آزاردهنده ترین ویژگی های سیستم عامل iOS 10 !

آزاردهنده ترین ویژگی های سیستم عامل iOS 10 !

iOS 10 ، جدیدترین سیستم عامل اپل، محبوبیت بسیار بالایی دارد. این محصول تنها بعد از گذشت یک ماه از عرضه اش در بازار توانسته است توجه 54 درصد از کاربران را به سمت خود جلب کند که در مقایسه با سیستم عامل اندروید مارشمالو بسیار بیشتر می باشد.

در بررسی هایی که توسط سایت خبرگزاری پی سی مگ ( PCMag ) در مورد این سیستم عامل انجام شد نشان داده شد که این سیستم عامل جدید توانسته است کاربرد پذیری جدیدی را در اختیار کاربران بگذارد به این نحو که این کاربرد پذیری را در قابلیت هایی نظیر نرم افزارهای پیام رسان این برنامه نیز می توان ملاحضه کرد؛ با وجود این حقیقتی که باید به آن اعتراف نمود این است که iOS 10 هم مانند هر محصول دیگری معایب خاص خودش را دارد. در این نوشتار به معرفی این معایب پرداخته شده است.

فشار دادن کلید خانه برای باز کردن قفل دستگاه

در گذشته کسانی که از آیفون های مجهز به تاچ ID استفاده می کردند می توانستند تنها با گذاشتن انگشت خود بر روی کلید خانه، قفل دستگاه را باز کنند با وجود این سیستم عامل iOS 10 کاربران را وارد می سازد که برای باز کردن گوشی، انگشت خود را روی کلید خانه بگذارند و آن را فشار دهند. خوشبختانه کوپرتینو شرایطی را فراهم ساخته است تا کاربران بتوانند این عملکرد را غیر فعال کنند به این ترتیب که کاربران می توانند با دنبال کردن مسیر Settings > General > Accessibility > Home Button و انتخاب گزینه Rest Finger to Open همه چیز را به حالت اولش باز گردانند.

حرکت دادن صفحه برای باز کردن قفل دستگاه

در همه آیفون ها از ابتدا این امکان فراهم بود که کاربر بتواند با حرکت دادن صفحه نمایشگر قفل گوشی خود را باز کند اما در سیستم عامل جدید دیگر این قابلیت وجود ندارد. هم اکنون در iOS 10 حرکت دادن صفحه به سمت راست ویجت های مختلف گوشی را در اختیار شما می گذارد. 

ایمیل اسکرول ( Email Scroll )

اگر که بخواهید از نرم افزار داخلی iOS 10 برای کارکردن با ایمیل های خود استفاده کنید باید کمی به انگشتان خود تمرین دهید زیرا در صورتی که یک پیام طولانی دریافت کنید فینگر اسکرول تنها ابزاری است که می تواند آخر پیام دریافت شده را به شما نشان دهد.  در صورتی که از جیمیل استفاده می کنید توصیه می شود که نرم افزار آن را برای آیفون خود دریافت نمایید زیرا از این طریق به هرآنچه که در جیمیل دسکتاپ دسترسی دارید، در آیفون خود هم دسترسی پیدا می کنید. 

کاربرانی که می خواهند از نرم افزار داخلی iOS 10 استفاده کنند می توانند با دنبال کردن مسیر Settings > Mail و فعال کردن گزینه Most Recent Message on Top در قسمت Threading ابتدا به جدیدترین پیام های خود دسترسی یابند؛ این امکان نیز وجود دارد که با انتخاب گزینه Organize by Thread آپشن Threading را غیر فعال نمایید تا هر پیام به طور جداگانه در صندوق ورودی نمایش داده شود هرچند که این روش پس از مدتی باعث گیج شدن شما در خواندن پیام هایتان می گردد.

گرفتن اسکرین شات 

گرفتن اسکرین شات در سیستم عامل iOS 10 همچنان به همان روش قبلی صورت می گیرد با وجود این فرآیند انجام دادن این کار کمی حساس تر شده است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید اسکرین شات بگیرید اما به جای آن دستیار مجازی Siri را فعال کرده اید. توصیه می شود که برای رفع این محدودیت ابتدا کلید پاور دستگاه و سپس سریعا کلید خانه را فشار دهید. 

رایز تو ویک ( Raise to Wake )

تعدادی از گوشی های هوشمند موجود در بازار به قابلیت صفحه always-on مجهز شده اند که اعلان ها را به کاربران نشان می دهد. در iOS 10 این ویژگی Raise to Wake نام دارد که به صورت پیش فرض فعال می باشد و در صورت برداشته شدن گوشی، صفحه لاک اسکرین را روشن می کند. این امر باعث می شود که در اثر ایجاد شدن کمی تغییر در ارتفاع دستگاه این قابلیت فعال گردد. برای غیر فعال سازی این حالت می توانید مسیر Settings > Display & Brightness > Raise to Wake. را دنبال نمایید.

 دست خط پیام ها در حالت landscape

در iOS 10 نرم افزار پیام رسانی کمی تغییر کرده است که یکی از این تغییرات به دست خط پیام نویسی مربوط می شود؛ به این نحو که اگر که بخواهید تنظیمات دستگاه را تغییر دهید تا از حالتlandscape  استفاده کنید، دست خط این حالت به یک قابلیت پیش فرض تبدیل می شود. 

مشکل اینجاست که شاید همه کاربران دوست نداشته باشند که از این قابلیت استفاده کنند و از طرفی این احتمال وجود دارد که برای کاربران ناآشنا با چنین دست خط هایی، خواندن پیام هایی که به این سبک نوشته می شود کمی سخت باشد. به منظور جلوگیری از بروز این محدودیت ها می توانید آیکون کوچک صفحه کلید گذاشته شده در قسمت پایین سمت راست صفحه را لمس کنید تا دست خط پیام نویسی به حالت عادی بازگردد. 

اضافه سازی افکت Parallex یا فراموش کردن ویژگی های iMessage

سیستم عامل iOS 10 به ویژگی های مختلفی در قسمت پیام رسانی مجهز شده است که در این میان می توان به اضافه سازی انیمیشن ها و استیکرهای مختلف اشاره کرد؛ با وجود این در صورتی که پارالکس افکت گوشی خود را غیر فعال کرده باشید برخی از این ویژگی ها به خوبی کار نمی کنند. 

این افکت در واقع اپلیکیشن های موجود در گوشی را کمی پویا تر می کند به این نحو که باعث می شود تا نحوه نمایش دادن اپلیکیشن ها نسبت به تغییر کردن زاویه گوشی تغییر کند، حال مشکل اینجاست که اگر که می خواهید پیام های زیبا تری را در iMessage دریافت نمایید باید چند اپلیکیشن را خریداری کنید تا پارالکس افکت برای زیبا تر نشان دادن این پیام ها نیز فعال شود.

جواب دادن به پیام ها

در iOS 10 کاربر می تواند مدت زمان زیادی انگشت خود را بر روی یک پیام متنی بگذارد و بدون وارد کردن رمز و یا باز کردن قفل گوشی به پیام دریافتی خود جواب دهد. این قابلیت یک ویژگی خوب محسوب می شود که سرعت کار کردن با گوشی را بهبود می بخشد اما در صورتی که گوشی گم شود می تواند به یک ویژگی بد مبدل گردد. برای جلوگیری کردن از بروز مشکلات احتمالی در این زمینه باید مسیر Settings > Touch ID & Passcode را دنبال نمایید و سپس گزینه Reply With Message را غیر فعال سازید.  

منبع خبر: pcmag

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر