گوشی‌های جدید پیکسل چه تفاوت‌هایی با سری نکسوس خواهند داشت؟

گوشی‌های جدید پیکسل چه تفاوت‌هایی با سری نکسوس خواهند داشت؟

فردا روز بزرگی برای گوگل است و این غول جستجوی اینترنت نه تنها از گوشی‌های جدید خود رونمایی می‌کند بلکه کمپین madebygoogle# را نیز به همگان معرفی خواهد کرد. گوشی‌های هوشمند جدید گوگل که با نام پیسکل (Pixel) و پیکسل ایکس ال (Pixel XL) شناخته می‌شوند، قرار است آغازگر سری جدیدی از محصولات این کمپانی بزرگ باشند و گفته شده که متفاوت از سایر محصولات گوگل، از جمله گوشی‌های سری نکسوس (Nexus) خواهند بود.

بدون شک اصلی‌ترین هدف گوگل از ایجاد یک چنین تغییراتی، همگام کردن بیش از پیش کاربران با محصولات نرم‌افزاری خود و افزودن بر تعداد استفاده کنندگان آنها است. محصولات سخت‌افزارهای جدید گوگل فردا رونمایی می‌شوند و می‌توان گفت که آن‌ها در واقع دروازه‌های جدیدی برای ورود به دنیای جستجو، تبلیغات و جمع آوری اطلاعات گوگل خواهند بود.

نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکسشاید با خود بگویید که خوب این اهداف در سری نکسوس هم پیگیری می‌شدند و چه نیازی به تولید یک سری جدید بوده است؟ در پاسخ باید گفت امسال استراتژی گوگل تغییر کرده است. هوش مصنوعی به خط مقدم جدید جنگ شرکت‌های بزرگ دره سیلیکون تبدیل شده و گوگل هم با عرضه گوشی‌های جدید خود قصد دارد تا به این تغییرات واکنش نشان دهد. گوشی‌هایی که نسبت به محصولات نکسوسی که از سال 2009 تا به الان منتشر شده‌اند و حتی نکسوس وان (Nexus One) اولیه، تغییرات قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

ظاهراً قرار است گوشی‌های پیکسل گوگل نقاط ضعف سخت‌افزاری تولیدات سری نکسوس را برطرف نمایند. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که استراتژی جدید madebygoogle# چگونه قرار است کاربران را که اغلب به دنبال گوشی‌های هوشمند قدرتمند با کمترین قیمت ممکن هستند، تحت تأثیر قرار دهد؟ به هر حال در مطلب پیش رو قصد داریم تا تفاوت‌های کلیدی این گوشی‌های جدید را با محصولات سری نکسوس بیان کنیم. البته فعلاً به جزئیات این محصولات نخواهیم پرداخت بپردازیم و بررسی کامل گوشی‌های پیکسل را پس از رونمایی رسمی آن‌ها می‌توانید در دیجی رو مطالعه نمایید.

1- نام جدید

این مورد کاملاً آشکار و واضح است، اما نام گوشی‌های جدید گوگل قرار است آن‌ها را به خانواده‌ای از محصولات این شرکت، شامل تبلت پیسکل سی (Pixel C) و لپ تاپ پیکسل پیوند دهد. بسیار روشن است که گوگل با انتخاب چنین نامی برای گوشی‌های جدید خود، قصد ایجاد مجموعه‌ای کامل از محصولات مختلف تحت برند شناخته شده خود دارد تا بتواند کامل‌ترین بستر برای استفاده از نرم‌افزارهای محبوب این شرکت را مهیا کند. در واقع این استراتژی یکی از اولین اصول بازاریابی یا به اصطلاح، بازاریابی 101 است.


2- madebygoogle#

گوشی‌های سری نکسوس معمولاً از طریق همکاری با شرکت‌های مطرح سازنده گوشی‌های هوشمند تولید می‌شوند و امسال نیز همانند نسخه اولیه نکسوس، ساخت گوشی‌های جدید گوگل با همکاری کمپانی تایوانی HTC انجام خواهد شد. اما کمپین جدید madebygoogle# در واقع نشان دهنده مشارکت بیشتر گوگل در همه امور، از طراحی نهایی گرفته تا نرم‌افزار، بازاریابی، فروش و پشتیبانی، می‌باشد. باید دید آیا گوگل با تولید سری جدید گوشی‌های پیکسل خود به جمع شرکت‌های سازنده گوشی ملحق خواهد شد یا نه؟


3- لوگوی جدید

بر اساس تصاویر رندر شده‌ای که از گوشی‌های پیکسل منتشر شده است به نظر می‌رسد با کنار گذاشته شدن سری نکسوس، برند گوشی‌های تولیدی گوگل نیز دستخوش تغییر شده است. یک حرف G بزرگ و ساده در پشت بدنه این گوشی‌های جدید احتمالاً نشان دهنده پیوند این محصولات به مجموعه جدید madebygoogle# خواهد بود.


4- قیمت‌گذاری جدید

در حالی که هنوز قیمت در نظر گرفته شده برای گوشی‌های پیکسل مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد دیگر آن دورانی که گوگل از تولید گوشی‌های نکسوس پشتیبانی مالی می‌کرد و شرکت‌های سازنده این محصولات نیز آن‌ها را با کمترین سود به فروش می‌رساندند به سر رسیده است. قبلاً دیده بودیم که نکسوس 4 با قیمت پایه 299 دلار فروش خود را آغاز کرد و گوشی نکسوس 5 نیز با قیمت 399 دلار عرضه شد. سال گذشته نیز گوشی متوسط رو به بالای نکسوس 5 ایکس با قیمت 379 دلار به دست خریداران رسید، در حالی که مدل پیشرفته این سری در سال گذشته یعنی، نکسوس 6 پی با قیمت 499 دلار عرضه شد.

تصویر رندر شده گوگل پیکسلبا همه این سوابق قیمت‌گذاری، گفته شده که گوگل احتمالاً به فکر عرضه پرچمدار جدید خود، یعنی پیسکل ایکس ال با قیمت بالای 600 دلار است، اما تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد نمی‌توان آن را باور کرد. زیرا سخت‌افزار این گوشی چندان هم برجسته نیست و مطمئناً اگر گوگل بخواهد در زمینه قیمت‌گذاری، از کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ پیروی کند، یک گوشی مرده را راهی بازار کرد. اتفاقی که پیش از این نیز در مواردی رخ داده و به عنوان مثال می‌توان به نکسوس 6 با قیمت 649 دلاری آن اشاره کرد.


5- یک اتفاق تاریخی

آقای هیروشی لاکهایمر (Hiroshi Lockheimer) که در واقع رهبری بخش اندروید گوگل را برعهده دارد، اخیراً با ارسال یک توییت ادعا کرده آن چه که قرار است گوشی‌های پیکسل برای ارتقای اندورید انجام دهند، مشابه کاری است که نسخه اولیه این سیستم عامل در 8 سال پیش انجام داد. آیا منظور وی، همان شایعه تولید سیستم عامل Andromeda با ترکیب دو سیستم عامل اندروید و کروم است؟ هر چه که هست، به نظر می‌رسد قرار است اتفاقی تاریخی رخ دهد و حضور HTC پس از شش سال از ساخت اولین گوشی اندرویدی نکسوس وان، شاید نشانه‌ای از این اتفاق باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر