گوگل کلود پلت فرم ابزارهای جدید خود را برای ذخیره پایگاه داده منتشر کرد

گوگل کلود پلت فرم ابزارهای جدید خود را برای ذخیره پایگاه داده منتشر کرد

گوگل کلود پلت فرم چند ابزارهای جدید خود را برای ذخیره پایگاه داده منتشر کرده است.

گوگل کلود پلت فرم ابزارهای جدید برای ذخیره پایگان داده منتشر کرد 

 دو هفته پیش گوگل کلود پلت فرم محصولات مخصوص ذخیره پایگاه داده را منتشر کرد ( نسل دوم کلود SQL، کلود دیتا استور و کلود بیپ تیبل). 
این شرکت همچنین چند به روز رسانی برای گوگل کامپیوت انجین نیز منتشر کرد که شامل پشتیبانی برای لیسانس مایکروسافت SQL، قابلیت های جدید رمزگذاری داده، ارتقا عملکرد و کاهش تاخیر می باشد. 
کلود SQL  نسل دوم، خدمات پایگاه داده کاملا مدیریت شده که نمونه های ساده MySQL را ارائه می دهد، یک نسخه بتا را به صورت موفقیت آمیز تکمیل کرده که در حال حاضر برای عموم موجود می باشد. از زمان ساخت نسخه بتا مشتریانی مثل اسپاتیفای، انرژی ورکس و FIS اپلیکیشن های مقیاس پذیر خود را برای ظرفیت کار مثل نظارت، آنالیز داده اقتصادی و مکانی روی کلود بیگ تیبل ساخته اند. 
کلود دیتا استور، پایگاه داده اسناد NoSQL کاملا مدیریت شده  و مقیاس پذیر گوگل ،در ماه به 15 تریلیون درخواست رسیدگی می کند. کلود دیتا استور SLA مقیاس پذیری و موجودیت بسیار بالایی در این زمینه دارد و به سنگین ترین ظرفیت کاری وب و موبایل شما پاسخ می دهد. 
اسنپ چت، ورکیوا و خان آکادمی اپلیکیشن های موبایل و وب خود را با کلود دیتا استور ساخته اند. 
گوگل کامپیوت انجین (GCE) به روز رسانی های زیر را نیز اضافه کرده است: 
-    سرور تصویر مایکروسافت  SQL  حال روی گوگل کامپیوت انجین موجود می باشد: مشتریان شرکتی بر اهمیت تداوم برنامه های کاربردی برای ماموریت های مهم را تاکید می کنند. قدرت گوگل کامپیوت انجین آن را به محیطی مناسب برای اجرای سرور مایکروسافت SQL تبدیل کرده است.
-    IOPS برای حجم های مداوم دیسک: ظرفیت کار پایگاه داده به عملکرد فضای ذخیره سازی بلوکه شده بستگی دارد، در نتیجه گوگل IOPS خواندن و نوشتن ماکسیمم را برای حجم های مداوم دیسک SSD از 15000 به 25000 بدون هزینه اضافی افزایش می دهد. 
-    کدگذاری معمولی برای فضای ذخیره سازی گوگل ( گوگل کلود استورج): وقتی که نیاز به ذخیره بکاپ پایگاه داده خود دارید می توانید از کلید های رمزگذاری عرضه شده توسط مشتری (CSEK) استفاده کنید. این قابلیت باعث می شود که فضای ذخیره سازی ابری یک سیستم بدون هیچ گونه اطلاعات و بدون دسترسی به کلیدها باشد. 
-    تاخیر کمتر برای فضای ذخیره سازی نیرلاین گوگل کلود استورج : این روشی اقتصادی برای ذخیره بکاپ پایگاه داده می باشد. گوگل کلود استورج نیرلاین ذخیره سازی شیء را با هزینه بسیار پایین امکان پذیر کرده است. بازیابی داده از نیرلاین برای هر شیء سه تا پنج ثانیه تاخیر دارد.  

 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر