تسلا از سقف خورشیدی شیشه‌ای با باتری های جدید رونمایی کرد

تسلا از سقف خورشیدی شیشه‌ای با باتری های جدید رونمایی کرد

شرکت تسلا روز گذشته در جریان رویدادی که در شهر لس آنجلس برگزار کرده بود، از نسل جدید پنل های خورشیدی به همراه باتری پک خانگی به نام PowerWall 2 رونمایی کرده است.

پنل خورشیدی این شرکت برای استفاده در خانه‌ها طراحی شده و نقش سقف خانه را ایفا می‌کنند. نسل جدید پنل های خورشیدی از نوعی بافت شیشه ای مانندی تشکیل شده که سلول‌های خورشیدی را در خودشان قرار داده‌اند.

طبق گفته ایلان ماست، این پنل های خورشیدی در ظاهر شباهت زیادی به سقف های معمولی دارد، اما در برابر نور خورشید کاملا شفاف به نظر می‌رسند. همچنین افزود که محصولات جدید این شرکت با استفاده از فناوری Hydrographics پرینت شده‌اند و به همین دلیل هیچ کدام‌ آن‌ها شبیه به هم نیستند.

سقف های خورشیدی تسلا در چهار سبک متفاوت و زیبا به نام‌های Textures Glass Tile، Slate Glass Tile، Tuscan Glass Tile و Smooth Glass Tile طراحی شده است. پنل‌های خورشیدی موجود در بازار طراحی ظاهری عجیبی دارند اما محصول جدید تسلا اصلا این طور نیست.

شرکت تسلا این پنل‌های خورشیدی و باتری‌های جدید را با همکاری شرکت SolarCity ساخته است. البته از قبلا شایعه شده بود که تسلا می‌خواهد این شرکت را با قیمت ۲٫۶ میلیارد دلار خریداری کند. پنل‌های خورشیدی شرکت تسلا که Powerwall 2 نام دارند می‌توانند ۱۴ کیلووات انرژی تولید کنند و ضمانت شده که این پنل‌ها تا ۱۰ سال بدون مشکل کار می‌کنند.

کاشی‌های خورشیدی جدید تسلا از تابستان سال آینده به بازار عرضه خواهند شد و تسلا هنوز قیمت نهایی محصول جدیدش را اعلام نکرده و تنها گفته که این محصول از پنل‌های خورشیدی سنتی ارزان‌تر خواهد بود. تسلا امیدوار است که بتواند با عرضه این کاشی‌های سقفی خورشیدی شیشه‌ای، صنعت فناوری‌های خورشیدی که این روزها در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد را نجات دهد. این محصول جدید نسبت به نمونه‌های مشابه طراحی بهتری دارد و می‌توان آن را به سبک‌های مختلف تولید کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر