MacBook Pro جدید اپل باریک تر، سریع تر و جادویی تر است!

MacBook Pro جدید اپل باریک تر، سریع تر و جادویی تر است!

با مک بوک پرو جدید اپل آشنا شوید: بهترین صفحه نمایش مک اپل تا به امروز!

محصول جدید مک بوک پرو اپل که ماه‌ها مشتاقانه انتظارش را کشیدیم بالأخره رونمایی شد و هرچیزی که در مورد آن رؤیاپردازی کردیم را دارد.

جدیدترین نوت بوک اپل با یک طراحی شیک‌تر، به همراه آخرین پردازنده‌های Skylake اینتل و تاچ بار جادویی خود و همچنین تاچ آی دی که خیلی راجع به آن شنیده بودیم ارائه می‌شود.

جدیدترین آیفون امسال ممکن است (برای خیلی‌ها) ناامیدکننده بوده باشد، اما اپل با آخرین مک بوک پرو خود که خیلی از قبل بهتر شده است، عدم موفقیت آیفون را جبران می‌کند.

طراحی جدید مک بوک پرو باریک‌تر، سبک‌تر و جمع و جورتر است- یعنی اگر مدل 13 اینچ را انتخاب کنید به اندازه فقط 14.9 میلی متر ضخامت دارد. این مدل 17 درصد از مدل 13 اینچی قبلی باریک‌تر است و نیم پوند هم سبک‌تر می‌باشد. مدل 15 اینچی فقط 4 پوند وزن دارد.

مک بوک پرو یک ترک پد (پد لمسی) Force Touch دارد که حالا دوبرابر از مدل قبلی بزرگتر است و از همان سوییچ‌های پروانه‌ای معرفی شده با مک بوک 12 اینچ استفاده می‌کند؛ اما این بزرگترین تغییری نیست که در این رونمایی دیده می‌شود.

تاچ بار مک پرو جادو می کند.

مک بوک پرو جدید اولین ماشین اپل با یک تاچ بار (نوار لمسی) است. تاچ بار یک صفحه نمایش رتینای طولانی است که در بالای کیبورد به جای کلیدهای function قرار گرفته است. تاچ بار میانبرهای مشابه را ارائه می‌دهد، اما حالا قابل تنظیم است و توسعه دهندگان توانایی این را دارند که کلیدهای function خود را به آن اضافه کنند.

بنابراین، به جای اینکه همیشه همان function های تکراری را ببینید، می‌توانید در حالی که با برنامه‌هایی مثل Photos یا iMovie کار می‌کنید، به موارد قابل استفاده تری دسترسی داشته باشید. برای مثال در Safari، منوی موردعلاقه ها (favorites) را نمایش می‌دهد و به شما امکان هدایت به مسیر مورد نظر را می‌دهد. در Photos، ابزار مفیدی مثل برش، یا چرخش تصویر را نمایش می‌دهد.

تاچ بار به صورت خودکار با نرم افزاری که در حال استفاده از آن هستید، سازگار می‌شود و می‌توانید آن را برای موارد استفاده خود سفارشی کنید، بنابراین این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام میانبرها را در برنامه‌های مورد علاقه خود ببینید. همه برنامه‌های اپل از قبل تاچ بار را پشتیبانی می‌کنند، حتی برنامه‌ای مثل ترمینال (Terminal)!

هنگامی که در حال تایپ باشید، تاچ بار کلمات پیشنهادی برای تایپ سریع (Quick Type)، مثل آنچه که در آیفون و آی پد و اموجی دیده می‌شود را، نمایش داده و به شما اجازه می‌دهد سریعاً چیزهایی مثل رنگ فونت را تغییر دهید. همچنین نوتیفیکیشن ها را هم نمایش می‌دهد و از چند لمس همزمان هم پشتیبانی می‌کند.

تاچ آی دی به مک می آید!

در کنار تاچ بار یک سنسور تاچ آیدی قرار گرفته که به شما امکان می‌دهد قفل مک بوک پروی خود را با اثر انگشت خود برای بار اول باز کنید. همچنین می‌توانید اثرانگشتهای مختلفی را برای کاربران مختلف ثبت کرده و در یک تب خیلی سریع حساب‌های کاربری را تغییر دهید.

تاچ آیدی همچنین می‌تواند برای اجازه دادن به انجام پرداخت‌های Apple Pay در وب استفاده شود.

صفحه نمایش مک بوک پروی جدید بهتر از همیشه است

مک بوک پروی جدید بهترین صفحه نمایش مک اپل تا به امروز را دارد. 67 درصد روشن‌تر است، دارای 67 درصد نسبت کنتراست بالاتر است و 25 درصد رنگ‌های بیشتری را نسبت به آخرین مک بوک پرو ارائه می‌دهد. علاوه بر همه این‌ها، صفحه نمایش آن حتی خیلی کارآمدتر است.

هر مک بوک پرو 15 اینچ به وسیله یک پردازنده اینتل Core i7 با گرافیک Radeon Pro نیرودهی می‌شود که دارای 4 گیگابایت VRAM است. آن‌ها همچنین دارای SSD های فراسریع - یعنی 50 درصد سریع‌تر از قبل - با بیش از 2 ترابایت فضا هستند.

مک بوک پرو جدید 13 اینچی هم با پردازنده Core i5 و هم با Core i7 و گرافیک 550 Intel Iris در دسترس است.

همه مدل‌ها اسپیکرهای جدیدی دارند که بلندتر از قبل هستند و دو برابر دامنه حرکتی دارند. آن‌ها همچنین چهار پورت Thunderbolt 3 ارائه می‌دهند که از اتصال دهنده نوع USB-C درست مثل مک بوک 12 اینچی استفاده می‌کند و از هر یک از آن‌ها می‌توان برای شارژ کردن استفاده کرد.

راستی، یک جک هدفون هم وجود دارد!

قیمت مک بوک پرو

فیل شیلر در مراسم گفت: "مک بوک پرو یک استاندارد طلایی جدید در کامپیوترهای نوت بوک است." این دستگاه در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری می‌آید (رنگ گلد یا رز گلد ندارد) و از همین امروز برای خرید در دسترس است!

قیمت‌ها از 1.799 دلار برای مدل 13 اینچ و 2.399 دلار برای مدل 15 اینچ شروع می‌شوند. می‌توانید لپ تاپ خود را همین حالا در Apple.com سفارش دهید که در عرض 2 الی 3 هفته عرضه می‌شود.

مک بوک "نیمه پرو" (بدون تاچ بار)

همچنین یک مک بوک پرو 13 اینچ جدید هم هست که فاقد تاچ بار می‌باشد (همان کلیدهای function قدیمی را دارد)، با گرافیک Iris Graphics 540 و فقط دو پورت Thunderbolt 3 و با قیمت 1.499 دلار ارائه می‌شود. عرضه آن از امروز شروع می‌شود، اما واقعاً با وجود دو مدل دیگر، چه کسی این مدل را می‌خرد؟

منبع خبر: cultofmac

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر