قدرت خرید تلویزیون 8K ندارید؟ چینی‌ها ارزانش می‌کنند!

قدرت خرید تلویزیون 8K ندارید؟ چینی‌ها ارزانش می‌کنند!

اگر گشتی در بازار لوازم صوتی و تصویری بزنید با تلویزیون‌های زیبا و مدرنی مواجه می‌شوید که قیمت بسیار بالایی دارند، ولی یک شرکت چینی به تازگی تلویزیونی 8K معرفی کرده که قیمت تمام‌شده آن بسیار ارزان‌تر از محصولات مشابه سایر برندهاست.

در حال حاضر تلویزیون‌های 4K متنوعی در بازار وجود دارند که آخرین فناوری‌های روز را به خریداران عرضه می‌کنند. به جز کمیاب بودن محتوای 4K، قیمت بالای این تلویزیون‌ها سبب می‌شود مشتریان علاقه کمتری به خرید آنها نشان دهند. اما این موضوع سدی بر سر راه افزایش کیفیت و پیشرفت فناوری تلویزیون‌های خانگی نیست و زودتر از آنچه فکر می‌کنید تلویزیون‌های 8K به شکل انبوه وارد بازار می‌شوند.
در یک سال گذشته برندهای صاحب‌نامی مثل سامسونگ، ال‌جی و شارپ تلویزیون‌های خانگی 8K خود را نمایشگاه‌های مختلف معرفی کرده‌اند؛ محصولاتی که قیمت بسیار گزافی روی آنها گذاشته شده است. به طور مثال، تلویزیون 85 اینچی 8K شرکت شارپ 133 هزار دلار قیمت دارد و برق را از کله خریداران می‌پراند!

یک شرکت چینی به نام Chagnhong تلویزیون 8K خود را در IFA 2016 به نمایش گذاشته که نسبت به تلویزیون‌های هم‌رده بسیار ارزان است. این تلویزیون 98 اینچی 55 هزار دلار قیمت دارد (کمتر از نصف قیمت تلویزیون 85 اینچی شارپ) و صفحه OLED آن رزولوشن 7680 در 4320 پیکسل را به بینندگان ارائه می‌دهد.
تلویزیون 8K شرکت Chagnhong از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند و قادر به پشتیبانی از تصاویر HDR و صدای Dolby Digital Plus است.
شاید شرکت‌های چینی فعلا در بازار محصولات صوتی و تصویری قدرت زیادی برای رقابت با بزرگان کره‌ای و ژاپنی نداشته باشند، اما با سابقه‌ای که از آنها در بازار گوشی هوشمند سراغ داریم هیچ بعید نیست تا چند سال آینده همگی از تلویزیون‌های برندهای چینی در خانه‌ خود استفاده کنیم. این‌طور فکر نمی‌کنید؟

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پیروز

دوشنبه, 23 فروردین 1400

۵۵۰۰۰ ×۲۵۰۰۰= ۱۳۷۵۰۰۰۰۰۰ تومان = یک میلیارد و سیصد و هفتاد و پنج تومان این ارزونه؟؟؟

پاسخ

a

دوشنبه, 23 فروردین 1400

به این میگن مغز شویی + تبلیغ کمونیسم به بدترین روش!
مثالی که در مورد شارپ زده شد مربوط به ۲۰۱۵ هست که اولین تلویزیون 8K دنیا بود!
الان در ۲۰۲۱ مییتونید سرچ کنید توی امازون بهترین تلویزیون های 8K سایز بزرگ از ۲۰۰۰ دلار (و کمتر) تا ۵۰۰۰ و ۷۰۰۰ دلار رو پیدا کنید!
بهر حال این روزا همه رسانه ها با یه ماله دارن از کمونیسم ستایش میکنن!

پاسخ

alireza

سه‌شنبه, 24 فروردین 1400

چه خبره ؟
چه خبرتونه ؟؟؟
چینی هم که باشد ، گران است .
تو کانادا بهترین حقوق 8800 دلار برای پرستار حرفه ای است .
یعنی 2 سال کامل باید کار کند تا یکی بخرد و تو ایران هم باید 100 سال طول بکشد تا بخری .
حتی اگر نصف قیمت هم که باشد ، برای همه مردم قیمت بسیار سنگینی دارد .
این 8k های جدید با قبلی متفاوت است و تکنولوژی بسیار بهتر و راندمان بالایی دارد .

پاسخ

ثبت نظر