استفاده موزیلا برای بهبود مرورگر فایرفاکس از پروژه کوانتوم

استفاده موزیلا برای بهبود مرورگر فایرفاکس از پروژه کوانتوم

شاید شما نیز از طرفداران سنتی فایرفاکس باشید و شاید از آن دسته وبگردهایی که تنها از کروم استفاده می‌کنید. به تازگی شرکت موزیلا پروژه کوانتوم را برای بهبود مرورگر فایرفاکس دنبال می‌کند.

موتورهای مرورگرها
شاید شما تعجب کنید که یک مرورگر وب از یک انجین که با یک برنامه مثلاً C++ نوشته می‌شود، تغذیه شده و وب را برای شما بارگزاری می‌کند. مرورگر کروم و اپرا از موتور بی‌لینک “Blink”، سافاری از موتور وب‌کیت “WebKit” و فایرفاکس از انجین Gecko “گکو” به معنی مارمولک خانگی استفاده می‌کنند. موتور گکو در اصل در سال ۱۹۹۷ برای نت اسکیپ ساخته شد و شالوده فایرفاکس بر آن بنا شده است.
برنامه آینده موزیلا برای مرورگر فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس

در حال حاضر موزیلا در حال کار بر روی پروژه کوانتوم برای جایگزین آن به جای موتور قدیمی گکو است. موتور جایگزین این پروژه Servo “سروو” نام دارد. بدرستی مشخص نیست این برنامه به صورت مستقل پیاده شده است یا اینکه بر مبنای گکو ساخته شده است. آزمایش انجام شده نشان می‌دهد سرعت انتقال داده در سروو بسیار بالاتر از مرورگرهای دیگر است. برای مثال سرعت بارگزاری تصویر با موتور سروو ۶۰ فریم در ثانیه است در حالی که موتور وب‌کیت سافاری ۵ فریم در ثانیه و موتور کروم ۱۵ فریم در ثانیه سرعت دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر