ناتوانان حرکتی نیز میتوانند با اپلیکیشن Sight Sign امضا کنند.

ناتوانان حرکتی نیز میتوانند با اپلیکیشن Sight Sign امضا کنند.

مایکروسافت برنامه‌ای منتشر کرده است که به افرادی که از ناتوانی حرکتی رنج می‌برند این امکان را می‌دهد تا بتوانند بر روی کاغذ امضا کنند.

مایکروسافت گاراژ نام پروژه‌ای است که مایکروسافت احداث کرده است و در آن گروهی از کارکنان مایکروسافت گرد هم جمع شده‌اند تا به تولید نرم‌افزارهای کاربردی و مفید برای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، iOS، اندروید و... بپردازند. آخرین محصول خروجی از مایکروسافت گاراژ، نرم‌‌افزاری است که به افراد ناتوان جسمی این قابلیت را می‌دهد که با حرکت چشم خود بر روی کاغذ امضا کنند!

برای استفاده از این نرم‌افزار باید یک بازوی مکانیکی تهیه کنید. برای این کار بازوهای مکانیکی زیادی وجود دارد اما تیم سازنده بازوی uArm را پیشنهاد کرده است که ارزان، سبک و در دسترس است و با برنامه نوشته شده هماهنگی کامل دارد.

به کمک اپلیکیشن Sight Sign، نقطه سبز رنگی بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و کاربر با تعقیب نقطه به کمک حرکت چشمش، امضا را ثبت می‌کند. پس از این نرم‌افزار امضای ثبت شده را به بازوی مکانیکی ارسال می‌کند و امضا بر روی کاغذ کشیده می‌شود. این اپلیکیشن برای ویندوز 10 طراحی شده است و طبیعتا برای استفاده از آن دستگاه شما باید به ردیاب حرکت چشم (Eye Tracker) مجهز باشد. تا به حال نرم‌افزار بر روی سرفیس پرو 3 و 4 تست شده است.

برای طراحی این برنامه شش نفر از بخش‌های مختلف مایکروسافت با یکدیگر همکاری داشته‌اند. این افراد گفته‌اند که برای طراحی این نرم‌افزار از استیو گلیسن، بازیکن سابق فوتبال آمریکایی، الهام گرفته‌اند. او در سال 2011 به بیماری ALS دچار شد که باعث تضعیف ماهیچه‌ها و در نهایت فلج کامل فرد می‌شود. تیم سازنده نرم‌افزار گفته‌اند که از روحیه استیو الهام گرفته‌اند تا به همه نشان بدهند که زندگی برای چنین افرادی کاملا به پایان نرسیده است.

Sight Sign یک نرم‌افزار متن باز است و به همین دلیل برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر