در تاریخ 27 اکتبر اپل نسل جدید دستگاه های مک خود را معرفی می کند.

در تاریخ 27 اکتبر اپل نسل جدید دستگاه های مک خود را معرفی می کند.

در تاریخ 27 اکتبر اپل مراسم " Hello Again" یا سلام دوباره خود را برگذار می کند. انتظار می رود که در این مراسم این شرکت نسل جدید مک های خود را معرفی کند. آخرین باری که اپل مراسمی اجرا کرد که فقط روی مک تمرکز داشت مارس 2015 بود. از آن زمان اخبار مربوط به مک فقط به ملاقات های خصوصی و نشست های خبری محدود می شد. 
برگزاری این مراسم به این معنی است که اپل تغییرات عمده ای در خط کامپیوتر خود ایجاد می کند و با توجه به شایعات و آنچه شنیده می شود نسل جدید مک در راه است. 
در اینجا به شایعاتی که در مورد مک بوک پرو،مک بوک ایر و آی مک شنیده می شود می پردازیم. 

مک بوک پرو
در ابتدا با لپ تاپ های مدل بالای اپل شروع می کنیم. در مورد طرح، هر دو مک بوک پرو های 13 و 15 اینچی نازک تر و سبک تر می شوند و از مک بوک پرو الان کوچک تر خواهند شد. 
درمورد مشخصات مک بوک پرو چیز زیادی نمی دانیم اما گفته می شود که در آن از پردازنده اسکای لیک (  Skylake) اینتل استفاده شده است. البته ممکن است در آخرین لحظه تصمیمات عوض شود و به جای آن از پردازنده کابی لیک (Kaby Lake) استفاده شود. 
مانند آیفون 7 که دیگر جک هدفون ندارد، اپل گفته است که در مک بوک پرو نیز درگاه های یو اس بی 3.0 و مگ سیف حذف خواهد شد، به این معنی که لپ تاپ های جدید فقط درگاه های تاندربولت 3 و تایپ سی را خواهند داشت. البته خوشبختانه درگاه های زیادی روی لپ تاپ خواهد بود پس نگران این موضوع نباشید. 


مک بوک پرو دو قابلیت جدید دیگر نیز خواهد داشت. اول صفحه نمایش OLED است که بالای صفحه کلید قرار می گیرد، که هم لمسی است و هم با صفحه کلید کار می کند. دوم سنسور تاچ آی دی است که به کاربر اجازه می دهد به جای استفاده از گذرواژه با استفاده از اثر انگشت به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشد. 

 

مک بوک ایر
در حالی که خط تولید مک بوک پرو تغییرات اساسی می کند، اوضاع به نظر برای مک بوک ایر زیاد جالب نیست. شایعات مبنی بر آن است که اپل تولید مدل های 11 اینچی را متوقف خواهد کرد و فقط مک بوک های 12 اینچی تولید خواهند شد. انتظار می رود که در این مراسم اپل از مک بوک ایر 13 اینچی پرده برداری کند، اما هنوز هیچ صحبتی از جزئیات آن نشده است. اگر بخواهیم حدسی بزنیم، شاید اپل سخت افزار مک بوک ایر را به روز رسانی کند و البته درگاه های یو اس بی 3.0 و مگ سیف را نیز حذف کند. 

آی مک 
AMD شاید حضور بسیار پررنگی در خط تولید آی مک اپل داشته باشد. شایعات مبنی بر آن است که تراشه های گرافیکی AMD یکی از به روز رسانی های آی مک است. علاوه بر آن، همچنین انتظار می رود که اپل صفحه نمایش 5K رتینا و جی پی یو جدید خود را نیز معرفی کند. 
توقف تولید صفحه نمایش تاندربولت (Thunderbolt) در اوایل امسال به این معنی است که باید منتظر صفحه نمایش جدید باشیم. اپل در حال کار کردن با ال جی روی ساخت صفحه نمایش جدید 5K است و انتظار می رود که این مانیتورها در مراسم امسال معرفی شوند. 

در ادامه...
هیچ شایعه ای در مورد مک بوک، مک پرو و مک مینی شنیده نمی شود. در مورد مک بوک این موضوع قابل درک است چرا که این مدل لپ تاپ در آوریل امسال با رنگ های جدید خود، طلایی صورتی، به روز رسانی شد. 
در مورد مک پرو و مک مینی اوضاع کمی نگران کننده است. این دو به ترتیب در سال های 2013 و 2014 به روز رسانی شدند و هیچ اطلاع جدیدی از این دو به گوش نمی رسد. شاید اپل تغییرات کوچکی در آن ها ایجاد کند اما به نظر می رسد که اپل قصد دارد این دو را از رده خارج کند. 
به طور کلی، رویداد مک اپل می تواند برای کسانی که قصد خرید و یا تعویض دستگاه خود با یک مک بوک جدید را دارند موقعیت بسیار خوبی باشد. اگر قصد دارید یک مک بوک بگیرید پیشنهاد می کنیم که بعد از این رویداد این کار را انجام دهید. چرا که می توانید یک دستگاه مک با قابلیت های جدید تهیه کنید. اگر هم هیچ یک از این قابلیت ها برای شما جذابیت ندارد پس از به بازار آمدن این محصولات جدید مدل های قبلی ارزان تر می شوند. 

کنفرانس اپل را همراه با وبلاگ نویسی زنده در فیسیت دنبال کنید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر