هشدار دولت آلمان درباره سیستم خودران تسلا

هشدار دولت آلمان درباره سیستم خودران تسلا

آلمان به صاحبان خودروهای الکتریکی شرکت تسلا موتورز در مورد استفاده از ویژگی بحث‌برانگیز اتوپایلوت (رانندگی خودکار) هشدار داد.

به نقل از سای‌تک، بر اساس این بیانیه، رانندگان حتی در زمان فعالسازی این گزینه باید همیشه تمام توجه خود را بر روی جاده متمرکز کنند.

به گفته سازمان فدرال موتور، ویژگی اتوپایلوت خودروهای تسلا موتورز یک سیستم کمک راننده است و به خودرو، قابلیت رانندگی خودکار نمی‌دهد. از این رو، حتی در زمان فعال بودن آن، راننده‌ها نباید به جاده بی‌توجه باشند.

این نامه هشدارآمیز پس از پژوهش جدید موسسه تحقیقات فدرال بزرگراه آلمان ارسال شده که نشان داد ویژگی اتوپایلوت یک خطر ترافیکی قابل توجه است.

یکی از مواردی که این پژوهش به آن پرداخته این است که در زمان فعالسازی اتوپایلوت، خودروی الکتریکی تسلا از نشانه‌گذاری‌های جاده در منطقه در حال تعمیر پیروی نمی‌کند. علاوه بر آن، زمانی که هیچ نشانه‌گذاری جاده وجود ندارد، سیستم کمک راننده تنها می‌تواند خودرویی را که در جلوی آن قرار دارد، دنبال کند.

این سیستم همچنین نگرانی‌هایی در مورد ایمنی در اتوبان‌های آلمان بوجود آورده که در آن‌ها محدودیت سرعت وجود ندارد. برای مثال، اگر یک خودروی برقی تسلا با سرعت استاندارد 130 کیلومتر در ساعت در بزرگراه حرکت کند، حسگرهای سیستم تنها می‌تواند حدود 40 متر عقب تر را تشخیص داده و نمی‌توانند خودروهای با سرعت بالا 200 کیلومتر در ساعت را تشخیص دهد.

با در نظر گرفتن این خطرها، سازمان فدرال موتور اظهار کرد که رانندگان باید حتی زمانی که سیستم اتوپایلوت خودرو فعال است، کاملا هوشیار باقی ماننده و کنترل خودرو را در دست داشته باشند.

رانندگان همچنین باید توصیه‌های دفترچه خودرو به ویژه بخش محدودیت‌های ویژگی اتوپایلوت را بخوبی بخوانند.

دولت آلمان علاوه بر ارسال نامه هشدار برای صاحبان خودروهای الکتریکی، متناوبا از خود شرکت تسلا موتورز خواسته تا نام سیستم اتوپایلوت را تغییر دهد زیرا باعث سوءتعبیر شده و رانندگان تصور خواهند کرد که می‌توانند کل مسئولیت رانندگی را به خودرو بسپارند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر