دست واتساپ هم رو شد، اطلاعاتتان را با فیس بوک به اشتراک می گذارد!

دست واتساپ هم رو شد، اطلاعاتتان را با فیس بوک به اشتراک می گذارد!

داستان های مرتبط با فروش اطلاعات کاربران همیشه جالب بوده اند زیرا معمولا نیمی از کاربران اهمیتی به این امر نمی دهند که اطلاعاتشان با یک شبکه اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشته شود، مخصوصا زمانی که از نرم افزارهای شرکت های فروشنده و خریدار اطلاعات استفاده می کنند، در حالی که مابقی کاربران همیشه نسبت به این کار معترض بوده اند تا حدی که گاهی حتی با لحن های تندی جواب این کار را داده اند.

اما در هر حال باید به این حقیقت اعتراف کرد که کاربرانی که از یک نرم افزار استفاده می کنند در واقع در تجارت اطلاعاتشان با سایر خریداران اطلاعات نیز شرکت می کنند؛ حال با وجود این که گاهی نسبت به فروش اطلاعاتشان عصبانی می شوند ولی باز هم با رضایت کامل از خدماتی که آن نرم افزار خاص دارد، بهره می برند. 

خلاصه مطلب این که واتساپ هم در صنعت فروش اطلاعات دست دارد علی رغم این که اخیرا این شرکت به خاطر این کار از طرف برخی از مراجع مرتبط به دلیل به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با شرکت فیس بوک، شرکت مادر این شبکه اجتماعی، توبیخ شده است.  تغییرات جدید در شرایط استفاده از واتساپ این شبکه اجتماعی را قادر ساخته است که شماره تلفن کاربر را با فیس بوک به اشتراک بگذارد، امری که کار فیس بوک را در ساختن یک تصویر جامع و کامل تر از کاربرانش راحت تر می کند.  

از زمانی که فیس بوک مالک واتساپ شده است این اولین تغییری می باشد که در شرایط استفاده از نرم افزار واتساپ ایجاد شده است. چند وقت پیش 28 نفر از نمایندگان طرفدار محافظت از اطلاعات کاربران در اتحادیه اروپا در خلال نامه ای از واتساپ خواسته بودند که تا زمانی که شرایط قانونی و مناسب فراهم نشده است، این شرکت اطلاعات کاربران را به فیس بوک ندهد، هرچند که این هشدار هم ظاهرا برای برخی از مراجع ایتالیایی کافی نبوده است، زیرا پس از مدتی بازرسی هایی توسط این منابع در زمینه بررسی به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک از طرف واتساپ صورت گرفت.

خبرگزاری رویترز (Reuters) در این زمینه می گوید: " خط مشی جدید واتساپ در ارتباط با حریم خصوصی کاربران، به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک را به منظور دستیابی به اهدافی نا معلوم و مشخص نشده نیز شامل می شود، امری که چندان مطابق میل کاربران نیست. "

مانند همیشه تنها باید گفت که مواظب باشید که موافقت خود را در ارتباط با انجام چه اقداماتی اعلام می کنید. این هوشیاری باید نه تنها در هنگام نصب یک برنامه بلکه در هنگام نصب به روز رسانی ها و یا اعمال تغییرات مرتبط با شرایط کار آن برنامه نیز همراه کاربران باشد.

اگر که فروخته شدن اطلاعاتتان برای شما چندان اهمیتی ندارد می توانید همانند گذشته از نرم افزارهای خود استفاده کنید ولی در صورتی که با انجام چنین کاری موافق نیستید حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که قبل از اعمال تغییرات در یک برنامه و یا نصب یک برنامه و یا بروز رسانی های آن شرایط  قید شده توسط سازنده آن برنامه را بخوانید. 

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

jiji

دوشنبه, 10 آبان 1395

خدمات ارزان و اسایش مهمتر از حریم خصوصی هست اغلب حساس ترین کارهای پنهان ما که برای ما مهم است روابط عاطفی و جنسی ما است و با مرور این سالها دیگه قبح کار ریخته و مردم ترسی از برملا شدن روابط جنسی و عاطفی خودشون ندارند و دیگه دفاع و هزینه کردن برای حریم خصوصی ارزشی نداره مانند اینکه شما روزی یک بطری شیر مجانی بگیرید در عوض فقط شماره همراه خودت را بدهی برای تبلیغات پیامکی یا نه یک دوچرخه بگیرید طبیعی هست قبول کنید

پاسخ

مجتبی ذکایی

دوشنبه, 10 آبان 1395

طبیعتا هر عملی یک جنبه خوب و یک جنبه بد داره و حریم خصوصیم همینطور هست. همانطور که در متن توضیح داده شد برخی از کاربران با به اشتراک گذاشتن مطالبشون و داده هاشون مشکلی ندارند اما برخی هم اینطور نیست.

پاسخ

ثبت نظر