جایگزین GPS از راه رسید

جایگزین GPS از راه رسید

گروهی از محققان آمریکایی موفق به توسعه یک سیستم ناوبری قابل اعتماد و دقیق شدند که از سیگنال‌های محیطی مانند داده‌های تلفن همراه و Wi-Fi به جای سیستم موقعیت‌یاب جهانی(GPS) استفاده می‌کند.

 به گزارش راسخون به نقل ازکلیک، این فناوری می‌تواند به عنوان یک جایگزین مستقل برای GPS یا یک مکمل برای سیستم‌های فعلی مبتنی بر جی.پی.اس باشد.به گفته محققان این پژوهش از دانشگاه کالیفرنیا، این فناوری همچنین می‌تواند به منظور توسعه سیستم‌های ناوبری وسایل نقلیه مستقل، مانند خودروهای خودران و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شود.

 

اکثر سیستم‌های ناوبری در اتومبیل‌ها و لوازم الکترونیکی قابل حمل با استفاده از سیستم ناوبری ماهواره ای کار می‌کنند.برای فناوری‌های دقیق، از جمله هوا فضا و موشک‌ها، سیستم های ناوبری به طور معمول ترکیبی از GPS و سیستم ناوبری اینرسیایی Inertial Navigation System INS است.

 

سیگنالهای GPS به تنهایی بسیار ضعیف بوده و در محیط‌های خاص مانند دره‌های عمیق غیر قابل استفاده هستند. علاوه بر این به راحتی در دسترس عموم بوده و قابل هک شدن هستند.این سیستم جدید جایگزینی مناسب برای سیستم‌های ناوبری پیشین بوده که با قابلیت‌های خود مشکلات گذشته را برطرف می‌کند.


همچنین این سیستم در صورت عدم کارآیی GPS می‌تواند به عنوان مکملی برای سیستم ناوبری INS استفاده شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر