واکنش جالب کاربران گوشی های اندروید در هنگام رونمایی از یک آیفون جدید !

واکنش جالب کاربران گوشی های اندروید در هنگام رونمایی از یک آیفون جدید !

همه می دانند که چگونه یک آیفون جدید باعث می شود که کاربران گوشی های قدیمی آیفون برای ارتقاء دادن دستگاه های خود به اپ استور حمله ور شوند ؛ حال سوال این است که کاربران سیستم عامل اندروید در هنگام رونمایی از یک آیفون جدید چه واکنشی را از خود نشان دادند !

در طول چند ساعت گذشته کاربران گوشی های آیفون سرورهای اپل را از درخواست های خود اشباع کرده اند تا که این سازنده بزرگ قبول کند که در ازای دریافت چند صد دلار از این کاربران گوشی های قدیمی آیفون آن ها را با آیفون جدید تعویض کند ، سوالی که باید پرسیده شود این است که کاربران اندروید در مقابل این رونمایی چه واکنشی را از خود نشان داده اند ؟

در مورد وضعیتی که چند ساعت پیش حاکم بوده هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است اما گزارشی که در همین زمینه سال پیش توسط مرکزی به نام اریکسون موبیلیتی ( Ericsson Mobility ) منتشر شد ، به خوبی همه چیز را شرح می دهد . این گزارش واکنش کاربران گوشی های آیفون و اندروید را در سال پیش در طول چند هفته قبل و بعد از برگزاری رویداد رونمایی اپل از آیفون جدیدش ، در مقایسه با سایر اوقات سال با یکدیگر قیاس می کند .

تصویر زیر وضعیت بازی را قبل از رونمایی از یک آیفون جدید نشان می دهد :

اگر که کاربران ویندوز فون را به دلیل متفاوت بودن خط مشی مایکروسافت و ماهیت گوشی هایش در نظر نگیریم ، در شکل فوق می بینیم که 1.7 درصد کاربران سیستم عامل اندروید در هنگام رونمایی از آیفون جدید گوشی های خود را بهینه سازی کرده اند در حالی که این میزان برای کاربران طرفدار اپل 1.1 درصد بوده است . 

نکته دیگری که در تصویر فوق نشان داده شده این است که در حدود 0.4 درصد کاربران از سیستم عامل iOS به سمت اندروید و در حدود 0.3 درصد کاربران از سیستم عامل اندروید به سمت iOS تغییر گرایش داده اند .

حال این وضعیت را با آنچه که بعد از رونمایی از یک آیفون جدید رخ داده است ، مقایسه می کنیم :

اریکسون موبیلیتی سال گذشته در رابطه با این موضوع در گزارش خود شرح داده بود که بهینه سازی باز هم توسط کاربران اندروید و iOS صورت گرفته است اما با این تفاوت که مقدار این بهینه سازی برای گوشی های اندروید 1.8 درصد ولی برای کاربران آیفون 4.5 درصد بوده است .

نکته جالب تر تغییر گرایشی می باشد که در اثر ورود آیفون جدید رخ داده است ؛ به این ترتیب که این تغییر گرایش از طرف سیستم عامل اندروید به طرف پلت فرم اپل ( 0.6 درصد ) دو برابر میزانی بوده است که کاربران از طرف سیستم عامل iOS به طرف پلت فرم اندروید ( 0.3 درصد ) داشته اند . 

با توجه به آمار فوق می توان گفت که یک تعادل نسبی به طور کلی در طول یک سال عادی به وجود می آید به این نحو که اگرچه که در طول مدت یک سال سیستم عامل اندروید نظر کاربران ناراضی iOS را به سمت خود جلب می کند ، در هنگام رونمایی از یک آیفون جدید ورق بر می گردد و نه تنها طرفداران آیفون بلکه طرفداران سیستم عامل اندروید هم به سمت محصول جدید اپل تغییر گرایش می دهند . 

منبع خبر: zdnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر