به روز رسانی متفاوت هدفون ورزشی جبرا (Jabra)

به روز رسانی متفاوت هدفون ورزشی جبرا (Jabra)

نسخه ی مربی ورزش و هدفون بی سیم ورزشی جبرا به عالی و بی نقص بودن نزدیک بود، ولی با سقوطی کوتاه در چند ویژگی به ویژه اندازه ی مناسب و کیفیت صدا از بهترین بودن فاصله گرفت.
در حال حاضر جبرا اعلام کرد که نسل بعدی این مدل، که با برچسب "نسخه ی ویژه" از سایرین متمایز می شوند، با در نظر گرفتن حمل و نقل آن ها توسط کشتی در حدود ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.
از نظر ظاهر خارجی در اصل با نوع قبلی تفاوتی ندارد، اما جبرا تفاوت هایی را در ساختار درونی آن ایجاد کرده و گزینه های نرم افزاری نوک گوش اضافه را به آن افزوده است. این شرکت می گوید هر دو مدل با دوام تر هستند و پالس، که به یک مانیتور ضربان قب مجهز است، از طریق گوش شما ضربان قلبتان را متوجه شده و نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های افزوده شده این است که این هدفون می تواند میزان Vo2 شما را به طور خودکار محاسبه کرده و سطح تناسب اندام شما را اندازه گیری کند.

نسخه ی ویژه ی پالس ورزشی قیمتی بالغ بر 160 دلار دارد در حالی که نسخه ی ویژه برای مربی آن 120 دلار می باشد (Best Buy نسخه ی اصل مربی را با 100 دلار عرضه می کند.) حرفی در مورد قیمت آن در استرالیا و بریتانیا بیان نشده است اما در حال حاضر، پالس ورزشی به قیمت 20 دلار و پالس مربی 120 دلار به فروش می رسد. گرچه قیمت هر دو نوع به طور قابل توجهی در فروش آنلاین کمتر است.
مورد جدید دیگر: جبرا ضمانت نامه ای سه ساله را به خریداران در برابر عرق ارائه می دهد که برای یک هدفون کمی غیر طبیعی است. (برای ثبت نام باید هدفون خود را به ثبت برسانید.) بیشتر هدفون ها ضمانت حداکثر دو ساله را به مشتریان خود ارائه می کنند.
ما متوجه شدیم که کیسه های محافظ که برای نسخه های خاص به همراه هدفون در بسته بندی گنجانده شده اند به اندازه ی کافی ایمن نیستند اما، کار خود را انجام می دهند.
ویژگی های ورزشی هوشمند:
جبرا تلاش کرده است تا هدفون های خود را با برنامه ی یک پارچه ی تناسب اندام، Jabra Sport Life، متمایز کند.
به وسیله ی پالس ورزشی (Sport Pulse) می توانید به صورت زمان دار بدوید و این برنامه ضربان قلب فعلی و میانگین ضربان قلب این دوره از تمرین شما را نشان می دهد. این کار باعث می شود پیشینه ی شما حفظ شود، فاصله و سرعت شما به صورت متناوب به روز رسانی شود (که البته برای این امر باید سیستم جی پی اس تلفن همراه خود را روشن کنید) و هم چنین شامل تعدادی آزمون ساختگی و دستگاه پخش موسیقی است که به کتاب خانه ی موسیقی شما متصل می شود.
هنگامی که برنامه ی جبرا در حال اجرا شدن است، شما می توانید متناوبا از یک سرویس موسیقی مانند اسپاتیفای (Spotify) استفاده کنید (مربی (coach) میزان صدا را کاهش می دهد اما آن را متوقف نمی کند). هم چنین می توانید با برنامه های تناسب اندام دیگری مانند اندومودو (Endomodo) یا ران کیپر (Run Keeper) از هدفون استفاده کنید. نمایشگر ضربان قلب نه لزوما همه ولی با تعداد زیادی از برنامه های تناسب اندام قابل استفاده است. همان طور که بیان کردیم، نسل داده ی VO2 جدید است و جبرا نسخه ی ورزشی ویژه ی پالس را به عنوان اولین هدفون ورزشی بدون تست تناسب اندام اتوماتیک جهان معرفی کرده است.
نسخه ی ویژه ی ورزشی مربی، دارای نمایشگر ضربان قلب نیست اما دارای سنسور حرکت Track Fit است که به صورت خودکار تعداد قدم های شما را شمارش می کند. شما می توانید مجموعه ای از تمرینات ساده را که برنامه در اختیار شما قرار داده است در خانه انجام دهید، که شامل ترکیبی از ورزش های بالا زانو در حال اجرا (در محل)، پوش آپ (push-ups)، چمباتمه و دراز و نشست می باشد.
نکته ی مهم برای صاحبان هدفون های مربی و پالس ورزشی بی سیم: جبرا می گوید تست خودکار تناسب اندام (برای پالس) و شمارشگر خودکار قدم ها (برای مربی) به عنوان ویژگی های ارتقاء رایگان از طریق ارتقاء نرم افزار در دسترس خواهند بود.
ویژگی های بیشتر برای گوش:
جبرا در مورد هدفون هایی که صدای توسعه یافته و بلند دارند، سخن هایی گفته است. اما مطمئن نیستیم که کار خاصی در راستای افزایش صدا انجا شده باشد، به جز تلاش هایی که برای ایجاد تناسب بیشتر فوم توسط ژل و بال های گوشی انجام شده است تا به خوبی در گوش قفل شود.
با هدفون های in-ear یک مهر و موم محکم و راهنمایی فوم ها به دریافت صدایی بهتر کمک می کند. همچنان نمی توان به آن ها هدفون هایی با قدرت پخش صدای فوق العاده گفت، اما صدای آن برای هدفون های بلوتوث کاملا مناسب و معقول است. هم چنین اگر بتوانید فوم های محکمی را برای قسمت قرار گیری آن در گوش تهیه کنید، صدای باس آن به طور چشمگیری افزایش می یابد. هم چنین به نظر می رسد که این هدفون ها به خوبی می توانند به عنوان هدست برای برقراری تماس تلفنی مورد استفاده قرار گیرند. با در نظر گرفتن پیشینه ی جبرا در ساخت هدست، این گزینه چندان تعجب آور نیست.
لازم به ذکر است این هدفون ها برای جلوگیری از شنیده شدن صدای محیط اطراف طراحی شده اند (سر و صدا های آزار دهنده) پس اگر درحال دوچرخه سوری یا دویدن هستید و با صدای بلند به آهنگ مورد علاقه تان گوش می دهید، قادر به شنیدن صدای ترافیک نخواهید بود. این ممکن است یک قضیه ی ایمنی باشد به همین خاطر است که بسیاری از دوندگان هدفون های باز مانند بوز (Bose’s SoundSport) بی سیم را ترجیح می دهند. (بوز هم چنین دارای نسخه ی پالس است که به همراه یک مانیور نشان دهنده ی اطلاعات قلب در ماه سپتامبر عرضه می شود.)
در حالی که بسیار خوب می باشد که جبرا شامل نکات راهنمایی فوم است، به مرور آلوده و شکسته می شود. به نظر من بهتر است که جبرا قسمت ژل درون گوش را دوباره طراحی کند، سایز آن را بزرگتر کند چرا که بیش از اندازه صاف و گرد است (باید بیشتر به شکل مخروط باشد).
در هر حال ما قصد داریم که طی چند هفته ی آینده آزمون های نمونه ای را قبل از ارائه ی حکم نهایی بررسی کنیم، اما تصور اولیه این است که نسخه ی مربی و پالس در واقع بهبود یافته اند و با ارائه ی ضمانت سه ساله قانع کننده است تا این گونه به نظر برسد که هدفون ورزشی بی سیم Jaybrid و دیگر رقبا در حال رقابت برای پول هستند.

 

منبع خبر: cnet

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر