چگونه کلید نشان دهنده رمز ( Password Reveal button ) را در صفحه ورود سیستم عامل ویندوز 10 غیر فعال کنیم ؟

چگونه کلید نشان دهنده رمز ( Password Reveal button ) را در صفحه ورود سیستم عامل ویندوز 10 غیر فعال کنیم ؟

صفحه ورود ( Sign-in screen ) رایانه خود را با غیر فعال کردن کلید نشان دهنده رمز امن تر سازید.

مایکروسافت تغییرات بسیار چشمگیری را در سیستم عامل ویندوز 10 در مقایسه با نسخه های پیشین سیستم عامل های خود ایجاد کرده است که در این میان می توان به امکان ایجاد تغییراتی در صفحه ورود کاربر، یکپارچگی بیشتر صفحه ورود با صفحه لاک اسکرین ( Lock screen ) و مخفی کردن آدرس ایمیل کاربر اشاره کرد که امنیت بیشتری را برای کاربر به ارمغان آورده است.

با وجود این آنچه که هنوز در جای خود باقی مانده آپشنی می باشد که در قالب یک متن واضح و آشکار در یک کادر، رمز ورود کاربر را نشان می دهد. این آپشن " کلید نشان دهنده رمز " نام دارد و علی رغم این که عمدا به منظور کاهش وارد سازی رمز اشتباه در مکان خود قرار گرفته است، می تواند به نحوی باعث بروز مشکلات امنیتی نیز شود که البته ردموند امکان مخفی کردن آن را نیز برای کاربران فراهم ساخته است.

چگونه کلید نشان دهنده رمز را از طریق Group Policy غیر فعال کنیم ؟

اگر که نسخه های 10 Pro ، Enterprise و یا Education سیستم عامل جدید مایکروسافت را بر روی رایانه خود نصب کرده اید، می توانید با استفاده از Local Group Policy کلید نشان دهنده رمز را غیر فعال کنید. برای انجام دادن این کار باید مراحل زیر را دنبال نمایید :

1-    با استفاده از کلیدهای میانبر ترکیبی Windows key + R کادر فرمان Run را باز کنید.
2-    عبارت "gpedit.msc  " را در کادر تایپ و سپس روی گزینه " Ok " کلیک نمایید تا منو Local Group Policy Editor باز شود.
3-    حال مسیر زیر را دنبال نمایید :

Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Credential User Interface


4-    هم اکنون بر روی گزینه " Do not display the password reveal button policy " که در سمت راست صفحه باز شده قرار گرفته است، دابل کلیک کنید.
5-    به منظور غیر فعال سازی کلید گفته شده گزینه " Enabled  " را انتخاب کنید.
6-    روی گزینه " OK  " کلیک کنید تا فرآیند تکمیل گردد.

بعد از گذراندن مراحل فوق در صورتی که رایانه خود را قفل ( Windows key + L ) و یا مجددا راه اندازی کنید دیگر در هنگام وارد شدن به اکانت خود، کلید نشان دهنده رمز را نخواهید دید. 

چگونه کلید نشان دهنده رمز را از طریق منو Registry غیر فعال کنیم ؟

در صورتی که از نسخه Home سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کنید، نمی توانید با استفاده از Local Group Policy Editor کلید نشان دهنده رمز را غیر فعال کنید، به همین دلیل در صورت تمایل به غیر فعال کردن این قابلیت می توانید از طریق ایجاد تغییراتی در بخش ریجستری رایانه، به نتایج یکسانی دست یابید.

توجه : ایجاد تغییرات در ریجستری یک رایانه کار حساسی می باشد که در صورتی که به درستی انجام نشود می تواند باعث بروز مشکلاتی جبران ناپذیر در نرم افزارهای رایانه گردد به همین دلیل توصیه می شود که قبل از طی کردن مراحل زیر از تمام اطلاعات موجود در رایانه خود یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید.

برای غیر فعال کردن کلید نشان دهنده رمز از طریق منو ریجستری باید مراحل زیر را دنبال کنید :

1-    با استفاده از کلیدهای میانبر ترکیبی Windows key + R کادر فرمان Run را باز و سپس عبارت " regedit " را در آن تایپ نمایید تا بعد از کلیک کردن بر روی گزینه "OK  " منوی ریجستری باز شود.
2-    حال مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\CredUI

3-    اگر که کلید پوشه ای CredUI موجود نیست باید آن را بسازید. برای انجام دادن این کار روی کلید پوشه ای ویندوز راست کلیک و سپس گزینه New را انتخاب و در نهایت روی گزینه Key  کلیک نمایید.

4-    نام " CredUI " را برای کلید ساخته شده انتخاب کنید و سپس روی کلید اینتر ضربه بزنید.
5-    در قسمت سمت راست منو باز شده راست کلیک کنید، گزینه New را انتخاب نمایید و سپس روی گزینه DWORD (32-bit) Value کلیک سازید.

6-    نام " DisablePasswordReveal " را برای کلید ساخته شده انتخاب کنید و سپس روی گزینه " Ok " کلیک نمایید.
7-    روی کلید جدید دابل کلیک کنید و مقداری بین 0 تا 1 را برای آن تعیین نمایید.

8-    رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات فوق بر روی آن اعمال گردد.

حال در هنگام وارد شدن به اکانت خود دیگر نباید کلید نشان دهنده رمز را ببینید؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که اعمال کردن این تغییرات کلید نشان دهنده رمز را در داخل محیط سیستم عامل و همچنین نرم افزارهای نصب شده بر روی رایانه نیز غیر فعال می کند. 

منبع خبر: windowscentral

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر