نبستن درب کیس کامپیوتر چه خطراتی دارد؟

نبستن درب کیس کامپیوتر چه خطراتی دارد؟

آیا این موضوع صحت دارد که با باز گذاشتن درب کیس‌ها، کیس خنک‌تر شده و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد؟

به گزارش دیتا لینک، حتما تا حالا با این صحنه مواجه شده‌اید که بعضی اشخاص یا صاحبان مغازه ‌در کیس‌ کامپیوترشان را باز می‌گذارند و اگر پرسیده باشید چرا؟ جواب گرفته‌اید که برای اینکه کیس کامپیوتر هوایی بخورد و خنک بماند، ولی آیا این حقیقت دارد و واقعا باعث خنک شدن کیس کامپیوتری می‌شود؟جواب قطعاً خیر است.

طراحی کیس کامپیوتر و مکانیزم آن به گونه‌ای است که هوا به درستی در آن جریان پیدا کند به صورتی که هوا از درب کیس کامپیوتر وارد شده و از طرف پاور یا خروجی دیگر بیرون رود. با باز شدن درب کیس کامپیوتر این چرخه را به‌هم زده‌اید .پس بگذارید درب کیس کامپیوتر سرجایش باقی بماند.

با باز بودن درب کیس سه چیز کیس شما را تهدید خواهند کرد:

۱- گردوخاک: گردوخاک دشمن اصلی کیس کامپیوتری است اگر لپتاپ یا کیس کامپیوتر شما خود‌به‌خود روشن یا خاموش می‌شود علت اولیه اش می تواند برخورد  گردوخاک با قطعات اصلی کامپیوتر باشد.

۲- خطر ریخته شدن آب: اگر آب به قطعات کامپیوتری شما بسوزد فورا می سوزند.

۳- خطر برخورد مدارات کامپیوتری با شی فلزی: اگر هنگامی که کامپیوتر شما روشن باشد، یک شی فلزی مانند آهن، طلا، قلع به یکی از مدارات کامپیوتری شما که نباید به هم وصل شوند، برخورد کنند و جریانی وصل شود، باعث سوختن مدار مدار یا قطعه یا ترانزیستور شما می‌شود .

توصیه‌ی متخصصان به شما این است که به جای باز گذاشتن در کیس کامپیوتر یک سیستم کامپیوتری بسازید که سیستم خنک‌کننده‌ی مجهزی داشته باشد و به هر بهانه‌‌ای لزومی به باز گذاشتن در کیس نباشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر