5 آبان رویداد پرسش و پاسخ ویندوز 10 مایکروسافت برگزار خواهد شد

5 آبان رویداد پرسش و پاسخ ویندوز 10 مایکروسافت برگزار خواهد شد

مایکروسافت امروز رویداد ویندوز 10 را برگزار خواهد کرد. این مراسم بزرگترین رویداد مایکروسافت در سال جاری خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات این مراسم و خبرها می توانید با پوشش هم زمان کنفرانس مایکروسافت همراه با وبلاگ نویسی زنده در فیسیت در زمان آغاز این رویداد همراه باشید.

سال گذشته مایکروسافت در این کنفرانس محصولات مرتبط با دسته سرفس را معرفی نمود. اما امسال هنوز مشخص نیست که دقیقا باید منتظر چه محصولاتی باشد. در این مطلب به سوالات عمده در مورد کنفرانس امروز می پردازیم.سخنگوی مایکروسافت اعلام کرده است این رویداد قطعا ویندوز 10 هم در این مراسم جایگاه ویژه‌ای دارد و بیش تر بحث ها و بررسی حول محور این سیستم عامل خواهد بود و این رویداد به احتمال زیاد یکی از مهمترین مراسم‌ های این شرکت در طول چند سال گذشته است.برای بیش تر آشنا شدن با این رویداد با یک پرسش و پاسخ سریع شما را با آنچه در پیش رو خواهد بود آشنا خواهیم کرد.

 

زمان دقیق برگزاری

این رویداد به طور دقیق روز چهارشنبه 26 اکتبر برابر با 5 آبان ماه ،ساعت 17:30 به وقت ایران برنامه ریزی شده است.

 

مکان برگزاری رویداد

ایالات متحده امریکا ،شهر نیویورک در مرکز شهر منتهن

 

آیا امکان مشاهده زنده رویداد به صورت استریم وجود دارد؟

بله سایت مایکروسافت به صورت زنده این رویداد را پوشش خواهد داد، پخش استریم از طریق وب سایت رویداد مایکروسافت قابل دسترسی خواهد بود.همچنین فیسیت اخبار لحظه به لحظه ی این رویداد را پوشش خواهد داد.

 

پیش بینی در مورد رخدادهای این رویداد

بی شک یکی از مواردی که در مورد آن در این رویداد صحبت خواهد شد آپدیت رد استون 2 و 3 ویندوز 10 خواهد بود که طبق گمانه زنی ها انتظار میرود در سال 2017 ارائه گردد. مایکروسافت در 29 جولای 2015 ویندوز 10 را به صورت رسمی منتشر کرد .مدتی است مایکروسافت بر روی اپدیت بزرگ و تازه ای برای ویندوز 10 کار می کند ، رد استون (سنگ قرمز) آپدیت بزرگی است که کابران منتظر ان هستند و ظاهرا امروز از جزئیات بیش تری پرده برداشته خواهد شد. در واقع ویندوز 10 رد استون را می توان نسخه بعدی ویندوز 10 خواند که به احتمال زیاد یک سال دیگر منتشر می شود. در حال حاضر برنامه نویسی داخلی آن شروع شده است و این نسخه از ویندوز 10 نیز برای کاربران فعلی ویندوز رایگان خواهد بود. (لازم به ذکر است که ویندوز 10 اوریجینال تنها برای کسانی حد فاصل تاریخ 29 جولای 2015 تا 29 جولای 2016 آپگرید کنند رایگان بوده و بعد از آن مدت نیز به صورت دائمی رایگان خواهد ماند.)

به احتمال زیاد مایکروسافت در این کنفرانس سرفیس All in One را معرفی خواهد کرد که مدتی است شایعات فراواانی در مورد آن شنیده می شود.تحت عنوان سرفیس استدیو به همراه بلندگوی دستیار خانگی معرفی خواهد کرد. طبق اطلاعات ZDNet که از پیشینه داران لو دادن محصولات فناوری است این دستگاه با کد رمز Cardinal در حال ساخت بوده است که می توان نتیجه گرفت قرار است میز کار شما را به یک استودیو تمام عیار تبدیل نماید. منابع داخلی وب سایت ویندوز سنترال همچنین به این نکته اشاره کرده اند که دستگاه قرار است برای قرارگیری در اتاق نشیمن مناسب باشد.

چندی پیش منابع داخلی سایت ویندوز سنترال خبری را تحت عنوان رقابت مایکرویافت و امازون منتشر کردند و مدعی شدند که احتمالا مایکروسافت تصمیم دارد وارد عرصه رقابت با محصول پر فروش Echo شود. منابع داخلی ویندوز سنترال خبر از وجود دستگاهی مرتبط با ویندوز 10 با نام " HomeHub " می دهند و برتری این محصول احتمالی وجود دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت یعنی کورتانا خواهد بود.

یکی از شایعات داغ روزهای گذشته رمز Kaby Lake بوده است که طبق گمانه زنی ها خبر از پردازنده های نسل جدید مایکروسافت دارد. Kaby Lake اسم رمز نسل هفتم پردازنده های i5 ،i3 و i7 اینتل است که دمای کمتری تولید کرده، بازدهی دوبرابری داشته، فناوری به کار رفته در آن ها سریع تر بوده و به صورت بومی از سخت افزارهای ۴K پشتیبانی می کنند. این پردازنده ها در مقایسه با نسل قبلی یا Skylake از معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده اند و حتی اینتل وعده استفاده از فناوری ساخت ۱۰ نانومتری را در نسل هشتم یعنی Cannonlake داده است. این خبری است که چندی پیش منابع داخلی ویندوز سنترال آن را منتشر کردند و انتظار می رود صحت آن در رویداد امروز مشخص شود.

اسمارت فون Alcatel Idol 4 Pro یکی دیگر از بحث های احتمالی رویدا منتهن خواهد بود. پرچمدار ویندوزی آلکاتل با نام Idol 4 pro که توانایی اجرای واقعیت مجازی را دارد و همین خبر به اندازه ی کافی برای طرفداران واقعیت مجازی هیجان آور خواهد بود.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر