خداحافظ «نکسوس»؛ سلام «پیکسل»

خداحافظ «نکسوس»؛ سلام «پیکسل»

چندی پیش در خبرها داشتیم که گوگل با همکاری اچ‌تی‌سی در حال آماده سازی دو گوشی نکسوسی جدید است که از قضا نکسوس نامیده نمی‌شوند! حال امروز خبر جدیدی منتشر شده که خبر از نام جدید این گوشی‌ها می‌دهد.

به گزارش جی اس ام، درست چند روز پس از انتشار خبری در رابطه با حذف نام نکسوس از گوشی‌های بعدی گوگل، امروز خبری توسط Android Police منتشر شده که نام پرچمداران جدید گوگل را اعلام کرده است. به گفته «اندروید پلیس»، گوشی‌های آتی گوگل که با همکاری اچ‌تی‌سی ساخته خواهند شد، با نام Pixel  و Pixel XL عرضه خواهندشد. در واقع پیکسل برندی است که گوگل پیش از این روی سخت‌افزارهایی که خود تولید کرده گذاشته. برای مثال می‌توان به «کروم بوک پیکسل» و همینطور تبلت اندرویدی «پیکسل سی» اشاره کرد. نکته قابل توجه دیگر آن است که اگرچه HTC سازنده این دو گوشی خواهدبود،‌ اما نامی از این شرکت روی گوشی‌ها حک نخواهدشد.

بر اساس شایعات، این دو گوشی از نظر مشخصات سخت افزاری بسیار شبیه به یکدیگر هستند. هردوی آنها از یک پردازنده ۴ هسته‌ای کوالکام استفاده خواهند کرد و هردو به ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهندبود. همچنین دوربین هر دو گوشی ۱۲ مگاپیکسلی انتخاب شده است. تنها تفاوت در اندازه نمایشگر آنها و همینطور حجم باتری‌شان است. گوشی بزرگتر که احتمالا با نام تجاری Pixel XL عرضه خواهدشد، با کد Marlin عرضه می‌شود و صفحه نمایش ۵.۵ اینچی دارد. گوشی کوچکتر که به نمایشگر ۵ اینچی مجهز شده نیز با نام تجاری Pixel و با کد Sailfish عرضه می‌شود.

فرقی ندارد اگر هر دوی این گوشی‌ها با نام تجاری «پیکسل» عرضه شوند یا نشوند؛ زیرا دیگر بر همگان آشکار شده که گوگل قصد دارد با این برند در زمینه سخت افزار هم نام خود را هم رده بزرگان قرار دهد. اخیرا «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، در مصاحبه‌ای اعلام کرد هنوز ویژگی‌های زیادی باقی مانده که گوگل قصد دارد در گوشی‌های نکسوس عرضه کند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم اینبار گوگل چه چیزی در چنته دارد. شما درباره گوشی‌های نکسوسی و یا پیکسل‌های آینده گوگل چه فکر می‌کنید؟ آیا از هواداران این سری گوشی‌ها هستید یا ترجیح می‌دهید سراغ گوشی‌های اندرویدی دیگر بروید؟

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر