قابلیت رمزگذاری سرتاسر فیسبوک مسنجر برای همه کاربران فعال شد

قابلیت رمزگذاری سرتاسر فیسبوک مسنجر برای همه کاربران فعال شد

فیسبوک برای افزایش امنیت بیشتر مخاطبان از حالا به بعد از قابلیت رمزگذاری سرتاسر برای پیام های مسنجر خود استفاده می کند.

فیسبوک قابلیت رمزگذاری سرتاسر را در مسنجر خود چند ماه پیش تست کرد و به نظر می رسد که این قابلیت حال برای همه کاربران فعال شده است. این خبر یعنی یک میلیارد کاربر فیسبوک می توانند از قابلیت رمزگذاری شدن پیام ها و امنیت آن بهره ببرند. 
به نقل از بعضی منابع، فیسبوک این قابلیت جدید را برای کاربران مسنجر خود به کار می برد. قابلیت رمزگذاری سرتاسر در مسنجر از پروتکل سیگنال ساخته شده توسط سیستم های اوپن ویسپر استفاده می کند. 
برای دسترسی به رمزگذاری سرتاسر پیام ها، کافی است که کاربر یک مکالمه مخفی را با یک کاربر دیگر در مسنجر شروع کند. می توانید برای دسترسی به این قابلیت روی نام کاربر در هر مکالمه کلیک کنید و یا از طریق آیکون جزئیات در کنار نام آن ها به آن دسترسی داشته باشید. 
پیام ها هم اکنون وقتی از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می شوند کدگذاری شده اند. کاربران می توانند یک پیام را نابود کنند و یا حی مدت اندکی پس از نابود شدن آن را گزارش دهند. برای تایید کدگذاری شدن یک پیام، دو طرف باید کد دستگاه را با گیرنده پیام چک کنند. 
اگر یکی بودند، پیام کدگذاری شده است. این مکالمات فقط روی یک دستگاه قابل دیدن هستند و فیس بوک این امکان را به شما می دهد که در صورت دلخواه دستگاه خود را عوض کنید. کاربران می توانند برای زمان نمایش پیام ها از پنج ثانیه گرفته تا یک روز کامل تایمر تنظیم کنند. 
وقتی که این زمان تمام شد، پیام به صورت خودکار پاک می شود. این قابلیت شبیه به قابلیت واتس اپ است. کاربران نمی توانند در مکالمات مخفی ویدئو و یا گیف بفرستند، اما می توانند از عکس و یا استیکر استفاده کنند. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر