حسگر تصویری S5K3P3 از شرکت سامسونگ، کیفیت بالاتر، اندازه کوچک تر

حسگر تصویری S5K3P3 از شرکت سامسونگ، کیفیت بالاتر، اندازه کوچک تر

حسگر تصویری S5K3P3 از شرکت سامسونگ، کیفیت بالاتر، اندازه کوچک تر


همانگونه که کویوشیک هونگ نایب رییس و سرپرست بخش بازاریابی S.LSI شرکت سامسونگ الکتریک می گوید: "به عنوان یک برند برتر در زمینه ی حسگر های تصاویر، مفتخریم تا اعلام نماییم که اولین شرکتی هستیم که جدیدترین تصویر بردار 1.0μm-pixel را ارایه می نماییم که هم دارای تفکیک پذیری بالا و هم دارای ویژگی های مورد نیاز مربوط به طراحی های نازک بدنه های گوشی های هوشمند است."
وی اضافه نمود: " با شروع تولید حسگر های 16 مگاپیکسلی، سامسونگ تلاش دارد تا دسته ی محصولات 1.0μm پیکسلی را گسترش داده و بازار مربوط به گوشی های موبایل نازک را در سلطه ی خود نگه دارد."
با تقسیم کردن پیکسل های حسگر به 1.0μm، ارتفاع کلی قطعه به اندازه 20 درصد (که اندازه ی این قطعه را به زیر 5 میلی متر می رساند) کاهش یافته است تا بتواند تصاویری را ارایه نماید که با حسگر های 1.12μm پیکسلی برابری کند.
سامسونگ گفته است که تکنولوژی ISOCELL تداخل رنگ پیکسل های همجوار را کاهش داده و تولید پیکسل های کوچک را بدون اینکه بر روی کیفیت حسگر موثر باشد، ممکن ساخته است.
با وجود اینکه سامسونگ قول تولید کیفیت مشابه تصویر ولی با پیکسل های کوچکتر را داده است می بینیم که تلاش برای ساخت گوشی های هوشمندی با اندازه ی نازک تر ملزم به تولید باتری های ظریفتر، پردازنده های قدرتمند تر و در عین حال ظریف تر است پس نمی توان گفت که این اختراع لزوماً منجر به تولید گوشی های هوشمند با اندازه ای نازک می گردد.
سامسونگ قصد دارد تفکیک پذیری 16 مگاپیکسلی را که امسال از آن برای تولید گلکسی S6 استفاده نمود حفظ کرده و در عوض اندازه های حسگر هایش را کوچک نماید. شاید هدف وی تولید دستگاهی است که از گلکسی S6 هم کوچکتر باشد (قطر این گوشی در حال حاضر 6.8 میلی متر است).
این حسگر برای سایر تولید کننده های گوشی های هوشمند نیز قابل دسترسی است پس می توانند به کمک آن گوشی های هوشمندی را تولید نمایند که دارای دوربین های گوشی های هوشمند سامسونگ باشد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر