پلی استیشن 4 نئو یا پلی استیشن 4: کدام یک بهتر است؟

پلی استیشن 4 نئو یا پلی استیشن 4: کدام یک بهتر است؟

پلی استیشن 4 نئو در ماه آینده منتشر خواهد شد، اما امشب شرکت سونی از مشخصات و جزئیات این کنسول رونمایی خواهد کرد. اما سوال اینجاست که کدام برای ما مناسب تر است؟ پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 4 نئو؟

اینترنت پر از خبر در مورد پلی استیشن 4 اسلیم است، اما کنسولی که شما باید برای آن هیجان زده شوید پلی استیشن 4 نئو است. 
این کنسول برای K4 طراحی شده است و تجربه VR بهتری را به شما می دهد. البته سونی هنوز چیز زیادی در مورد این که پلی استیشن 4 نئو چه شکلی است و چه چیزهایی دارد نگفته است، اما ما همه تلاشمان را کرده ایم از همه اطلاعات منتشر شده برای مقایسه آن با پلی استیشن 4 استفاده کنیم. 
حال بزرگ ترین سوال امسال این است که باید پلی استیشن 4 بخریم یا برای پلی استیشن 4 نئو صبر کنیم؟
بهترین چیز در مورد پلی استیشن 4 این است که هم اکنون منتشر شده است، اما برای پلی استیشن 4 نئو هنوز باید اندکی صبر کنید. 
خبرها حاکی از آن است که پلی استیشن 4 نئو در اواسط همین ماه منتشر می شود که زمان بسیار مناسبی است چرا که پلی استیشن وی آر در تاریخ 13 اکتبر منتشر خواهد شد. 
سوال اصلی این است که چرا سونی در E3 حرفی از این کنسول بسیارعالی نزده است، جیم رایان از شرکت سونی به این سوال پاسخ می دهد. 
" ما داستان بسیار جالبی در مورد بازی ها داشتیم. شب گذشته فقط بحث در مورد بازی ها در پلی استیشن 4 بوده است و ما می خواهیم به اندازه کافی برای معرفی پلی استیشن 4 نئو آماده باشیم. 
و این زمان موعود تازیخ 7 سپتامبر که امشب در نیویورک می باشد. 

پلی استیشن 4 نئو در مقابل پلی استیشن 4- قیمت
سونی هنوز صحبتی در مورد هزینه پلی استیشن 4 نئو نکرده است، اما گفته است که قیمت آن کمتر نخواهد شد. در نتیجه قیمت آن طبیعتا بیشتر از مدل های دیگر است. پس اگر می خواهید کمتر خرج کنید پلی استیشن 4 نئو چیزی نیست که به دنبال آن هستید. 

پلی استیشن 4 نئو در مقابل پلی استیشن 4- طراحی
بزرگ ترین سوال در مورد پلی استیشن 4 نئو طراحی آن است. آیا قرار است طرح آن مانند پلی استیشن 4 زاویه دار باشد یا متفاوت است؟ 
طراحی پلی استیشن 4 بسیار عالی است اما یک مشکل بزرگ دارد، وقتی که بازی هایی مانند جامبو جتس را بازی می کنید فن آن صداهای بسیار زیادی تولید می کند. 
امید می رود که سونی این مشکل را در کنسول جدید خود با استفاده از هارد درایو پر قدرت تر حل کند. در حال حاضر حتی با وجود درایو دیست سخت 1 ترابایتی نیز این مشکل وجود دارد و خدا می داند که بازی های 4K به چقدر فضا نیاز دارند. 
البته شما می توانید ایکس باکس وان اس را نیز در نظر بگیرید، چرا که از نظر طراحی بسیار بهتر است. ایکس باکس وان نازک تر و باریک تر است و ظاهری زیبا تر دارد. 

پلی استیشن 4 نئو در مقابل پلی استیشن 4- گرافیک
بهترین چیز در مورد پلی استیشن 4 نئو طراحی آن است. همانطور که انتظار می رود این کنسول جدید، که به آن PS4K نیز می گیود بازی های 4K را پشتیبانی می کند و کیفیت بهتری را برای بازی ها ارائه می دهد. 
البته بنا به گفته دیجیتال فوندری، PS4K آنقدر قدرت مند نیست که با آن بتوان بازی های 4K بومی را با کیفیت بازی های 1080p انجام داد. 
البته گفته شده است که پلی استیشن 4K ماشینی است که قابلیت اجرای نسل بعدی مدیا اولترا HD  را دارد و همچنین می تواند بازی های 4K را با وسعت رنگ بیشتر و کیفیت بهتر پشتیبانی می کند. 
البته آنچه حتمی است این است که قدرت پردازش و فریم ریت آن بهتر خواهد شد چرا که این کنسول روی VR متمرکز است که برای آن بازی ها باید Hz 90 اجرا شوند تا بتوان بهترین تجربه را در بازی کسب کرد. 
برای توسعه دهندگان ، سونی گفته است که برای این که بازی ها هم روی کنسول های پلی استیشن 4 قدیمی و جدید اجرا شود باید کمی بیشتر تلاش کنند. 
البته این موضوع برای توسعه دهندگان کاری دشوار خواهد بود که بخواهند بازی هایی بسازند که پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 نئو را پشتیبانی کند. 
اما به این فکر کنید که هر چقدر بازی ها روی پلی استیشن 4 با کیفیت هستند، روی 4K به چه صورت می باشند. 

پلی استیشن 4 نئو در مقابل پلی استیشن 4- مشخصات 
به جز پشتیبانی 4K اطلاعات زیادی در مورد سخت افزار پلی استیشن 4 نئو در دسترس نیست.
البته بنا به منابع معتبر، PS4K ، GPU قوی تری برای بازی های 4K دارد، برای دانلود و انتقال داده پهنای باند حافظه آن بیشتر است، و سرعت ساعت آن برای CPU بیشتر است، به این معنی که پر قدرت تر است. گفته می شود که  هشت هسته جگوار تنظیم شده روی GHz 2.1 دارد، در حالی که مدل پلی استیشن 4 کنونی هشت هسته در GHz1.6 دارد. 
اگر پلی استیشن 4 نئو با این مشخصات منتشر شود، باید انتظار یک کنسول بازی با فریم ریت های ثابت تر، تصویر بهتر و سرعت بالاتری را داشت. 

پلی استیشن 4 نئو در مقابل پلی استیشن 4- بازی ها
بنا به گفته سونی، با پلی استیشن 4 نئو و پلی استیشن 4 بازی های مشابه را پشتیبانی می کنند، این شرکت گفته است که پلی استیشن 4 نئو با بازی های کنونی پلی استیشن 4 و همچنین بیشتر بازی های PS VR سازگار است. 
گفته شده است که بازی هایی که پس از انتشار پلی استیشن 4 نئو منتشر می شوند، در تنظیمات خود یک حالت پایه برای پلی استیشن 4 و یک حالت " نئو" برای کسانی دارند که این دستگاه جدید تر را تهیه کرده اند. 
درضمن همه بازی هایی که در این ماه منتشر می شوند، نیاز به یک برچسب نئو محور خواهند داشت. 
در نتیجه هر کدام از کنسول های پلی استیشن را که خریداری کنید می توانید همه بازی های عالی پلی استیشن را با آن انجام دهید. 

حکم
اگر می خواهید جدیدترین های دنیای تکنولوژی را داشته باشید ارزشش را دارد تا برای پلی استیشن 4 نئو و البته یک تلویزیون جدید 4K پول خرج کنید. 
اما اگر علاقه ای بازی های 4K و یا دنیای واقعیت مجازی ندارید بهتر است که همان پلی استیشن 4 قدیمی تر را خریداری کنید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر