایسوس آماده هستید؟ محصولات سری زن ایسوس در هر طبقه بندی مختلفی قرار دارند. به عنوان مثال باید به گوشی هوشمند زنفون، تبلت زن‌پد، ساعت هوشمند زن‌واچ و یا لپتاپ‌های زنبوک این شرکت اشاره کرد. بنابراین رویداد خبری «انقلاب زن» می‌تواند مکان خوبی برای معرفی یک محصول جدید در این طبقه بندی‌ها باشد. لازم به ذکر است این رویداد خبری در تاریخ 11 شهریور ماه برگزار خواهد شد.
Acer

نخستین تیزر تبلیغاتی برند ایسر خبر از عرضه لپ تاپی بسیار باریک و جدید می‌دهد. این تیزر که تصویری از ضخامت فوق‌العاده کم این لپ تاپ را به رخ رقبای ایسر می‌کشد، مشخص کرده است که این شرکت تولیدی قصد دارد در تاریخ 31 آگوست (11 شهریور ماه) در نمایشگاه IFA 2016 برلین از آن پرده برداری خواهد کرد.

اما گزار‌ش‌ها حاکی از آن است که گوگل برنامه‌های دیگری را نیز برای این رویداد خواهد داشت و قرار است شاهد عرضه یک ساعت هوشمند گیمینگ رده بالا و یک گجت پوشیدنی نیز از سوی آن‌ها باشیم.

این ساعت هوشمند گیمینگ بدون شک یکی از محصولات جالب در حال حاضر بازار تکنولوژی خواهد بود. احتمالاً توسعه دهندگان برای این ساعت هوشمند بازی‌های مخصوصی را تولید خواهند کرد. با این حال هنوز هیچ مشخصاتی از این ساعت هوشمند به بیرون درز نکرده است و ما مشتاقانه در انتظار برگزاری این رویداد خبری هستیم.
Huawei

هواوی در نمایشگاه IFA سال گذشته از گوشی‌های هوشمند میت اس و G8 رونمایی کرد. علاوه بر آن قیمت ساعت هوشمند هواوی واچ را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. حال ما انتظار داریم که در این رویداد مطابق سال گذشته شاهد درز اطلاعات بیشتری از این ساعت باشیم.

در 22 آگوست، این شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند تیزر تبلیغاتی را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد که بر روی آن تاریخ یکم سپتامبر (11 شهریور ماه) نقش بسته بود و تیتر جذابی نظیر «سرپیچی از انتظارات» احتمالاً می‌تواند خبر دهنده‌ی رونمایی از یک گوشی هوشمند خمیده باشد.

این شرکت چینی احتمالاً از گوشی هوشمند دیگری مخصوص بانوان نیز رونمایی خواهد کرد. علاوه بر آن هواوی ممکن است ما را با هدست واقعیت مجازی خود شگفت زده کند!

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر