معرفی هدست واقعیت مجازی جدید ارزان قیمت مایکروسافت

معرفی هدست واقعیت مجازی جدید ارزان قیمت مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت یک محصول جدید در حوزه‌ی واقعیت مجازی را در رویداد ویندوز ۱۰ خود به نمایش گذاشته که امکان یکپارچه‌سازی آن با هدست هولولنز نیز وجود دارد تا بدین طریق یک تجربه‌ی ترکیبی به کاربران ارائه شود.

مایکروسافت اعلام کرد قیمت این هدست‌ها از ۲۹۹ دلار آغاز خواهد شد. هدست‌هایی که سنسورهای داخلی و خارجی ردیابی دارند و نیاز به دوربین‌های خارجی و یا سیستم لیزری را مرتفع می‌کنند(سیستم‌هایی که در Oculus Rift و HTC Vive به کار رفته بود). شرکایی که قرار است این هدست‌ها را تولیدکنند شرکت‌هایی چون HP، Dell، Lenovo، Asus و Acer هستند.

در حالی که اطلاعات دقیقی از هدست جدید منتشر نشده، اما می دانیم که این محصول مجهز به سیستم ردیابی صوتی با آزادی شش درجه‌ای شبیه به آکیولس است. این ردیابی هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی بر روی محصول یاد شده تعبیه شده است. این دستگاه را می‌توان یک هدست تکمیل شده در این حوزه دانست که متمایز از هولولنز بوده و می‌تواند اشیاء مجازی را در دنیای واقعی به نمایش درآورد.

در میان شرکت‌هایی که مایکروسافت آن‌ها را به عنوان شرکای خود در ساخت هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرده است به نام‌های متفاوتی برمی‌خوریم. در این میان شرکت‌هایی داریم مثل Acer که در حال حاضر خودشان هم در حال کار بر روی هدست‌های واقعیت مجازی هستند. Acer همراه با Starbreeze بر روی ساخت یک هدست رده‌بالا با نام StarVR کار می‌کند. شرکت Asus هم در نمایشگاه Computex از هدست خود رونمایی کرد.

تولیدکننده‌های دیگری هم مثل HP و Dell در این لیست هستند که تا به حال پا به این میدان نگذاشته‌اند اما اینکه بتوانند چه نوع هدست‌هایی برای استفاده از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ بسازند برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر