فایرفاکس اندروید آپدیت شد: مرور آفلاین صفحات وب

فایرفاکس اندروید آپدیت شد: مرور آفلاین صفحات وب

موزیلا به تازگی ورژن 49 فایرفاکس را برای دستگاه های اندرویدی منتشر کرد، که ویژگی ها و بهبودی های جدیدی را نسبت به آپدیت های قبلی ارائه می دهد.

همانطور که در عنوان خبر مشاهده می کنید، مهم ترین ویژگی این بروزرسانی توانایی مشاهده صفحات قبلاً مشاهده شده در هنگامی که آفلاین هستید یا اینترنت ضعیفی دارید، می باشد. طبق گفته های موزیلا، این ویژگی جدید در بسیاری از صفحات وب کار می کند، اما به مشخصات دستگاه شما نیز بستگی دارد.
درحالی که مرور آفلاین صفحات وب قطعاً مهم ترین ویژگی جدید در این بروزرسانی می باشد، با این وجود این تنها ویژگی در آپدیت جدید نیست. لیست تغییرات رسمی موزیلا تأیید می کند که نسخه جدید مرورگر اندروید با یک مدیریت لاگین فایرفاکس آپدیت شده می آید که به صفحات HTTPS امکان می دهد از لاگین های ذخیره شده ی HTTP استفاده کنند.


توسعه دهندگان همچنین عملکرد و ظاهر تب ها را بروزرسانی کردند. برای مثال، هنگامی که تنظیمات تب ها روی "Always restore" قرار بگیرند، تب های قدیمی مخفی می شوند. کنترل های رسانه ای هم به منظور جلوگیری از پخش صداها به صورت همزمان از چندین تب بروزرسانی شده اند. برخی بهبودی های تصویری نیز در صفحه نمایش favicon (به اختصار favorites icon یا آیکون های موردعلاقه) نیز در این آپدیت اضافه شده است.
موزیلا همچنین اطلاع داد که فایرفاکس برای اندروید حالا یک تور از ویژگی های ضروری مانند Reader View و همگام سازی اجرای اول صفحه (Sync to First Run page) را به نمایش می گذارد. برخی مناطق نیز مانند اسپانیایی از شیلی و نروژی نیز اضافه شده اند.
اگرچه این ها همه تغییرات در آخرین بروزرسانی هستند، تیم توسعه دهندگان اظهار کرده اند که بر روی آپدیت ها و ویزگی هایی کار می کنند که امیدوارند تجربه استفاده از فایرفاکس ما را بهتر و روان تر کنند.

 

منبع خبر: phonearena

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر