نسخه ی پایدار 1.3 اندروید استودیو با افزودن قابلیت C و C++ منتشر شد

نسخه ی پایدار 1.3 اندروید استودیو با افزودن قابلیت C و C++ منتشر شد

پیش نمایش اندروید استودیو 1.3 اولین بار در جلسه Goole I/O 2015 نشان داده شد که در آنجا در مورد ویژگی ها و افزونه های جدید آن صحبت شد. بزرگترین مشخصه، یکپارچه شدن با محیط JetBrains Clion برای افزودن قابلیت استفاده از C و C++ و در نهایت استفاده از Native Development Kit برای افزودن کدهای اصلی C و C++ به اندروید استودیو بود. حال، نسخه ی 1.3 پایدار، منتشر شده است.


پشتیبانی از C و C++ در این نسخه، بیشتر حالت آزمایشی دارد و برای استفاده در پروژه های بزرگتر مناسب نیست. در نسخه 1.4 بر روی بهبود و ثبات بیشتر، تمرکز می کند.
به این نسخه از نرم افزار، ابزارهای دیگری هم افزوده شده است. برای کمک به ردیابی حافظه، نمایش دهنده ی جدید حافظه و برای تحلیل و بررسی استفاده از حافظه، ردیاب تخصیص وجود دارد. چند پلاگین آزمون مانند com.android.test نیز وجود دارد که برای تست یونیت بر روی برنامه استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این نسخه، استفاده از Data binding برای بازیابی داده ها از منابع و اختصاص پویای آنها به کنترل ها می باشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر