سیستم جدید #ولوو برای شناسایی عابران پیاده

سیستم جدید #ولوو برای شناسایی عابران پیاده

شرکت خودروسازی ولوو از یک سیستم جدید برای تشخیص عابران احتمالی که به اتوبوس‌های این شرکت نزدیک می‌شوند؛ استفاده می‌کند.

 به نقل از انگجت، اتوبوس‌های الکتریکی ولوو در که در حال حاضر در برخی از شهرهای اروپایی مسافران را جا به‌جا می‌کنند مانند خیلی از خودروهای الکتریکی که تاکنون ساخته شده‌اند ساکت و بدون صدا هستند.

اما ایده شرکت ولوو برای به حداقل رساندن احتمال برخورد و تصادف با عابران پیاده باعث شده تا سر و صدای زیادی درست کنند. سیستم جدید ولوو که برای شناسایی عابران پیاده و دوچرخه سواران است از یک دوربین استفاده می‌کند.

این دوربین به‌طور پیوسته اطراف اتوبوس را مانیتور می‌کند. اگر که این سیستم متوجه حضور کسی در اطراف اتوبوس شود با انتشار یک آزیر هشدار دهنده به آن فرد می‌فهماند که یک اتوبوس در حال نزدیک شدن است.

علاوه بر آن؛ از علائم صوتی و بصری استفاده می‌کند تا راننده اتوبوس را از وجود عابر پیاده در آن نزدیکی آگاه کند. چون این احتمال وجود دارد که راننده به خواب رفته باشد یا این‌که حواسش به مسیر پیش رو نباشد.

اگر که سیستم ولوو متوجه یک خطر سریع و آنی در آن نزدیکی شود؛ حرکتی که انجام می‌دهد خیلی بیشتر از چند بوق معمولی است: با صدای بلند مانند کشتی هشدار می‌دهد.

البته ولوو ادعا می‌کند که خودروهای الکتریکی از این دست که قادر به تولید سر و صدا هستند باز هم در مقایسه با همتاهای بنزینی خود صدای کمتری دارند.

این شرکت سوئدی تا سال 2017 سیستم جدید شناسایی‌اش را در کشورهای اروپایی به‌کار می‌گیرد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر