واتساپ تماس تصویری را در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید می گذارد!

واتساپ تماس تصویری را در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید می گذارد!

این ویژگی در حال حاضر در قالب یک برنامه بتا در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته است.

واتساپ یک نرم افزار 19 میلیارد دلاری می باشد که در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر از آن استفاده می کنند.  به نظر می رسد که این نرم افزار هم می خواهد مانند برخی از رقبای خود قابلیت تماس تصویری را در اختیار کاربران بگذارد. 

اخیرا یک منبع خبری با نام اندروید پلیس (Android Police) در این زمینه اعلام کرده است که این ویژگی هم اکنون در اختیار برخی از کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است، با وجود این کاربران می توانند با دریافت جدیدترین نسخه بتای این نرم افزار از APK Mirror، به این ویژگی دسترسی پیدا کنند. 

طبق اطلاعات موجود اگر که نسخه جدید (نسخه 2.16.318) عرضه شده در APK Mirror را بر روی گوشی های خود نصب کنید، یک آیکون دوربین در کنار نام مخاطبانتان قرار می گیرد؛ البته باید به این مطلب توجه داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی مخاطب شما هم باید نسخه جدید نرم افزار واتساپ را بر روی گوشی خود داشته باشد.

قابلیت تماس تصویری برای اولین بار سه ماه پیش توسط واتساپ در اختیار کاربران قرار گرفت اما پس از مدتی این ویژگی غیر فعال شد؛ خوشبختانه به نظر می رسد که این بار سازنده واتساپ می خواهد به راستی این قابلیت را در اختیار کاربران بگذارد. این ویژگی همان طور که گفته شد توسط برخی از سازندگان نظیر فیس بوک از طریق برنامه مسنجر در اختیار کاربران گذاشته شده است با وجود این هنوز هم بعضی از برنامه ها مانند تلگرام و سیگنال (Signal) این ویژگی را در اختیار کاربرانشان نگذاشته اند.

امکان استفاده از قابلیت تماس تصویری برای آن دسته از کاربرانی که به اتصال وای فای دسترسی دارند یک خبر خوب محسوب می شود زیرا طبق منابع موجود واتساپ توانسته است این ابزار را با کیفیت خوبی در اختیار کاربران بگذارد، با وجود این آن دسته از کاربرانی که هنوز اتصال وای فای را در اختیار ندارند مجبور هستند که همچنان به ویژگی پیام رسانی متنی این نرم افزار بسنده کنند هرچند که سایت خبری NY Times اعلام کرده است که در همه کشورها برای استفاده از این ابزار ابتدا باید یک کلیپ ویدئویی کوتاه بین دو طرف رد و بدل شود. 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر